Persukko ne nyt valloitti Suoamenmaan?

  • Viestiketjun aloittaja Deleted member 149094
  • Ensimmäinen viesti
Deleted member 149094
Hirveällä äänisaaliilla syrjäytti kaikki muut puolueet?

Niinkuin lööpit on oikein isoilla pukstaaveilla kasanneet ennusteita eri kunnista..

Vai miten siinä kävi?
 
vierailija
Kävi juuri niin kuin oli odotettukin. Tai no, kannatuksen tuplaantuminen oli sinänsä ihan mahdollinen skenaario gallupien perusteella. Nyt Perussuomalaisten kannatus nousi vain 63 prosenttia viime kuntavaaleista. Vaalien siirto toimi juuri niin kuin oli tarkoituskin eli hallituspuolueet saivat hienon torjuntavoiton ja hallituskriisiltä vältyttiin.
 
Deleted member 149094
Kävi juuri niin kuin oli odotettukin. Tai no, kannatuksen tuplaantuminen oli sinänsä ihan mahdollinen skenaario gallupien perusteella. Nyt Perussuomalaisten kannatus nousi vain 63 prosenttia viime kuntavaaleista. Vaalien siirto toimi juuri niin kuin oli tarkoituskin eli hallituspuolueet saivat hienon torjuntavoiton ja hallituskriisiltä vältyttiin.
No aika vähän niitä on sitten silloin äänestetty, jos 63% nousulla päästään 14.5%:iin ja päihitetään sillä RKP ja liike nyt.. Vai oliko tuo puolustuspuhe sille, että jatkatte öyhötystä? Purra meinasi, että huono tulos johtui siitä, että ihmiset ei äänestäneet, sinä, että vaaleja siirrettiin. Mitä, jos lakkaisitte hakemasta tekosyitä ja menisitte itseenne? Ehkä se olikin se jatkuva valehtelu ja öyhtöys vaalien alla?
 
Ei voittanut persukko kepua. Se jäi sohvalle, mikä oli skenaariokin. Korkein tulos silti koskaan, että ihan hyvä tästä on jatkaa. Hki, Espoo ja Vantaa saatiin oikeistolle. Se on itsessään voitto, vaikkei pelkkä persujen voitto. Tampere hävittiin niukasti. Yksittäisenä anekdoottina Halla-ahon henkilökohtainen suosio, joka oli aivan huikea. Vihervasemmisto otti dunkkuunsa kaikkialla. Toki enemmänkin olisivat voineet hävitä. Kuten jo aikaisemmin käytin vertausta: tässä vähän kuin Huuhkajat sai EM-pronssia. Ei ole kultajuhlille sijaa ja torilla ei tavata, mutta käsittämättömän hieno tulos.
 
vierailija
No aika vähän niitä on sitten silloin äänestetty, jos 63% nousulla päästään 14.5%:iin ja päihitetään sillä RKP ja liike nyt.. Vai oliko tuo puolustuspuhe sille, että jatkatte öyhötystä? Purra meinasi, että huono tulos johtui siitä, että ihmiset ei äänestäneet, sinä, että vaaleja siirrettiin. Mitä, jos lakkaisitte hakemasta tekosyitä ja menisitte itseenne? Ehkä se olikin se jatkuva valehtelu ja öyhtöys vaalien alla?
Jaa että sellainen kommentti. Kukakohan se taas öyhöttää. Toisaalta turha sinulta kai asiallista keskustelua on odottaakaan. Mutta ainakin yritin.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Tämä sinun kommenttiko nyt jotain todistaa...? Vai onko se nyt sit mun vika, et persut pärjäsi huonosti?
Toi, et kaikki muut öyhöttää vaan, on jo tosi vanha juttu.
Persut pärjäsi huonosti ja vihervasemmisto sen sijaan korjasi koko potin? Teillä suvakeilla se on aina ihan omanlainen näkemys ja tottakai aivan päinvastainen kuin todellisuudessa :D
 
Deleted member 149094
Persut pärjäsi huonosti ja vihervasemmisto sen sijaan korjasi koko potin? Teillä suvakeilla se on aina ihan omanlainen näkemys ja tottakai aivan päinvastainen kuin todellisuudessa
Juujuu, vieläkö näät niitä suvakkeja joka paikassa.. Huhhuh.
Persujen piti tyyliin triplata kannatuksensa, ja oltiin niin pöheinä. No, ei edes tuplaantunut.
Vihervassareihin en ota kantaa, mut sun oli taas pakko päästä öyh!
 
vierailija
Juujuu, vieläkö näät niitä suvakkeja joka paikassa.. Huhhuh.
Persujen piti tyyliin triplata kannatuksensa, ja oltiin niin pöheinä. No, ei edes tuplaantunut.
Vihervassareihin en ota kantaa, mut sun oli taas pakko päästä öyh!
Ootko huomannut, ne on aina tyytymättömiä, suorastaan vihaisia. Mahtaa tuollainen negatiivisuus käydä terveyden päälle ennen pitkää. Ehkä on käynytkin jo.
 
Deleted member 149094
Ootko huomannut, ne on aina tyytymättömiä, suorastaan vihaisia. Mahtaa tuollainen negatiivisuus käydä terveyden päälle ennen pitkää. Ehkä on käynytkin jo.
Juu, sellainen kuva välillä tulee. Toinen luettelee hallituksen viaksi huonon tuloksen ja toinen luettelee tuloksen hyväksi.
Kolmas käy mun kimppuun jollain draamalla, et mä en kunnioita, (vaikka ei siis yleensä juttele mun kaa, ku oon niin daiju) kun en selitä jo selitettyä.

Et kyl tossa varmaan alkaa nähdä suvakkejakin sit joka paikassa. Mielenkiintoista oli sekin, et ne saa päättää ihan itte, keitä suvakit on, ja haukkuu ne sitten..
 
vierailija
Juu, sellainen kuva välillä tulee. Toinen luettelee hallituksen viaksi huonon tuloksen ja toinen luettelee tuloksen hyväksi.
Kolmas käy mun kimppuun jollain draamalla, et mä en kunnioita, (vaikka ei siis yleensä juttele mun kaa, ku oon niin daiju) kun en selitä jo selitettyä.

Et kyl tossa varmaan alkaa nähdä suvakkejakin sit joka paikassa. Mielenkiintoista oli sekin, et ne saa päättää ihan itte, keitä suvakit on, ja haukkuu ne sitten..
Just näin, hyvin kiteytetty ;)
 
Juujuu, vieläkö näät niitä suvakkeja joka paikassa.. Huhhuh.
Persujen piti tyyliin triplata kannatuksensa, ja oltiin niin pöheinä. No, ei edes tuplaantunut.
Vihervassareihin en ota kantaa, mut sun oli taas pakko päästä öyh!
No kelpaako sulle tämä vastaus:
Juuuu, persut EIVÄT saaneet rökälevoittoa. Varovaista lisäystä kuntapaikoissa, tosin heille ennätyksellinen tulos.
Happy now?

Mutta tästä voidaan päätellä sitä, että oikeasti isänmaallista, oman kansan puolesta ajattelevaa porukkaa on valitettavasti liian vähän enää.
 
vierailija
No kelpaako sulle tämä vastaus:
Juuuu, persut EIVÄT saaneet rökälevoittoa. Varovaista lisäystä kuntapaikoissa, tosin heille ennätyksellinen tulos.
Happy now?

Mutta tästä voidaan päätellä sitä, että oikeasti isänmaallista, oman kansan puolesta ajattelevaa porukkaa on valitettavasti liian vähän enää.
Joo persut sai eniten ääniä muuttotappio kunnissa tyyliin ryttylä jossa ei oo edes baaria. Ni ketä kiinnostaa jonkun urjalan hommat ei niissä saada mitään aikaa vai miten persut siellä sitten tekee kun jauhaa muutaman kymmenen tonnin budjetilla jossain hevonkuusessa. Kovassa ytimessä vasemmisto saa liittoutumalla kaikki pormestarin paikat ja valtuusto enemmistön joten ne voi käytännössä dominoida suuria kaupunkei ja ajaa niille mieluista pplitiikkaa. Ja tyhmiä ovat jos ei niin tee.
 
No aika vähän niitä on sitten silloin äänestetty, jos 63% nousulla päästään 14.5%:iin ja päihitetään sillä RKP ja liike nyt.. Vai oliko tuo puolustuspuhe sille, että jatkatte öyhötystä? Purra meinasi, että huono tulos johtui siitä, että ihmiset ei äänestäneet, sinä, että vaaleja siirrettiin. Mitä, jos lakkaisitte hakemasta tekosyitä ja menisitte itseenne? Ehkä se olikin se jatkuva valehtelu ja öyhtöys vaalien alla?
580 lisäpaikkaa oli käsittämättömän upea saavutus, siinä sulle tekosyytä tms. jos sitä siksi haluat sanoa ylivoimaiselle voittajalle

Kai kaikissa suurissa kaupungeissa persut sai lisäpaikkoja, haarukka oli usein 3-5 luokkaa. Viherpunikit menetti saman verran, mahtavaa ja upeeta ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Echo

Yhteistyössä