30 asteessa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimmali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mimmali

Aktiivinen jäsen
17.04.2007
3 784
0
36
..pyykin pesu.Meillä pestään suurin osa vaatteista 30c:ssa kun käydään joka päivä suihkussa 1-2 krt ja samalla vaihdetaan sukat ja alkkarit.Petivaatteet ja pyyhkeet pestään 40-60c:ssa.

Mun mielestä toi 30 on hyvä lämpötila tämmöttelle suht puhtaalle pyykille.Jos tahroja on niin sitten 40 asteeseen.Mutta äiti ihmettelee miten voin pestä 30 asteessa,pysyy kuulemma pyykki yhtä likasena kun lähtiessäkin.Meillä hyvin peseytynyt ja vielä huuhteluaineesta tulee hyvä tuoksukin lisäksi.Ja eikös alhainen pesulämpötila kuormita vähemmän luontoakin? :)
Oonko ihan hakoteillä?

Kiitti. :flower:

Eihän alusvaatteet yleensä kestä kun 40 astetta. Mä pesen pitsirintsikat käsinpesuohjelmalla, eli se on 30 astetta. Mutta lakanat/pyyhkeet pesen usein jopa 90 asteessa ja kyllä suurimman osan puuvilavaatteista 60.
Totta on, että olis luontoystävälisempä pestä kylmemmässä

Pesen kaiken mahdollisen 30 asteessa, jopa usein lyhytohjelmalla. Mutta kieltämättä useimmiten pesen lakanat ja pyyhkeet ja ajoittain myös alusasut ja miehen superhikiset urheiluvaatteet 60 asteessa. Kuitenkin aina kun mahdollista 30 asteessa ja puhdasta tulee.

Ja totta, mitä kylmempi vesi, sitä luontoystävällisempää.

Jos haluat todella luontoystävällisesti pestä, etsi käsiini luontoystävällinen pesuaine (esim. Ecover) tai, se kaikkein paras vaihtoehto, pesupähkinät. Huuhteluaine ei kuulemma tee vaatteille kovinkaan hyvää ja kuormittaa myös luontoa enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pesen kaiken mahdollisen 30 asteessa, jopa usein lyhytohjelmalla. Mutta kieltämättä useimmiten pesen lakanat ja pyyhkeet ja ajoittain myös alusasut ja miehen superhikiset urheiluvaatteet 60 asteessa. Kuitenkin aina kun mahdollista 30 asteessa ja puhdasta tulee.

Ja totta, mitä kylmempi vesi, sitä luontoystävällisempää.

Jos haluat todella luontoystävällisesti pestä, etsi käsiini luontoystävällinen pesuaine (esim. Ecover) tai, se kaikkein paras vaihtoehto, pesupähkinät. Huuhteluaine ei kuulemma tee vaatteille kovinkaan hyvää ja kuormittaa myös luontoa enemmän.

Juu..tuo huuhteluaine on mulle siinä määrin uus juttu että en oo sitä ennen edes käyttänyt..nykyisin kyllä.Pesupähkinöistä tulevaa hajua olen miettinyt..Jääkö tunkkainen haju vaatteisiin?

Alkuperäinen kirjoittaja tityytikki:
Muistattehan sit pestä koneen tyhjillään kerran kuussa 90 asteessa että puhdistuu jos noin alhaisilla lämpötiloilla jatkuvasti pesette.

Mä en kyllä oo sillai pessy. :o
Pari kertaa pyykkikoneen pesevällä aineella pessy parin vuoden aikana.Se on joku juttu kun kaadetaan pullollinen ainetta koneeseen ja laitetaan päälle ja voila.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja tityytikki:
Muistattehan sit pestä koneen tyhjillään kerran kuussa 90 asteessa että puhdistuu jos noin alhaisilla lämpötiloilla jatkuvasti pesette.

On ekologisempaa täyttää se silloin lakanoilla =) .

No jos haluaa lakanoihin sen paskan mikä menee siinä koneen läpi ni vot. Siis jos pesee muutoin 30 asteessa...

Yhteistyössä