Pesin mun Tempur-tyynyn, vaikkei olis saanut...

Ostin eilen uuden, joten ajattelin kokeilla, mitä tapahtuu jos pesen tuon vanhan. Ei näyttäis kovin huonosti käyneen. Yhdestä kohtaa on semmoinen pieni pala irronnut.
Pyyhkeiden avulla olen puristellut sen tosi kuivan oloiseksi loput varmaan kuivaa ihan tuossa telineellä. Jos ei kuiva kahden päivän sisään, heitän menemään.

Ekaluokkalainen haluaisin sen käyttöönsä, olisiko suurikin synti antaa vanha? Se on latistunut s-kokoon ja on pehmoinen ja mukava. Nyt ainakin tuoksuu raikkaalta ja luulisin sen olevan nyt puhdas. Itselleni vaan liian matalaksi meni.
 
"vieras"
Ja yleensäkkin oli tyyny ku tyyny. Peitto ku peitto ni ne pitää voida pestä aina joskus.
Pahimpia bagteeri pesiä ne on mitä moni muu asia kotona.

Mä laitan tyynyt hetkeksi kuivausrumpuun pesun jälkeen ni tulee kuohkeus ja pehmeys takas. Tuosta sun tyynystä en tiedä minkälainen on.
 
Eiks tuo tempur tyyny ole sellaista vaahtomuovin tapaista? Mun käsittääkseni syy siihen miksi sellaisia ei saisi pestä on se että ne ei kuivu sisältä kunnolla ja homehtuu...
On, mutta olen lasten patjojakin saanut kuivumaan ihan onnistuneesti, joten uskon, että tyynykin kuivuu. Vaahtomuovissakaan neste ei jää keskelle, vaan painovoima vetää sitä alaspäin. Vaatii pyyhkeiden kanssa tallomista ja puristelua, sekä ilmavan kuvumispaikan.
 
nukkumisergonomian neuvonta
Tehtaan edustajana tuon tietoon tärkeän hyvän uutisen Tempur materiaalista. Se kehitettiin alunperin avaruuteen ja sieltä sairaaloihin. Molemmissa haastavissa käyttökohteissa koko tuotteen (tyyny ja patja) peseminen on mahdotonta. NASAn piti kehittää materiaali jota ei tarvitse pestä. Alkuperäinen laatu on vain Tempurissa, eli se materiaali on huoltovapaa, vain päällistä pestään. Tämä on hyvin edistyksellistä. Materiaalissa on ainesosa joka katkaisee pölypunkin ja muiden bakteerien ravintoketjun. Tempurissa ei ole mitään vaarallista, sitä ei ole myrkytetty bakteerien varalta (kuten joitain muita kuin Tempur tuotteita käsitellään), niin että se tapaisi ne, koska silloin myös ihmisen iholla oleva luonnollinen hyvä bakteerikanta kuolisi, mikä on terveydelle haitallista. Tempuria voi jopa syödä (joskus koirat puree ja syö rikki kaikenlaista), mutta tämä pitää paikkansa vain aidosta Tempurista, ei halpajäljitelmistä, jotka on tehty erilailla ja eri raakaaineista. Lisätietoa www.tempur.fi/usein kysyttyä ja Tempur Sleep Center, nukkumisergonomian neuvontapalvelu.
 

Yhteistyössä