Pesetkö takapuolesi isolla asialla käynnin jälkeen?

äippä
ensin pyyhin ja sitten pesen.yleensä pesen myös pisulla käynnin jälkeen.ihanan raikas olo sit koko päivän ku huolehtii hygieeniastaan :) pissalla käynnin jälkeen tulee ainaki sillon pestyä kun on menkat tai raskauden takia kova valkovuoto.mua kans ällöttää jos ihminen ei pese peffaansa kakalla käynnin jälkeen.
 
vieras
Entä pesettekö pestessänne kädellä vai huuhdotteko pelkällä vedellä?

Nuorempana mä pesin ihan kättä käyttäen, mutta nyttemmin olen tyytynyt vain suihkuttelemaan ja kuivaamaan sitten paperilla.
 
peppupuhtaax
pesen. Mä ja mun appiukko on ainoita keitä tiedän että pesee :D Mä aloin sillon pesemään kun tuli haavaumia peppuun aikoinaan pitkäkestoisesta ummetuksesta. Muutenkin säästää paperissa kun ei tartte ku kuivata.
 
Siis.. minkälaista kakkaa ihmisillä oikein tulee jos ei se pyyhkimällä puhtaaksi tule? :eek: Siis mä pyyhin juu, ja kerran päivässä se alapesu, riittää oikein hyvin. Onko teillä pesijöillä sitten joku aikuisten peppupyyhe siellä vessassa vai onko jokaisella perheenjäsenellä oma? Onko ne piilotettu johonkin niin ettei vieraat vahingossa käytä?
 
asialla ollut
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Siis.. minkälaista kakkaa ihmisillä oikein tulee jos ei se pyyhkimällä puhtaaksi tule? :eek: Siis mä pyyhin juu, ja kerran päivässä se alapesu, riittää oikein hyvin. Onko teillä pesijöillä sitten joku aikuisten peppupyyhe siellä vessassa vai onko jokaisella perheenjäsenellä oma? Onko ne piilotettu johonkin niin ettei vieraat vahingossa käytä?
Meillä se peppupyyhe roikkuu just siinä missä lukee "vieraat...". No ei - paperiin kuivataan.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Te, ketkä pesette, niin pesettekö myös lapsiltanne? 3v, 6v, 10v, 15v?
Varmasti 6 vuotias osaa jo pestä itse, mutta kyllä mä pesen tytöltä, 4v vielä aina kun kakkaa, koska hän pyytää sitä itse.
 
äiskä.
Meil on vessassa vauvan kosteuspyyhepaketti ihan sitä varten.
Eka isommat jälet normipaprulla, kosteuspyyhkeellä lopuks. Lapselta 3vee pyyhitään kans kosteuspyyhkeillä kakan jälkeen.
 
niippa
en pese, käytän pyyhkimisen jälkeen vielä niitä vauvoille tarkoitettuja puhdistuspyyhkeitä (tulee halvemmaksi kun varsinaiset savett-pyyhkeet). Ne jotka vaan pyyhkivät paperiin, voisivat kokeilla noita kosteuspyyhkeitä ja sanoa vasta sitten että pelkkä paperi riittää. Tai ainakin niillä tulee nopeampaa puhdasta
 
mm
Pesen tosiaankin! Lapseltakin olen aina pessyt, paitsi nyt kun olen raskaana ja yritän välttää turhaa nostelua. Nyt pienin joutuu tyytymään pyyhkimiseen, kostealla paperilla, iltaisin sitten pestään pylly kunnolla. Isommat lapset jo hoitaa itse vessareissunsa ja poikien kalsareista päätellen eivät tosiaan pese, ihan ruskeita kalsareita pyykissä... :( Miehen tytärtä taas äitinsä ei ole opettanut pesemään alapäätään kun kuukautiset alkoivat, ihan käsittämätöntä mielestäni! Siihen aikaan tytär kävi n. 2 x viikossa suihkussa, nykyään 3. Jossain vaiheessa tajusin kysyä että pesethän aina bidesuihkulla kun vaihdat siteen tai ainakin aamuin illoin. Tytär ei osannut ollenkaan käyttää edes alasuihkua vessassa! Eipä kohonnut käsitykseni miehen exästä... eikä ainakaan hänen hygieniastaan...
 
Mies pesee liki aina,hällä maha löysällä liki aina.
Ite olen sellanen papananvääntäjä,paperikin jää puhtaaksi aina.
Jos on krapulasontaa tms löysää niin silloin pesen.

Lapsille myös opetettu että jos löysää kuraa niin pestään.
Pienempien peput pesen jos tarve,eli löysää kuraa...

 

Yhteistyössä