Peseekö kaikki aina kädet kaupasta yms tulon jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja reetta
  • Ensimmäinen viesti
Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miten te voitte antaa sit lastenne leikkiä yleisillä leikkipaikoilla, kun ootte noin hysteerisiä käsien pesun kanssa?
me pestäänkin kädet kun tullaan kotiin!!! Niin kuin varmasti monissa muissakin normaaleissa perheissä!
joojoo, mutta ehtiihän sun jo laittaa suuhun tai hieroa silmiä niillä bakteerisilla käsillä ennen kuin ootte kotona ja pesette kädet
Emmä ainakaan käsiä kaupassa suuhun tunge :eek:
et ehkä sä, mutta entä lapset?
Eivät hekään sormiaan imeksi :saint: :whistle:
 
pomp
Ei meilläkään lapset käsiään suuhunsa tunge..ja jos niin pienii lapsii ois et tunkis ni ne eivät taas ole käplineet niinkään yleisii likasii paikkoi kun ovat kaukalossa tai sylissä jne..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja Banskun:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja reetta:
Mä en oo koskaan pessy, jos käsissä ei oo likaa ja kaverini oli ihan puulla päähän lyöty, kun kuuli tämän !
no niin oon kyllä mäkin. Tajuatko kuinka paljon pöpöjä tuolla touhulla kotiis kannat?

Olen hygienia ja puhdituspalvelualan ihmisiä,joten vähänkö haluaisin tehdä sun käsistä mikrobiviljelyn...siis ton kauppareissun jälkeen...ei taitaisi alusta riittää...

joo pistetäämpä lisää näitä ihania juttuja miks kandee pestä kädet..juurikin nista ostoskärryistä jne..tilanne vaihat eurolla mieheltä kaupan edessä kärrit..pahaa aavistamatta niitä työntelet.ja et varsin ole tullu miettineeks missä ukon kädet on olleet ...niin ukkopa kävikin isolla asialla vessassa ja pikkuisen vain suttukäsillä kärrejä työnteli...

jep ja samat pöpöt kiertänyt hiivatin kärreistä toisen käsiin ja niistä lapsen naamaan halitellessa yyyyäääk!
Mjoo

Juuri nämä ihmiset ovat pahimpia jotka ilman ymmärrystä kuvittelevat että bakteria/mikrobi määrä käsissä tai edes ruuassa on jotenkin suhteessa "likaisuuteen" tai sairauteen.

Juuri nämä ihmiset ovat niitä jotka ajattelevat että tunnin pöydällä seissyt juusto on mennyt "pilalle" tai että bakteeri määrä on noussu _pilviin_ ja se olisi jotenkin vaarallista.

Kasvata lapsi steriilissä olosuhteissa laboratoriossa ja heitä se sen jälkeen oikeaan maailmaan, katsotaan mitenkä pitkään sinnittelee. ?

Jännä että mitenkä ihmiset ovat aiemminkin selvinneet mutta nyt tämä asia on karmea kauhistus, hmm... pitäisi kasvaneen informaation mukana ilmeisesti lisätä ihmisille koulutusta jotta pystyisivät asettamaan nämä asiat oikeaan kontekstiin.
sorry mä en ihan tähän kategoriaan itteeni lyö... :LOL: meillä eiole minkään valtakunnan desipulloja tai purnukoita kotosalla..duunissa katsos asia erikseen..yleiset ruokatilat jne...

niin ja justiisa äsken KUINKA OLLAKKAAN laitoin kanapihivt jääkaappiin olivatte jääneet pannulle peräti pariksi tunniksi...juu juu jäähtyivät hittaasti pöpöpesäksi huoneen lämmössä..

ei pahalla mut ei kaikki hygieniatyypit ole sun kuvailemia..maalaisjärki kotona vaikka töissä viilataan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miten te voitte antaa sit lastenne leikkiä yleisillä leikkipaikoilla, kun ootte noin hysteerisiä käsien pesun kanssa?
mun lapsen kädet ainakin ihan näkyvästikin paskaantuu leikkarireissulla, enkä ihan vaikka jo pelkästään kodinpintojen puolesta halua ketään kakkakäpälää tänne lääspimään :xmas:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Banskun:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja Banskun:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja reetta:
Mä en oo koskaan pessy, jos käsissä ei oo likaa ja kaverini oli ihan puulla päähän lyöty, kun kuuli tämän !
no niin oon kyllä mäkin. Tajuatko kuinka paljon pöpöjä tuolla touhulla kotiis kannat?

Olen hygienia ja puhdituspalvelualan ihmisiä,joten vähänkö haluaisin tehdä sun käsistä mikrobiviljelyn...siis ton kauppareissun jälkeen...ei taitaisi alusta riittää...

joo pistetäämpä lisää näitä ihania juttuja miks kandee pestä kädet..juurikin nista ostoskärryistä jne..tilanne vaihat eurolla mieheltä kaupan edessä kärrit..pahaa aavistamatta niitä työntelet.ja et varsin ole tullu miettineeks missä ukon kädet on olleet ...niin ukkopa kävikin isolla asialla vessassa ja pikkuisen vain suttukäsillä kärrejä työnteli...

jep ja samat pöpöt kiertänyt hiivatin kärreistä toisen käsiin ja niistä lapsen naamaan halitellessa yyyyäääk!
Mjoo

Juuri nämä ihmiset ovat pahimpia jotka ilman ymmärrystä kuvittelevat että bakteria/mikrobi määrä käsissä tai edes ruuassa on jotenkin suhteessa "likaisuuteen" tai sairauteen.

Juuri nämä ihmiset ovat niitä jotka ajattelevat että tunnin pöydällä seissyt juusto on mennyt "pilalle" tai että bakteeri määrä on noussu _pilviin_ ja se olisi jotenkin vaarallista.

Kasvata lapsi steriilissä olosuhteissa laboratoriossa ja heitä se sen jälkeen oikeaan maailmaan, katsotaan mitenkä pitkään sinnittelee. ?

Jännä että mitenkä ihmiset ovat aiemminkin selvinneet mutta nyt tämä asia on karmea kauhistus, hmm... pitäisi kasvaneen informaation mukana ilmeisesti lisätä ihmisille koulutusta jotta pystyisivät asettamaan nämä asiat oikeaan kontekstiin.
sorry mä en ihan tähän kategoriaan itteeni lyö... :LOL: meillä eiole minkään valtakunnan desipulloja tai purnukoita kotosalla..duunissa katsos asia erikseen..yleiset ruokatilat jne...

niin ja justiisa äsken KUINKA OLLAKKAAN laitoin kanapihivt jääkaappiin olivatte jääneet pannulle peräti pariksi tunniksi...juu juu jäähtyivät hittaasti pöpöpesäksi huoneen lämmössä..

ei pahalla mut ei kaikki hygieniatyypit ole sun kuvailemia..maalaisjärki kotona vaikka töissä viilataan...
ette kai vaan syö niitä enää. nehän on pilalla jo!
 
mie
pestään yleensä, mut joskus on unohtunut, ulkoilemasta tulteassa aina. mut eipä se maailmaa kaada vaik ei aina pesiskään. ihmiset tarvitsee myös pöpöjä :) ei kukaan mitään puuropaketti esim ala kotona peseen vaik kätes pesetkin, ja kosket siihen varmasti viel kotona. vessan yhteydes ny kaikki varmaan pesee. ainakin me.
 
näin
no siis pestään vessassakäynnin jälkeen, ennen ruuanlaittoa ja ennen ruokailua ja sitten jos on näkyvää likaa, eikä olla sairasteltu. Lapsilla ei ole ollut kertaakaan esim. mahatautia vaikka ovat hoidossa
 
tiu
Alkuperäinen kirjoittaja :
Ei kai se käsienpesu voi niin vaikeaa olla???
ei se vaikeeta ole. toki meillä pestään kädet vessakäyntien jälkeen, ennen ruuanlaittoa yms. tilanteissa, mutta jos mä rupeisin hysteerisesti käsiäni hinkkaamaan vielä kaikissa muissakin väleissä, niin eihän näistä olis mitään jäljellä. on meinaan niin kuivat kädet, että saa jo nytkin olla rasvaa vähän väliä läträämässä.
 
metsänpeitto
Pestään kyllä, ihan tavallinen käsipesu. Ulkoilun, kaupassa yms käynnin jälkeen, vessan jälkeen, hoidosta hakemisen jälkeen, ruokailemaan tullessa, ruokaa tehdessä jne. Silloin kun muksu oli elinsiirtolistalla ja just saanut siirron, niin käytin yleensä käsidesiä aina kun tulin kotiin, mutta muina aikoina vaan tavallinen käsipesu.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Zefirka:
pestään, oli 14 päivä vatsatautia. :x
Liikapeseminen ei myöskään oo hyväks, kyllä niitä bakteereja jonkin verran tarttetaan. Meil on paljon eläimiä, usein sotkusta ja likasta eikä pestä käsiä kaupan jälkeen- eikä olla lähes koskaan sairaita! Edes vatsatauti ei iskeny tänä vuonna... Kun iskee ni on ohi yhdessä päivässä. Ei muuten pestä ees ennen ruokaa, paitsi ruuanlaittaja...
 
mona
Yleensä pestään, koska lasten kädet on melkein aina likaiset. Mutta ei oo katastrofi, jos ei pestä..Tuleehan sitä kuitenkin koko ajan käsiä pestyä, kun käy vessassa, keittiöpuuhissa, siivotess yms..
 
kaisa
Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Miks ne jotka on puhtaampii ja pesee useammin on myös paljon useammin sairaana?

siitä asti ku mä olen käsiä alkanut aina pesemään ku jostain kotiin tulen ni en ole ollut kipeä! et kyllä siitä apua oli.. ennen oli aina joku mahdollinen räkätauti, tästä nyt vuosi ku aloin aina pesee käsiä..
 
vieras
Pestään kädet. Ja lapsen kädet myös. Mies nyt unohtaa, mutta senkin käsken pesemään. Inhottaa laittaa ruokaa jääkaappiin likaisilla käsillä, jotka ovat olleet kaupungilla kaiteilla ja muuta. Ja minä olen muuten aina terve. En muista milloin mulla olis mitään tautia ollut. Vatsatauti oli viimeksi lapsena, ja flunssaa ei ollut viime vuonna. Lapsi perusterve myös.
 

Yhteistyössä