Peseekö kaikki aina kädet kaupasta yms tulon jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja reetta
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:
Aina pesen ja niin kaikki muutkin perheen aikuiset. Sillä tavalla saattaa välttää aika monet flunssat.
En nyt kehuskele, totean vaan. Oon 26v ja mulla on elämäni aikana ollut yksi vatsatauti (1vuotiaana rota) ja 5 flunssaa. Vaikka pesen käsiäni vain jos niissä on näkyvää likaa, ja tietenkin silloin kun on käsitellyt pesuaineita yms. :)
 
Miä
Alkuperäinen kirjoittaja Banskun:
täytyy tähän väliin vetästä myös tämmönen,et en pese kaupan hedelmiä niiden säilöntään käytettyjen aineiden ja lannotteiden takia,vaan ihan siks et miten monet p*****et kädet niitä on räpeltänyt :x
Just mietittiin yks päivä koulussa kun korjattiin tomaattisatoa ja lajiteltiin sitä että mitähän hyötyä tästä hygieniasta on? Ne poimitaan hanskat kädessä ja jos tomaatti putoaa lattialle tai kastelukouruun niin se menee roskiin vaikka olisi ehjä. Siinä on tosi tiukat kriteerit. Ja sitten kaupassa niitä klähmitään ties millä räpylöillä :D :x Ei pidä ajatella, muuten ei voi syödä kaupan hedelmiä enää :snotty:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja reetta:
Mä en oo koskaan pessy, jos käsissä ei oo likaa ja kaverini oli ihan puulla päähän lyöty, kun kuuli tämän !
no niin oon kyllä mäkin. Tajuatko kuinka paljon pöpöjä tuolla touhulla kotiis kannat?
voi olla, mut ainakin ollaan oltu paljon terveempiä kuin monet jatkuvasti käsiään desinfioivat :)
 
Iita
TODELLAKIN pestään! On muuten kotiin tullessa tosi inho olo jos ei heti samantien pääse pesemään käsiä. Samoin jos mennään vierailulle pestään kädet ensin. Ei ihme, että kaikki pöpöt leviää jos ihmiset ei vaivaudu noin pientä asiaa tekemään! Ihme ajattelua, jos vain näkyvä lika pestään, muutenhan kädet onkin tosi puhtaat... joopa joo...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja reetta:
Mä en oo koskaan pessy, jos käsissä ei oo likaa ja kaverini oli ihan puulla päähän lyöty, kun kuuli tämän !
no niin oon kyllä mäkin. Tajuatko kuinka paljon pöpöjä tuolla touhulla kotiis kannat?
voi olla, mut ainakin ollaan oltu paljon terveempiä kuin monet jatkuvasti käsiään desinfioivat :)
peseminen ja desifiointi on kaksi eriasiaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja reetta:
Mä en oo koskaan pessy, jos käsissä ei oo likaa ja kaverini oli ihan puulla päähän lyöty, kun kuuli tämän !
no niin oon kyllä mäkin. Tajuatko kuinka paljon pöpöjä tuolla touhulla kotiis kannat?

Olen hygienia ja puhdituspalvelualan ihmisiä,joten vähänkö haluaisin tehdä sun käsistä mikrobiviljelyn...siis ton kauppareissun jälkeen...ei taitaisi alusta riittää...

joo pistetäämpä lisää näitä ihania juttuja miks kandee pestä kädet..juurikin nista ostoskärryistä jne..tilanne vaihat eurolla mieheltä kaupan edessä kärrit..pahaa aavistamatta niitä työntelet.ja et varsin ole tullu miettineeks missä ukon kädet on olleet ...niin ukkopa kävikin isolla asialla vessassa ja pikkuisen vain suttukäsillä kärrejä työnteli...

jep ja samat pöpöt kiertänyt hiivatin kärreistä toisen käsiin ja niistä lapsen naamaan halitellessa yyyyäääk!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Tottakai pesen AINA, se on itsestäänselvyys.
Vaihdan AINA myös vaatteet, ei huvita istua omalle sohvalle housuilla joilla oon istunut ratikan penkissä ja ties kuka pissahoususpurgu siinä on istunut ennen mua.
mä oon joskus miettinyt tota vaatteiden vaihtoa kans. Sillä se on totta ne penkit jos mitkä on likaisia ja sit meet istuun omalle sohvalle niin se paska on siinä ja kun istut siinä vaikka illalla yöpuvussa ja meet sit nukkuun ne siitähän ne pöpt tulee sun sänkyys. YÄK!!! Pelkkä ajatuskin kuvottaa!
 

Yhteistyössä