Pesettekö äitiyspakkauksen kaikki vaatteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä pesin kaikki muut paitsi toppavaatteet. Voi olla, että nekin pesen sit myöhemmin, kun käyttöön oton aika lähenee. Mikäli ne siis mahtuu sillon enää vauvalle päälle. Tuskin ne niin paljoo pesusta lämpimyyttään menettää.

Mä pesen myös kaikki kirpparivaatteet sun muut, uudetkin. Noi toppikset vaan kun ei tule iholle, niin en o ihan varma vielä... Näkee sit syksyllä.

toppahaalarin, -hatun, -tumput ja -töppöset sekä makuupussin. ne kun ei tule iholle ja lämöneristyskykyhän kärsii jo ekasta pesusta alkaen toppavaatteissa.
Kaikki myös silitin.
Esikoiselle pakaus tuli aika tarkkaan 4v sitten, muille en sitä ole ottanut.

Pesin kaikki muut paitsi peiton (siihenhän tulee pussilakana päälle), mitään en silittänyt (olen siinä niin laiska, saa vauva oppia alusta saakka olemaan silittämättömissä vaatteissa...).

Siinä 2006 pakkauksessa toppapuvussa oli punaisia pilkkuja ja sain Reimalta tiedon, että valmistajan mukaan katoavat pesussa, siksi pesin senkin jo nyt (ei kuitenkaan auttanut eli menee asiakaspalautuksena vaihtoon).

Saatko sitten uuden haalarin tämän vuoden mallia vai minkä? Kun eikös ne vanhat pakkaukset ole nyt loppuneet...? Näissä viimeisissä haalareissa (2006 mallia) oli todella monella niitä punaisia pilkkuja, mistähän ihmeestä ne johtuu :/ Koin syömiä kenties? :laugh:

Mä olen sitten eka joka ei pese uusia vaatteita. Eli en ole koskaan pessyt lasten enkä omiani, eikä koskaan ole mitään ärsytystä tullut.
Musta vaate on paras päällä just uutena, suoraan kaupasta. Jokainen pesu kuluttaa vaatetta, ja mä aika nopeasti pistän vaatteet kierrätykseen kun näyttävät kuluneilta. En myöskään ikinä osta käytettyjä vaatteita, musta ne on vastenmielisiä. :/
Mutta, tapansa ja makunsa kullakin. :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 14:48 Jonina kirjoitti:
Olen pessyt ja silittänyt kaikki vauvalle tulevat vaatteet, paitsi toppavaatteet.

Kans. Peitonkin jätin pesemättä, mut petivaatteet pesin ja silitin. Kuten käyttövaatteet ja pyyhkeenkin. Tosin silitin vaan ekalla kerralla, toisen pesun jälkeen en enää silittänyt.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 17:17 wilmuri kirjoitti:
Mä olen sitten eka joka ei pese uusia vaatteita. Eli en ole koskaan pessyt lasten enkä omiani, eikä koskaan ole mitään ärsytystä tullut.
Musta vaate on paras päällä just uutena, suoraan kaupasta. Jokainen pesu kuluttaa vaatetta, ja mä aika nopeasti pistän vaatteet kierrätykseen kun näyttävät kuluneilta. En myöskään ikinä osta käytettyjä vaatteita, musta ne on vastenmielisiä. :/
Mutta, tapansa ja makunsa kullakin. :whistle:

Aika samanlainen mielipide täällä. Tuntuu haaskaukselta pestä uusia, puhtaita vaatteita (etenkin kun eivät ole alusvaatteita, ne toki pesen).
Värit lähtevät kulumaan ja ihmiset pyykkäävät muutenkin liian herkästi, vaikka esim. hajuhaitat saisi lähtemään jo kunnon tuuletuksella. :snotty:
Kirppareilta ostin nuorempana paljon vaatteita, nyt taas harkiten. Se outo haju niissä epäilyttää...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 16:51 Hei EDELLINEN kirjoitti:
Saatko sitten uuden haalarin tämän vuoden mallia vai minkä? Kun eikös ne vanhat pakkaukset ole nyt loppuneet...? Näissä viimeisissä haalareissa (2006 mallia) oli todella monella niitä punaisia pilkkuja, mistähän ihmeestä ne johtuu :/ Koin syömiä kenties? :laugh:

pilkut ovat kuulema tulleet värjäyksen yhteydessä. en tiedä, jos olisin voinut saada uuden haalarin tilalle, kysyin nimenomaan miten saan vielä 2006 haalarin ja sen saa valmistajalta (ei siis enää reimalta, jolla niitä ei ole). uudesta pakkauksesta olisin voinut ottaa jotain muita tuotteita, mutta tuo toppahaalari oli mielestäni parempi 2006-pakkauksessa.

Täälä kans yks joka ei pessy esikoisen kans uusia vaatteita...eikä nytkään ihan kauheesti suunnitelmissa pakkauksen vaatteita pestä. On noita käytettynä hankittuja tarpeeks pestävänä. Ne tietenkin pesen. En ole ite myöskään muistaakseni koskaan uusia vaatteita pessyt, en itelleni enkä lapselle eikä oo mtn tullu koskaan. =)

Heippa,

On mielestäni jokaisin oma asia haluaako pestä vaatteet ennen vai ei. Mutta meillä kävi ainakin niin että ajattelin että pesen ÄP-vaatteet ja muutkin vasta sitten kun on suht sopiva, ettei ole pestynä jo puoli vuotta kaapissa pyörinyt "likainen". Mut monet kutistuu tosi paljon! On sit tylsä todetakkin, ettei tää enää kauaa mahdukkaan. Ja olisi voinut käyttää jo aikoja sitten.

Mie pesen kaiken. Itseasiassa ainakin tuossa 2006 toppiksessakin ihan lukee, että pestävä ennen käyttöä...

Mutta makuupussista ja peitosta tuli paljon kuohkeampia ja pehmeämpiä pesun jälkeen.

Samoin mie "tietysti" pesin kaikki sisävaatteet, en miekään laita mitään vaatetta "kaupan jäljiltä" itellenikään päälle.

Yhteistyössä