Perunan syömisestä hirveä väsymys

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Onko muut huomanneet, että perunaa sisältävän aterian jälkeen iskee pöhnä ja väsymys? Olen yrittänyt vältellä perunaruokia juuri tämän takia, mutta tänään oli pakko nälkään vetäistä lautasellinen kinkkukiusausta - ja sen päälle 2h päiväunet :( Olen puolessa välissä raskaana, vaikuttaneeko sekin hiilihydraattiherkkyyteen?
Mulla on raskausdiabetes. Ennen sen toteamista sokerirasituksessa huomasin samaa, että hiilihydraattipitoinen ruoka väsytti ja janotti herkemmin kuin ennen. Jopa yksi peruna nostaa verensokeria yllättävän paljon. Olen jättänyt nyt kaikki huonot hiilihydraatit pois; peruna, pasta, riisi, vaalea leipä ja olo on virkeämpi ja verensokerit seurannassa tasaisemmat!

Vaadi neuvolassa sokerirasituskoe!!!
 
vierailija
Onko muut huomanneet, että perunaa sisältävän aterian jälkeen iskee pöhnä ja väsymys? Olen yrittänyt vältellä perunaruokia juuri tämän takia, mutta tänään oli pakko nälkään vetäistä lautasellinen kinkkukiusausta - ja sen päälle 2h päiväunet :( Olen puolessa välissä raskaana, vaikuttaneeko sekin hiilihydraattiherkkyyteen?
Olen huomannut, ja senkin että yleensäkin kaikki tärkkelystä sisältävät sokerituotteet tekevät minut väsyneeksi ja aiheuttavat utuisuutta. Vaihdoinkin jokunen aika sitten tärkkelysruuat marjoiksi ja hedelmiksi - ei väsytä enää ja saa silti sokereita.
 
Olen huomannut, ja senkin että yleensäkin kaikki tärkkelystä sisältävät sokerituotteet tekevät minut väsyneeksi ja aiheuttavat utuisuutta. Vaihdoinkin jokunen aika sitten tärkkelysruuat marjoiksi ja hedelmiksi - ei väsytä enää ja saa silti sokereita.
(y)
Mulla on paljon virkeämpi olo ja kiloja karissut pois, turvotukset vähentyneet, kun olen karsinut hiilarit minimiin. Ennen oli olo todella utuinen ja sellainen "unihiekat silmissä" olo jatkuvasti. Nyt ei enää ole, muulloin kun jos saan liikaa hiilareita.
 
vierailija
Tottakai väsyttää kun syö liikaa ruokaa. Ruudinkeksijöitä taas liikenteessä, näköjään. Sitten kun syö vähemmän ruokaa, laihtuu eikä ole väsynyt. Ei sillä ole perunan kanssa mitään tekemistä.
 

Yhteistyössä