Pesupähkinöistä Result-pyykkisuovan korvike?

Result-pyykkisuopaa ei tuoda enää Suomeen. Cederroth on ollut aikaisemmin maahantuoja. Jotain vanhoja varastoja voi olla vielä jossain kaupan. Olisiko jotain ympäristömerkittyjä vaihtoehtoja vaatteenpesuaineeksi?

Kuluttajaviraston sivulta löysin linkin SFS-ympäristömerkittyihin pesuaineisiin ja listalla oli mm. Lidlin Formil-pesuaine. Onko jollakulla kokemusta aineesta. Haiseeko kamalasti? Huuhtoutuuko huonosti? http://www.ymparistomerkki.fi/tuotteet?jta=search&word=&pg=6

Entäs pesupähkinät? Pesevätkö ne oikeasti tavallista pyykkiä ja tulevatko kalliiksi?
 
Itse töissä kaupassa jossa tuota myydään, ja kun kuultiin ettei sitä enää valmisteta, ostettiin eräältä maahantuojalta joka oli ostanut paljon varastoonsa tältä valmistajalta, niin aikamoinen erä. On ihan uskomatonta sen menekki, kun asiakkaat kuuli ettei enää tehdä, kantavat sitä laatikoittain! No vielä on kuitenkin jonkin verran jäljellä.
 
Olen vasta vähän aikaa käyttänyt pesupähkinöitä, mutta tyytyväinen olen. Pesukonekin on ihan silmissä puhdistunut pesuaineiden jäämistä. Taloudellisuutta en ole laskenut, mutta ei niitä tarvita kuin hyvin pieni määrä, olen käyttänyt 4:ää kuoren puolikasta suunnilleen. Valkopyykin olen pessyt kyllä melkein aina edelleen Sertolla, kun olen halunnut käyttää ainetta, jossa valkaisuainetta mukana.
 

Yhteistyössä