permanentti pitkiin hiuksiin?

  • Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti
miettii
Onko täällä kampaajia paikalla tai permiksen omaavia pitkähiuksisia? Onnistuuko permis sellaisiin maxipitkiin (muistaakseni tätä termiä kampaajani joskus aikoinaan on käyttänyt) hiuksiin? Hiuksiin, jotka ovat lähes vyötärölle saakka? Ei mitään kamalan säkkärää. Tai tekeekö kampaajat edes näin pitkiin hiuksiin vai onko liian suuri urakka?

Jos tän pituisiin ei onnistu niin mikä on sellainen pituus johon vielä onnistuu. Olkapäälle ulottuviin hiuksiin minulla on aikoinaan hyvin onnistunut perimikset eli kiharat on kyllä pysyneet hyvin.

 
hemuli
Mulla oli hiukset peppuun saakka ja kävin ottamassa vasta permiksen mun luottokampaajalla, leikattii tohon n. vyötärön yläpuolelle koska ne ei jaksa kihartua jos on ylipitkät =) hienosti onnistu ja olen teettäny tällasen enneki (kaikki kampaajat ei suostu tekemään ) kahdessa osassa rullaa hiukset ja siihen menee tosi kauan aikaa ja pää on niin painava että huh, mutta tällanen luonnonkiharan näköinen tukka on nyt =)
 
..
Mulla myös pitkä tukka, ei ihan vyötärölle asti kuitenkaan. Silloin tällöin otan kiharat, ihan hyvin on tähän saakka onnistuneet. Nykyään tyydyn vaan rullaamaan suurille rullille.
 
hemuli
No kallistahan se on juu :/ ainut haittapuoli, mutta tätä ei ihan heti tarvi tehdä uudestaa ja sitte kun tarvii ni kampaaja on laittanu sellasen loivan permiksen vaan juureen jos latvassa on ollu kohtuullinen kihara, tätä voi tehdä kolmeki kertaa eli menee tosi pitkään enneku koko tukkaa tarvii uudestaan käsitellä.
Kannattaa kyselllä hintoja ne nimittäin vaihtelee ihan hirveesti sekä vielä kaikki kampaajat ei halua tehdä mulle yksi sano että ei se kestä noin pitkässä tukassa (ei vaan tainnu osata laittaa tai halunnu nähdä vaivaa kun siinä on iso homma) .
 
Nalkuttava Talonmies
Maksaa varmaan maltaita ja kestää ikuisuuden. Itse olen ottanut aina erikoispermiksen (ns "korkkiruuvikierteillä" ja siinä on enemmän pampuloita) ja hiukset olivat vaan just sellaset pitkiksi kutsuttavan. 3-4h ja 200e...
 
boo
Mulle on kaksi kertaa laitettu permanentti melkein vyötärölle ulottuviin hiuksiin. Eri kampaajan molemmilla kerroilla, eikä onnistunut ollenkaan. Oli ehkä kaksi päivää hyvä, mutta sen jälkeen alkoi olla tosi epäsiisti. Mun hiuslaatu ei vain sovi ollenkaan permanenttiin. Minulla on ohut hiuslaatu, mutta sitä on paljon ja luonnonkirharaa, joten tuloksena oli sotkuinen pörrö, mitä ei hallittu millään. Kaverilla taas oli erittäin vahva hiuslaatu ja myöskin osin luonnonkihara, eikä permanentti tarttunut ollenkaan.

Eli huislaadusta se onnistuminen on kiinni, ei niinkään pituudesta.
 
..
On kallista, mutta kestääkin kauan. Hoitoaineisiinkin uppoaa tukku rahaa, enemmän täytyy hoitaa kuin silloin kun ei o käsittelyä tukassa. Ikävänä puolena se, että kiharat "Kasvaa ulos", ja lopulta niihin kyllästyy...
 
hemuli
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ainii, miten hoidat permistä noin pitkissä hiuksissa? Laitatko niihin jotain aineita?
Kosteuttavalla shampoolla pesen ja laitan hiuksiin jätettävää kosteuttavaa hoitoainetta, selvittelen kosteana sen hoitsikan kanssa harvalla kammalla ja sellasta lämpösuojaavaa kosteuttavaa vaahtoa ja puristelen föönin kanssa (sellasen isosuisen töttörön) kanssa kuivaksi tai anna kuivua sellasenaan. Myös pyyhkeen kanssa vaan puristelen ettei takkuunnu umpisolmuun :)
 
hemuli
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Maksaa varmaan maltaita ja kestää ikuisuuden. Itse olen ottanut aina erikoispermiksen (ns "korkkiruuvikierteillä" ja siinä on enemmän pampuloita) ja hiukset olivat vaan just sellaset pitkiksi kutsuttavan. 3-4h ja 200e...
No joo 3-4h siihen aina menee juu, mutta ei mulla maksa tää kuin 91? =) hinnat tosin vaihtelee ihan hirveesti, silloin kun ekan kerran laitoin useampi vuosi sitte ja soittelin noita hintoja ni :eek: ja jotkut sano että ei tee näin pitkiin. No sitte löysin tän jolla käyn ja sattu vielä olemaan entinen luokkakaveri :) vuosien takaa. Oon siis päässy tosi halvalla =)
 
Nalkuttava Talonmies
Mulla on ollut merkitystä laittajalla, miten hyvälaatuisena permis on säilynyt. Vissi ero halvalla paikalla, missä kävi tyyliin "uups, aine vaikutti vähän liian kauan". Silloin olen maksanut kaupungin törkyhinnan, mutta säilyttänyt parhaimmin hiuksen terveyden. Mulla on kamalan liurut ja katkeilevat hiukset.

Kunnon aineet - mutta tässäkään ei ole yhtä oikeata merkkiä - se riippuu niin omasta hiuslaadusta. Mä taisin lopulta todeta Kerastasen parhaimmaksi. No halpa Bonacure on kelvannut ajoittain. Permisaikaan käsiteltyjen hiusten shampoo, superkosteuttava hoitoaine ja latvoihin jätettävä tehokosteuttaja olivat mun juttuni. Ei enää sen jälkeen pörröpilviä. Enkä omista fööniä, koska se pilaa lähes kerrasta hiukset.
 
??
Entäs onko jollain kokemusta siittä suoristusraudasta joka "parantaa hiuksia" tai siis se jotenkin tekee nille jotain, ei vahingoita. Voiko ottaa niinkun vähän liian "huonon" (tarkoitan sellaista joka ei kestä niin kauaa, eli pienempi vahvuus) permiksen jos en halua että se pysyy niin kauaa??
 
Surffitukka
Joo mulla laitettiin viikko sitten permanentti mutta ei näytä yhtään permanentilta! Ihanaa luonnonkiharaa tästä tuli! Vähän surffitukan tyyliinen ja tosi luonnollinen! En ikinä luopuisi tästä<3
 
Pörhelö
Joo mulla laitettiin viikko sitten permanentti mutta ei näytä yhtään permanentilta! Ihanaa luonnonkiharaa tästä tuli! Vähän surffitukan tyyliinen ja tosi luonnollinen! En ikinä luopuisi tästä<3
Mulla on pitkä paksu tukka puoleen selkään.
Leteistä saan kiharat päiväksi, mutten jaksais aina väsätä.
Haluaisin permanentin vaihteluksi :ROFLMAO: pitäisi irti päänahasta? Pysyisi puhtaampana. :) onnistuiskohan jos tekisi säkkärän niin ois sitten ees laineet o_O
Hinta on köyhälle kynnyskysymys. En käy kampaajalla juuri koskaan.
 

Yhteistyössä