Perunajauhoja tomusokerin sijasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helppikää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

helppikää

Vieras
Alkoi tekemään älyttömästi mieli mokkapaloja ja huomasin että kaapissa ei ollutkaan tomusokeria,mitä tulisi mokkapalojen päälliseen. Perunajauhoja löytyisi.
Käsittääkseni tomusokerissahan on perunajauhoja JA sokeria, eli voisinko siis käyttää noita perunajauhoja tomusokerin sijasta päälliseen,osaako kukaan neuvoa? :D
Pitäiskö sekoittaa vaan perunajauhoja ja sokeria ja leikkiä että se on tomusokeria?

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;22130228:
Mä muuten olen kuullut, koska joku väitti jollain allergiafoorumilla että tomusokeria ei voi käyttää sen sisältämän perunajauhon vuoksi.

siinä on hintsusti perunatärkkelystä (eli olisko se sitten sitä perunajauhoa) estämään paakkuuntumista

kyl vaan dansukkerin sivuilla ainakin väitetään että pelkkää jauhettua sokeria olisi...? jos siel jotai perunajauhoja on seassa niin hyvin pieni määrä, muuten maistuisi tomusokeri aika pahalta.

Suosittelen, että syöt tänään pari ilman kuorrutusta ja huomenna käyt kaupasta hakemassa tomusokeria tai sit jos on joku siwa tai pikku alepa lähistöllä ni nehän on 23 asti auki et sinne vaan hakemaan.

"sokeri, perunatärkkelys, kaakaojauhe ja vanilja-aromi" lunttasin äsken kaakaotomusokeripaketin kyljestä.....

Perunatärkkelys on kutakuinkin sama asia kuin perunajauho

mutta kaakaotomusokeri on aivan eri tuote kuin tomusokeri :attn:

[QUOTE="vieras";22130335]"sokeri, perunatärkkelys, kaakaojauhe ja vanilja-aromi" lunttasin äsken kaakaotomusokeripaketin kyljestä.....

Perunatärkkelys on kutakuinkin sama asia kuin perunajauho[/QUOTE]

[QUOTE="vieras";22130335]"sokeri, perunatärkkelys, kaakaojauhe ja vanilja-aromi" lunttasin äsken kaakaotomusokeripaketin kyljestä.....

Perunatärkkelys on kutakuinkin sama asia kuin perunajauho[/QUOTE]

No se on silti eri asia. Tomusokeri ei koostu perunajauhosta vaan perunatärkkelystä on siinä vain paakkuuntumisenestoaineena. Perunajauhoa EI voi käyttää mokkapalojen kuorrutteena. Lisäksi kaakaotomusokeri on eri asia kuin tomusokeri.

Viimeksi muokattu:
Asiantuntijat näköjään vauhdissa taas. Tomusokerissa käytetään tärkkelystä eli perunajauhoja tai maissijauhoja paakkuuntumisen estämiseksi. Jos itse tekee tehosekoittimessa, niin 2dl kohti aina 1rkl tärkkelystä mukaan.

No niin tässä vielä neuvo jonka olen ammoin sitten jostain lukenut ja kirjannut johonkin vihkooni, EI LÖYDY siis sekoita tomusokeria ja perunajauhoa en muista suhdetta sirottele tätä pullien päälle, niin valkoinen " huntu "
" kestää kauemmin ( ei sula ]