Pesuaineet, elintarvikepakkaukset terveyspommi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kemikaalishake
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kemikaalishake

Vieras
Olen hieman herkkä hajusteille yms. Varsinaista allergiaa ei ole todettu koskaan. Nyt lasten myötä on tullut kokeiltua ekokosmetiikkaa ja pesuaineta ( noin puoli vuotta) ja voin sanoa, että paluuta ns. tavallisiin tuotteisiin ei ole. Sen jälkeen, kun on käyttänyt ekotuotteita haistaa vielä herkemmin myrkyn pyykkipulverissa, shampoossa, käsipesussa, hammastahnassa, jopa esanssimehut tuoksuvat kamalille. Dödöissä on alumiinia...jne, jne...

Muilla samoja fiiliksiä?
Olenkohan mennyt täysin sekaisin, kun uskon tosissani, että kaikissa ns. teollisissa tuotteissa piilee terveyspommi? Olisi mukava kuulla muidenkin ajatuksia!

Jos olisi mahdollista ostaisin kaikki ruuat toreilta ja muut päivittäistavarat ekokaupoista.
Samoja ajatuksia? Kommentoikaa!

Meillä syödään pelkkää luomua, vältetään lisäaineita kaikessa syötävässä (ei kaupan karkkeja, jäätelöä jne) eikä kosmetiikkaa käytetä juurikaan. Tällä palstalla vaan sitä ei kannata sanoa ääneen, olen saanut haukut ja säälittelyä lasten ankeasta elämästä, ollaan jopa mietitty että pitäisikö lapset sijoittaa toiseen perheeseen ja lievemmin sitten vaan moitittu että idiootti tekee elämästään hankalan.

Mutta et siis ole ainoa, tämä vaan on ehkä vähän väärä paikka puhua siitä.

[QUOTE="vieras";22296463]Haiseeko ilmakin aina jollekin. Jos näin on niin taitaa olla psykiatrin paikka.[/QUOTE]

Kirjoitus oli ehkä tarkoituksella hieman kärjistetty.
Ajankohtainen aihe, aika lailla totta uskoisin, jos yhtään on uskomista tieteisiin...

Uskon, että kaikki antaisivat ainakin lapsillensa luomua, jos rahat riitäisivät.
Valitettavasti laatu ja terveellisyys ovat rikkaiden käsissä. SDP on pahoin leventänyt ohituskaistaa. Eli ainoastaan lainsäädännöillä voidaan näihin asioihin vaikuttaa oikeasti.
Ja tuulehan se jossakin vaiheessa, kun tuloksia esim. syöpäsolujen synnystä löytyy enemmän!!!

Ne jotka suositttelee psykiatriaa kemikaaleista kirjoittaville, voivat
jatkaa puolestani kaikessa rauhassa ihanien einesten ja pesuaineiden käyttöä, huollettavia, kun ootte ja isojen business yritysten uhreja :D, huumoria tarvitaan, jospa se tehoisi ;)

Mä vältän ostamasta lisäainepitoisia elintarvikkeita. Tosin en ole fundamentalisti vaan voin syödä välillä ravintolaruokaakin. Luomua ostan mahdollisuuksien mukaan ja lihan sekä kananmunat aina luomuna.

Hajuvesistä yms luovuin jo 10 vuotta sitten, kun työpaikallani oli hajusteallerginen työkaveri. Ollaan jostain syystä jo kolmennessa työpaikassa tämän samaisen kollegan kanssa, joten tuoksuttomuus jatkuu edelleen. Joskus tulee silti ostettua tuoksuviakin pyykinpesuaineita, koska aina en jaksa lähteä pesuaineita bussimatkan päästä raahaamaan vaan tulee haettua paketti tuosta lähikaupasta siitä valikoimasta, mitä se tarjoaa.

Luonnonkosmetiikasta voin todeta ihan samaa. Nykyisin tosi moni synteettinen hajuste tekee todella pahaa. Tuntuu oudolta, että olen pystynyt joskus käyttämään Omon tuoksuisia vaatteita tai esim. tavallisia hajustettuja vartalovoiteita. Lueskelin äsken erään Body Shopin suihkugeelin inciä, kyseistä merkkiä en ole aikoihin enää käyttänyt. Muistan nykyisin ilman googlea erilaisten aineiden ominaisuuksia ja tuntui hullulta, kun tajusi muutamalla silmäyksellä, että ihan kuin myytäisiin kauniissa pakkauksessa jotakin teollisuuskemikaaleja. Täyttä huijausta.

Ja hauskaa on myös se, että lapsille lääkärit määrää näitä perusvoiteita joissa on parabenejä, ihmekös hormonihäiriöt ja syövät lisääntyy kun mammat näitä lapsiinsa sitten hieroo.

Olen hieman herkkä hajusteille yms. Varsinaista allergiaa ei ole todettu koskaan. Nyt lasten myötä on tullut kokeiltua ekokosmetiikkaa ja pesuaineta ( noin puoli vuotta) ja voin sanoa, että paluuta ns. tavallisiin tuotteisiin ei ole. Sen jälkeen, kun on käyttänyt ekotuotteita haistaa vielä herkemmin myrkyn pyykkipulverissa, shampoossa, käsipesussa, hammastahnassa, jopa esanssimehut tuoksuvat kamalille. Dödöissä on alumiinia...jne, jne...

Muilla samoja fiiliksiä?
Olenkohan mennyt täysin sekaisin, kun uskon tosissani, että kaikissa ns. teollisissa tuotteissa piilee terveyspommi? Olisi mukava kuulla muidenkin ajatuksia!

Jos olisi mahdollista ostaisin kaikki ruuat toreilta ja muut päivittäistavarat ekokaupoista.
Samoja ajatuksia? Kommentoikaa!

Mielenkiintoinen asia on, että useimmat torikauppiaat ostavat tuotteensa samoista isoista tukuista kuin marketitkin. Sitten ihmiset menevät ostamaan vihannekset torilta kalliimmalla hinnalla. Tietysti poikkeuksiakin on, että tuottajat myyvät itse tuotteitaan, mutta eivät todellakaan kaikki torikauppiaat.

Samaa mieltä kerrankin!
Kyllä meitä hengenheimolaisia ja viisaita vanhempia on paljon. Jotain tarttis tehdä.
Hyvä huomio tuo, neuvoloiden suositukset. Samoin apteekit suosittelevat esim. vadelmille maistuvia lääkkeitä, niihin on siis lisätty sitä kamalaa aspartaamia.
Ihmettelen, että MILLOIN iso joukko alkaa tajuamaan!?
Kiitos hyvistä kommenteista. Empä ostakaan valmiita lihapullia vaan taidanki tehdä itse. Saiskohan torilta tuoretta jauhelihaa, no ainakin kauppahallista.
Kyllä meitä niin paljon kusetetaan!!

[QUOTE="Hmm";22296622]Ja hauskaa on myös se, että lapsille lääkärit määrää näitä perusvoiteita joissa on parabenejä, ihmekös hormonihäiriöt ja syövät lisääntyy kun mammat näitä lapsiinsa sitten hieroo.[/QUOTE]

Kertoisitko lisää tästä :)

Yhteistyössä