Peseytyykö pyykki 30 asteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pesupähkinät
Intialaiset Samu-pesupähkinät
Valmistaja/markkinoija Ekolo Oy
Luonnonvaraisena kasvavan Sapindus mukorossi -puun hedelmiä ei voida käyttää ravinnoksi, mutta niiden kuorista irtoaa
vedessä luonnon sapoiinia, jolla on puhdistava vaikutus. Intiassa ja Nepalissa pesupähkinöiden käytöllä pyykinpesuun ja henkilökohtaisen hygienian
hoitoon on jo pitkät perinteet.
Pesupähkinä on luonnon oma saippua, jonka valmistus ei tuhlaa energiaa. Kuoria ei tarvitse jalostaa lainkaan, vaan ne soveltuvat pyykinpesuun
sellaisenaan. Pesupähkinäpuut kasvavat villeinä Himalajan metsissä, eikä pesupähkinöiden kerääminen vahingoita niitä millään tavalla. Luonnollisessa
ympäristössään kasvavat pesupähkinät eivät horjuta ekosysteemiä vaan ovat osa sitä. Pesupähkinät hajoavat luonnossa 100%:sesti eivätkä ne
kuormita vesistöjä.Pesupähkinät eivät sisällä mitään hajusteita tai muita lisäaineita: pyykkiin ei jää terveydelle haitallisia kemiallisia jäämiä tai
voimakkaita tuoksuja.
Sopii hyvin allergikoille. Pesupähkinät eivät myöskään sisällä saippuaa, joten niitä voidaan käyttää kaikkeen pyykinpesuun, myös kestovaipoille:
saponiini ei tuki kankaan imukykyä kuten saippua saattaa tehdä.
Annostelu
Normaalilikaiselle pyykille, pehmeän veden alueella 3-5 kilon koneelle: 4-5 kuoren puolikasta.
Erittäin likaiselle pyykille, kovan veden alueella tai isommalle koneelle (7 kg): 6-8 kuoren puolikasta.
Pakkauksesta riittää noin 80 koneelliseen.
Käyttöohje / pyykinpesu
Kuoren puolikas laitetaan kangaspussiin. Pussi suljetaan ja laitetaan koneen rumpuun pyykkien kanssa.
Huom: Pesupähkinät toimivat yli 30 C lämpötilassa.
Huuhteluainetta ei tarvita, sillä pesupähkinät pesevät pyykkisi puhtaaksi ja pehmeäksi! Pesupähkinät sopivat myös herkille materiaaleille, kuten villalle
ja silkille tai käsinpesuun. Halutessasi voit laittaa koneeseen lisäksi haluamaasi eteeristä öljyä - saat raikkaa tuoksun pyykkiisi.
Pähkinöitä voidaan käyttää useampaankin kertaan 60 asteen lämpötilaan asti pestäessä. Pesupähkinät eivät valkaise pyykkiä. Käytetyt kuoret voidaan
kompostoda tai laittaa biojätteeseen.
Pesupähkinä pesuaineen valmistus
Laita 5-6 kokonaista pesupähkinän kuorta noin litraan vettä, keitä 10 minuuttia ja jäähdytä. Pesupähkinäliuos on valmis. Voit käyttää sitä mm.
shampoona ja suihkusaippuana. Se soveltuu erinomaisesti myös lemmikkieläinten pesuun.
Käyttöohje / hiustenhoito
Hiero pesupähkinäliuosta hiuksiin ja huuhtele hiukset vedellä. Saatat ensin kummastella, kun vaahtoa muodostuu kovin vähän. Saat kuitenkin puhtaat,
silkinkiiltoiset, vahvat ja elinvoimaiset hiukset. Hiukset on helppo kammat, ne rasvoittuvat vähemmän ja päänahan hilseily vähenee selvästi.
Käyttöohje / kehonhoito
Käytä pesupähkinäliuosta suihkushampoona: pese ja huuhstele - ihollasi on raikas, miellyttävä tunne.
Hinta: 8.90 ?
Pakkauskoko: 350.00 g - 25.43 ?/kg

30 astetta ei siis riitä? Vähintään 40 astetta? Tuo 60 asteessa peseminen on kyllä mielestäni jo liikaa jos pyykki ei ole mitenkään tavallisesta poikkeavan likaista.

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
30 astetta ei siis riitä? Vähintään 40 astetta? Tuo 60 asteessa peseminen on kyllä mielestäni jo liikaa jos pyykki ei ole mitenkään tavallisesta poikkeavan likaista.
Puuvilla PITÄÄ pestä 60asteessa!
Sun pyykki harmaantuu, jos peset aina matalassa lämmössä!

No yli 30 astetta tarvitsee.

"100% luonnonmukainen vaihtoehto!

* Valko- ja kirjopyykki 30-90 °C
* Villa- ja silkkipesu"

Noin lukee niillä sivuilla mistä itse tilaan

Mä kyllä pesen pääsääntöisesti kaiken pyykin 60, koska musta siitä ei tule puhdasta alemmassa lämpötilassa. Lakanapyykin 75 ja joskus 90. Ei oo tunkkasen hajuisia lakanat ja pyyhkeet.
Niin ja vaihdellen pesupähkinöitä / normiaineet.

Alkuperäinen kirjoittaja Iituliina:
Mä kyllä pesen pääsääntöisesti kaiken pyykin 60, koska musta siitä ei tule puhdasta alemmassa lämpötilassa. Lakanapyykin 75 ja joskus 90. Ei oo tunkkasen hajuisia lakanat ja pyyhkeet.

pesetkö värikkäätkin lakanat 90 asteessa? ite käytän 60 astetta.

Alkuperäinen kirjoittaja talouskone:
Alkuperäinen kirjoittaja Iituliina:

pesetkö värikkäätkin lakanat 90 asteessa? ite käytän 60 astetta.

En ainakaan kovin usein. Ja tosiaan käytän tuota 75 ku koneessa on sellanen ohjelma vai oliko se 70, en muista.

Alkuperäinen kirjoittaja swipe:
No otsikossa luki että peseytyykö 30 asteessa, ajattelin että lämpötilan lasku olisi tärkeämpää kuin pesuaineen laatu. Pahoittelen.

Juu ei kai siinä mitään, en itse muuten ollut kuullutkaan tälläisestä eco swipestä koskaan. Onko ihan luonnon tuote? Onko testattu eläinkokeilla tms?

Käytän itse pelkästään pesupähkinöitä osittain atooppisuuden takia ja sitten senkin takia, että pesukone haisi koko ajan ällölle käyttäessäni omoa ja huuhteluainetta.

Olen käyttänyt pesupähkinöitä sen luonnollisuuden vuoksi ja myös siksi, että on halvempaa. Mitä tämä eco swipe on ja mistä sitä saa? Lakanoita mielestäni ei tarvitse pestä kuin 60 (sen alemmassa en lakanoita koskaan pese), mutta ajattelin energiaa säästääkseni pestä hieman matalammassa lämpötilassa. Mutta jos se 40 astetta riittäisi.. Kun olen kuullut kyllä usein 40 asteen riittävän jos ei kunnon tahroja ole.

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Olen käyttänyt pesupähkinöitä sen luonnollisuuden vuoksi ja myös siksi, että on halvempaa. Mitä tämä eco swipe on ja mistä sitä saa? Lakanoita mielestäni ei tarvitse pestä kuin 60 (sen alemmassa en lakanoita koskaan pese), mutta ajattelin energiaa säästääkseni pestä hieman matalammassa lämpötilassa. Mutta jos se 40 astetta riittäisi.. Kun olen kuullut kyllä usein 40 asteen riittävän jos ei kunnon tahroja ole.

www.homcare.fi

On jälleenmyyntituote.

Älkää hyvät pesijättäret tuhotkaa luontoa! Kaikista energiaa kuluttavin toiminto pesussa on veden lämmittäminen - mitä korkeammaksi sen lämmittää sitä enemmän energiaa se kuluttaa.

30 ja 40 astetta riittää hyvin pyykin pesemiseen - huom veden lämmöllä ei ole merkitystä vaan pesuaineiden laadulla, joten olkaa tarkkana kun ostatte aineita! Jos on tahroja ja vaatteet pesee korkeissa lämpötiloissa niin tahrat liimautuu kankaaseen - eli käyttäkää tahranpoistoaineita mielummin kuin korkeita lämpötiloja. Kuuma vesi sitäpaitsi haalistaa värillisen pyykin. 30 astetta pesee hyvin värilliset ja valkopyykin voi pyöräyttää 40 asteessa.

Jos kone haisee niin sen voi pyöräyttää ilman pyykkiä, laittaa n puoli desiä etikkaa ja asteita 90 niin liuottuu kaikki pesuainejämät putkista.

Yks tahranpoistoaine joka mulla poisti jopa kuivuneen veren oli Ecoverin tahranpoistaja, saa mm. keskustan Sokoksen 5. kerroksesta.

Jos pesupulveria käyttää niin kannattaa käyttää sellasta missä on valkasuainetta - se meinaa tappaa bakteerit samalla ku pesee ja desinfioi koneen.

Yhteistyössä