pesukoneen puhdistus..neuvoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusavuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusavuton

Vieras
Eli siis pesukoneen rumpu on alkanut haista pahalle.Haju ei mietenkään tartu vaatteisiin kun sillä pesee mutta on se silti häiritsevää.Eli onko olemassa jotain pesuainetta tai jotain etikka-konstia millä voisi pesukoneen pestä...siis niin että laittaa sitä pyykinpesuaineen tilalle ja pyöräyttää tyhjänä käyntiin?

http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/laakejaterveystieto/useinkysyttya/Pages/Sitruunahappokalkkisaostumiin.aspx
Pyykinpesukoneessa annostellaan pesuainelokeroon 100 grammaa sitruunahappoa. Tyhjänä oleva kone pestään käyttäen mahdollisimman kuumaa ohjelmaa. Pese heti sen jälkeen normaalilla pesuohjelmalla ja tavallisella pyykinpesuaineella (mieluiten fosfaatteja sisältävällä), jotta irronnut sakka lähtee pois koneesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
sitruunahappoa apteekista.

tämä on paras

Just viime viikolla kysyin täällä tätä ja sain vinkin sitruunahaposta. Tosiaan poisti hajun :) Tosin sakkaa oli kertynyt sinne rummun ja tiivisteen väliin, putsasin myös ne rätillä pois. Kannattaa siis kurkata tiivisteiden väliin, näkyykö sakkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
sitruunahappoa apteekista.

tämä on paras

Näin on! Helppoakin vielä.

Kun joku kertoisi helpon ja nopean tavan pestä pesuainelokerikkokin. Vaikka mä käytän pesupalloa niin huuhteluaine kököttyy kuitenkin ja sitä kökköä on ilkeä siivota. Nykyisessa pesukoneen lokerikossa on niin monta irtoavaa osaa että hyvä kun osaa takaisin kaikki pistää oikeille kohdilleen. :|

Etikkaa huuhteluveteen... Toimii. Eli pese pesuaineella mahdollisimman kuumalla ohjelmalla tyhjänä ja 0,5dl etikkaa huuhteluveteen

Raikastaa tarvittaessa pyykin jos käyttää pyykin huuhteluaineena etikkaa. silloin olen laittanut 1-2 rkl etikkaa huuhteluaineen säiliöön. Saattaa hiukan tuoksahtaa kun ottaa pyykin koneesta mutta pyykki kuivaa ihanan raikkaaksi. :-)

Kiitos vinkeistä(oon ap).Aion kokeilla tota sitruunahappoa kun sitä monet kehuu ja meillä sattuu sitä kotonakin olemaan..
Ja ton vois joo joku kertoa miten saa vielä putsattua sen lokeron :D

Yhteistyössä