Perjantain tiskoteekki!

Hieno!

Sinun jälkikasvusi ei taida (ainakaan vielä) tuolla olla? Urheilulukioon?
Nuoremmalla vielä kaksi vuotta ja vanhimmalla vuosi peruskoulua jäljellä - sitten mennään.
Vanhinta kiinnostaa kauppis, eli varmaan tuplatutkinnolla mennään.
Nuorempi luultavasti menee urheilulukioon.

Tuo kavereiden vaikutus välillä ketuttaa, haluaisivat mennä samoihin jatkoihin ja kukaan ei ole menossa urheilulukioon! :rolleyes:

Armeijaan meno on molemmilla sentään varma. Sinne mennään vaikka kaverit ei osallistuisikaan. :D
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
Nuoremmalla vielä kaksi vuotta ja vanhimmalla vuosi peruskoulua jäljellä - sitten mennään.
Vanhinta kiinnostaa kauppis, eli varmaan tuplatutkinnolla mennään.
Nuorempi luultavasti menee urheilulukioon.

Tuo kavereiden vaikutus välillä ketuttaa, haluaisivat mennä samoihin jatkoihin ja kukaan ei ole menossa urheilulukioon!

Armeijaan meno on molemmilla sentään varma. Sinne mennään vaikka kaverit ei osallistuisikaan.
Kavereiden takia on varmaan aika moni tehnyt ei-niin-onnistuneita valintoja.

Minäkin aikanaan valitsin kahdesta lukioaineesta sen epämieluisamman, koska halusin yllättää yhden tytön "uhrautumalla" hänen suosikkikursseilleen.
No, hän puolestaan teki valinnan toisin päin samankaltaisesta syystä (eli halusi sinne mihin luuli minun menevän). Olisikohan meidän kannattanut keskustella asiasta ensin ilman yllätyshaluja... :unsure:
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
Kavereiden takia on varmaan aika moni tehnyt ei-niin-onnistuneita valintoja.

Minäkin aikanaan valitsin kahdesta lukioaineesta sen epämieluisamman, koska halusin yllättää yhden tytön "uhrautumalla" hänen suosikkikursseilleen.
No, hän puolestaan teki valinnan toisin päin samankaltaisesta syystä (eli halusi sinne mihin luuli minun menevän). Olisikohan meidän kannattanut keskustella asiasta ensin ilman yllätyshaluja... :unsure:
Ai miten söpöä!❤
 
Niin, nyt vuosien päästä tuo kuulostaa jenkkiläisen teinidraaman käsikirjoitukselta. Mutta kun totuus selvisi, ei yhtään hymyilyttänyt. Olen kokemustani joskus käyttänyt esimerkkinä tuttaville, jotka sokeasti vakuuttavat että meidän tyttö/poika osaa varmasti valita opintopolkunsa järkevästi.
Enpä ole kovin monia vanhempia tavannut jotka vakuuttavat jälkikasvunsa osaavan valita varmasti oikein…

Näitä valitettavasti on (tunnen muutaman) jotka antavat jopa pitää välivuoden ja silloin mulla kiehuu. Vedotaan lasten vapaaseen valintaan ja ties mihin ihmisoikeuksiin!
He ovat lapsia for god sakes. Lasten aivot kehittyvät vielä 21 vuotiaanakin joten lienee selvää, että jos opiskelupaikkaa ei lapsi itse keksi - vanhemman rooli ohjaajana on auttaa lapsi eteen päin, välivuodet eivät tule kyseeseen.

Olen niin pettynyt tuttavaperheeseen jossa urheilullisesti lahjakasta lasta ei ohjattu urheilun ja urheiluopintojen pariin! Nyt hän on pudokas! Äidin mielestä lapsi saa itse valita ja ”eihän Bill Gates käynyt kouluja”!

Rakkaus sekoittaa aivokemiat totaalisesti, itse lintsasin peruskoulussa 6kk ja tentin kiitettävillä arvosanoilla monet aineet ja pääsin onnekkaasti läpi. Siitä opittiin kantapään kautta kun mulla ei ollut vanhempaa joka siinä iässä minua olisi ohjannut.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä