petin ja nyt mies haukkuu mua lapsille

  • Viestiketjun aloittaja 453773
  • Ensimmäinen viesti
"bnm"
Järkyttäviä kommentteja ihmisiltä.

Ei todellakaan ole oikein että lasten niskaan kaadetaan tälläisiä asioita. Aikuiset puhuvat asiat keskenään ja tekevät päätökset.

En puolusta pettämistä,mutta me emme tiedä syitä siihen. Nyt kaikki tekee miehestä kiiltokuvan ja ihanne miehen. Oliko hän sitä kun nainen lähti pettämään? Sitä emme tiedä mitä perheen sisällä ja taustalla on. Mikä oli syy että nainen petti?

Miksi petetty on aina se puhtoinen,viaton ja uhri? Välttämättä sitä hän ei ole koska emme tiedä koko tarinaa
 
wut
Kerronpa tarinan perheestä 70-luvulla, jossa pettäminen salattiin lapsilta. Tarinan pahikseksi tulikin isä, joka oli "jostain syystä" äitille vihainen ja lähti. Todellisuudessa vanhemmat erosivat ja äiti tenavineen sai jäädä perheen kotiin. Lasten silmissä isä oli se paha, joka lähti. Lapset saivat tietää totuuden vasta aikuisena.

Tänään aikuisten lasten ja äidin välit ovat aika viileät. Isä nieli äidin teosta tulleet seuraukset ja oli lastensa silmissä se kaiken paha.

Totuus lapsille. That's it.
 
valkoseitikki
[QUOTE="bnm";30293343]Järkyttäviä kommentteja ihmisiltä.

Ei todellakaan ole oikein että lasten niskaan kaadetaan tälläisiä asioita. Aikuiset puhuvat asiat keskenään ja tekevät päätökset.

En puolusta pettämistä,mutta me emme tiedä syitä siihen. Nyt kaikki tekee miehestä kiiltokuvan ja ihanne miehen. Oliko hän sitä kun nainen lähti pettämään? Sitä emme tiedä mitä perheen sisällä ja taustalla on. Mikä oli syy että nainen petti?

Miksi petetty on aina se puhtoinen,viaton ja uhri? Välttämättä sitä hän ei ole koska emme tiedä koko tarinaa[/QUOTE]

Vaikka olisikin, niin ei se oikeuta olemaan lapsille inhottava. Lapset kärsii tuollaisesta huutamisesta ja haukkumisesta. Lapset kärsii jo varmana muutenkin ihan tarpeeksi siitä ettei vanhempien välit ole enää kunnossa, miksi sitä pitää tahallaan vaan pahentaa?
 
arwyn
[QUOTE="piia";30293335]Hyi helevetti miten jotkut vähättelevät pettämistä, niinkuin se ei olisi yhtään mitään.[/QUOTE]

Ei se oikein ole, mutta ei ihastumistaan pysty kukaan päättämään. Todella kurjaa, jos yhdestä virheestä laitetaan tuolla tavalla maksamaan ja vielä vedetään lapset mukaan. Loppujen lopuksi se on aina petetty, joka noissa tilanteissa päättää haluaako rikkoa perheen vai ei..
 
  • Tykkää
Reactions: Nyynä ja Ciervo
Mehmutti
Entäa jos isi kertoo lapsille vain, että isi ja äiti ei enään voi elää yhdessä koska äiti ryyppää ja pettää ikävä kyllä.
Kyllähän lapset kyselee että miksi vanhemmat meuhkaa, ja kyllähän pettäminen saa vähintääkin sapen kiehumaan.
 
valkoseitikki
Kerronpa tarinan perheestä 70-luvulla, jossa pettäminen salattiin lapsilta. Tarinan pahikseksi tulikin isä, joka oli "jostain syystä" äitille vihainen ja lähti. Todellisuudessa vanhemmat erosivat ja äiti tenavineen sai jäädä perheen kotiin. Lasten silmissä isä oli se paha, joka lähti. Lapset saivat tietää totuuden vasta aikuisena.

Tänään aikuisten lasten ja äidin välit ovat aika viileät. Isä nieli äidin teosta tulleet seuraukset ja oli lastensa silmissä se kaiken paha.

Totuus lapsille. That's it.
Totuuden voi kertoa, mutta silti haukkuminen ja jatkuva mustamaalaaminen on väärin. Ei lapselle saa puhua pahaa hänen vanhemmistaan. Totta saa puhua, mutta ei kuulu nimitellä ja raivota.
 
  • Tykkää
Reactions: Nyynä
[QUOTE="piia";30293335]Hyi helevetti miten jotkut vähättelevät pettämistä, niinkuin se ei olisi yhtään mitään.[/QUOTE]

Jos toinen pettää niin sitten se suhde oli tuhoon tuomittu jo aikoija sitten ja miksi pitäisi olla suhteessa jossa asiat ei toimi.
Mä en pidä sitä oman elämäni maailmanloppuna jos noin kävisi, sellasta se elämä vaan joskus voi olla. Eiköhän tuolla jossain olisi mulle sitten se parempi vaihtoehto olemassa.
 
Kerronpa tarinan perheestä 70-luvulla, jossa pettäminen salattiin lapsilta. Tarinan pahikseksi tulikin isä, joka oli "jostain syystä" äitille vihainen ja lähti. Todellisuudessa vanhemmat erosivat ja äiti tenavineen sai jäädä perheen kotiin. Lasten silmissä isä oli se paha, joka lähti. Lapset saivat tietää totuuden vasta aikuisena.

Tänään aikuisten lasten ja äidin välit ovat aika viileät. Isä nieli äidin teosta tulleet seuraukset ja oli lastensa silmissä se kaiken paha.

Totuus lapsille. That's it.
Siis joo. Kyllä totuuden kertoa saa. Mutta jatkuva, loppumaton haukkuminen on eri asia. Mä tiesin penskana tasan ja tarkkaan, miksi vanhempani erosivat. Ja syy oli TÄYSIN isäni. Mutta silti tuntui kurjalta -ja tuntuu yhä!-kun äiti jaksoi aina sopivan tilaisuuden tullen hieman moittia tai nälväistä tai haukkua tai panetella...
 
  • Tykkää
Reactions: Nyynä
Kerronpa tarinan perheestä 70-luvulla, jossa pettäminen salattiin lapsilta. Tarinan pahikseksi tulikin isä, joka oli "jostain syystä" äitille vihainen ja lähti. Todellisuudessa vanhemmat erosivat ja äiti tenavineen sai jäädä perheen kotiin. Lasten silmissä isä oli se paha, joka lähti. Lapset saivat tietää totuuden vasta aikuisena.

Tänään aikuisten lasten ja äidin välit ovat aika viileät. Isä nieli äidin teosta tulleet seuraukset ja oli lastensa silmissä se kaiken paha.

Totuus lapsille. That's it.
Ja mikä esti isää olemasta osallisena lasten elämässä? Aika tyhmä mies jos naisen takia jättää lapsetki martyyrinä.
 
  • Tykkää
Reactions: Mörköäiti
Pin
Jos toinen pettää niin sitten se suhde oli tuhoon tuomittu jo aikoija sitten ja miksi pitäisi olla suhteessa jossa asiat ei toimi.
Mä en pidä sitä oman elämäni maailmanloppuna jos noin kävisi, sellasta se elämä vaan joskus voi olla. Eiköhän tuolla jossain olisi mulle sitten se parempi vaihtoehto olemassa.
Tästäkin olen hyvin eri mieltä, mutta koska se on jo ihan toinen keskustelu niin ei aloiteta tästä mitään litaniaa. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Ciervo
arwyn
Jos toinen pettää niin sitten se suhde oli tuhoon tuomittu jo aikoija sitten ja miksi pitäisi olla suhteessa jossa asiat ei toimi.
Mä en pidä sitä oman elämäni maailmanloppuna jos noin kävisi, sellasta se elämä vaan joskus voi olla. Eiköhän tuolla jossain olisi mulle sitten se parempi vaihtoehto olemassa.
Niinpä. Ei kukaan mahdu tulemaan kahden ihmisen väliin, jos ei siinä ole tilaa tulla. Pettäjä on huonon parisuhteen uhri ja kyllä siinä on petetylläkin paljon peiliin katsomista.
 
"Mymy"
Ok. Olet pettänyt miehesi, mutta myös lapsesi tuhoamalla suhteenne, joka on lapsen koti. Nyt minimoitte vahingot erityisesti lasten osalta.

Miehesi on loukattu ja purkaa pahaa oloaan. Siihen hänellä tulee olla oikeus. Ilmeisesti hän on niin raivoissaan, ettei kuitenkaan pysty ajattelemaan lapsia. Tai sitten hän kuvittelee saavansa lapset puolelleen kertomalla totuuden sinusta. Pitäisi olla jokin toinen kohde kuin lapset sille raivon purkamiselle. Siis sinä.

Sano, että käytöksellään hän paremminkin ajaa lapset pois luotaan. Jos tahtoo pitää hyvät välit lapsiin, voi sanoa kyllä mitä äiti on tehnyt mutta kannattaa miettiä, miten asian esittää. No, jos sinä tuon hänelle sanot niin ei varmaankaan usko. Jonkun toisen pitäisi nyt puolustaa teidän lapsia vähättelemättä miehesi tuskaa. Vaikka anoppi?

Lapsille kerrot niinkuin asia on ikätasoisesti. 3-4v ymmärtää jo selityksen; Äiti teki hirvittävän väärin ja isä on siitä nyt vihainen ja surullinen. Isän vihaisuus ei johdu lapsista vaan äidistä. Äitiä kaduttaa ja rakastaa lapsia kaikesta huolimatta. Isä rauhoittuu kyllä aikanaan ja puhuu sitten vähemmän rumasti.

Ole rehellinen tästä eteen päin.
 
.,...
Ilmeisesti naisen pettäminen on OK, mutta jos sen tekee mies niin kaikki keinot ovat sallittuja.
Ihan kaikki.
Eikä naiset pidä sitä edes pettämisenä, jos siitä ei jää kiinni. Se on vaan vaihtelua ja kokemusten keräämistä. Hyvin moni nainen pettää tänäpäivänä, väittäisin että paljon enemmän kuin miehet.

Näissäkin keskusteluissa mitä olen täällä pettämisestä lukenut, olen huomannut että mikäli mies pettää, hän on hirviö, hän on kusipää, hän on sairas. Hänet voi kivittää, hänet voi haukkua koko maailmalle ja lapsia hän ei tule näkemään ikinä.

Naisen pettäessä... niin. etsitään syitä miksi päätyi pettämään, eikö miehellä seissyt vai oliko muutenvaan tylsä, pettävää naista joskus jopa kehutaan rohkeudesta, siis.. PERKELE! tajuatte pointin.
 
"Mymy"
Ja vielä näkökulma syyllisyydestä. Jos tönäiset miestäsi tahallasi ja hän kaatuu lapsesi päälle - mitä et kuitenkaan tarkoittanut - kenen on vika?

Olet työntänyt miehesi henkisesti nurin ja pahasti. En voi odottaa, että hän romahtaisi jotenkin tyylikkäästi ja hallitusti.
 
arwyn
Eikä naiset pidä sitä edes pettämisenä, jos siitä ei jää kiinni. Se on vaan vaihtelua ja kokemusten keräämistä. Hyvin moni nainen pettää tänäpäivänä, väittäisin että paljon enemmän kuin miehet.

Näissäkin keskusteluissa mitä olen täällä pettämisestä lukenut, olen huomannut että mikäli mies pettää, hän on hirviö, hän on kusipää, hän on sairas. Hänet voi kivittää, hänet voi haukkua koko maailmalle ja lapsia hän ei tule näkemään ikinä.

Naisen pettäessä... niin. etsitään syitä miksi päätyi pettämään, eikö miehellä seissyt vai oliko muutenvaan tylsä, pettävää naista joskus jopa kehutaan rohkeudesta, siis.. PERKELE! tajuatte pointin.
Eikö se muka ole aika helvetin olennaista minkä takia on pettänyt? Idiootti..
 
valkoseitikki
[QUOTE="Mymy";30293386]Ja vielä näkökulma syyllisyydestä. Jos tönäiset miestäsi tahallasi ja hän kaatuu lapsesi päälle - mitä et kuitenkaan tarkoittanut - kenen on vika?

Olet työntänyt miehesi henkisesti nurin ja pahasti. En voi odottaa, että hän romahtaisi jotenkin tyylikkäästi ja hallitusti.[/QUOTE]

Tässä tapauksessa mies vaan ei kaaduttuaan ole noussut pois lapsen päältä, vaan alkanut hakata ja kuristaa lasta. Puhumattakaan että olisi ottanut lapsen syliin ja lohduttanut.
 
calm
Ei kuulu lapsille, edes isommille sellaisille. Todella typerää lähteä haukkumaan ja kertomaan tuollaisia asioita. Lapset on pidettävä hyvin, tapahtui mitä tahansa. Itse olen katkera ex aviomiehelleni kun hylkäsi minut ja petti kaiken, vaikka ei panemalla toista. Huutanut olen, haukkunu sen olin sen naamaa ja jne. Mutta lapsille en sanallakaan ole isäänsä haukkunu! Päinvastoin, ero lapsille kamala trauma, kyselen ikävästä, autan että soittaa isälleen ja muuta mahdollista. Ja on ollu mielessä sanoa niille että teidän isä on täys paska.. Mutta onko se lasten syy.. Ei ole.
Varaa teille aika perheneuvolaan ja puhu tästä asiasta siellä.
 
"Mymy"
Tässä tapauksessa mies vaan ei kaaduttuaan ole noussut pois lapsen päältä, vaan alkanut hakata ja kuristaa lasta. Puhumattakaan että olisi ottanut lapsen syliin ja lohduttanut.
Ei voi odottaa, että itsensä kaadettaessa pahasti loukannut olisi päässyt hienosti ylös, hoitanut vammansa, ottanut lapsen syliin ja lohduttanutkin vielä. Tästä oli kysymys esimerkissä. Miehellä on oikeus pahaan oloonsa. Lasten satuttamiseen ei, mutta sitä hän tuskin tajuaa vielä. Tuo on hyvin tyypillistä käytöstä (mieheltä) petoksen tullessa ilmi. Siksi jonkun muun kuin AP:n pitäisi nyt sanoa miehelle, että hänen käytöksesä vahingoittaa lapsia ja sitten pitäisi auttaa äijä tolpilleen, pois lapsen päältä. Näin kuvaannollisesti.
 
neuvo
Kerrot lapsille asiallisesti, että tykästyit toiseen mieheen enemmän kuin isään, ja isä on siksi nyt tosi vihainen äidille. Sitten voit kertoa, että ei tästä miehestä isäpuolta ole tulemassa, isä on aina teidän isä ja äiti on aina äiti, ja isäkin tulee vielä ihan ennalleen, mutta että jatkossa ei asuta samassa asunnossa.

Pettäminen on aika raakaa toista kohtaan. Pettäjänä olisi nyt vastuullisinta sinun ottaa ohjat käsiin ja hoitaa eroaminen koska miehesi on selvästi tällä hetkellä niin tolaltaan että hänestä ei siihen ole.
 

Yhteistyössä