Perinteinen puheenaihe, kesä, häät ja ah, ne ihanat polttarit.

hamstring
Kiititkö osallistujia myös?

Minusta yli 100e on hirmu iso summa jonkun polttareista. Morsiamena minua olisi hävettänyt jos toisten olisi pitänyt maksaa tuollainen määrä rahaa saadakseen osallistua.
Siis kaikkia niitä, jotka olivat olleet mukana touhussa, koska tiesin, että siihen upposi aikaa ja rahaa. Mutta se oli jo alusta asti kaikille ihan ok ja selvä juttu, että jos jotain spesiaalia tahdotaan tehdä, niin siihen sitten kuluu rahaa ja sillä selvä. Ei tullut narinoita.

Eikä mua hävettänyt, meidän kaveripiirissä ajatellaan kai sitten eri tavalla näistä asioista, kun kenelläkään se raha ei ole sinänsä tiukilla. Ja vaikka monelle toki löytyisikin muitakin sijoituskohteita, niin ei me ajatella, että "ai että kun tuollakin summalla sais 30 jauhelihapakettia".
 
Siis kaikkia niitä, jotka olivat olleet mukana touhussa, koska tiesin, että siihen upposi aikaa ja rahaa. Mutta se oli jo alusta asti kaikille ihan ok ja selvä juttu, että jos jotain spesiaalia tahdotaan tehdä, niin siihen sitten kuluu rahaa ja sillä selvä. Ei tullut narinoita.

Eikä mua hävettänyt, meidän kaveripiirissä ajatellaan kai sitten eri tavalla näistä asioista, kun kenelläkään se raha ei ole sinänsä tiukilla. Ja vaikka monelle toki löytyisikin muitakin sijoituskohteita, niin ei me ajatella, että "ai että kun tuollakin summalla sais 30 jauhelihapakettia".
Ei mekään. Erilaisia ollaan.
 
minmin
Jos tuon summan päälle tulee vielä paljon muita kuluja, se on ehdottomasti liikaa. Etenkin jos vielä on useammat kesässä! Eikös tuo koko polttariperinne ole jo aika harvinaista? Omassa lähipiirissäni sellaisia perinteisen tyylisiä polttareita ei ole vietetty varmaan viiteentoista vuoteen, kaikki morsiamet ovat halunneet että mennään vain pienellä kaveriporukalla jonnekin (ja kaikki myös maksavat omat kulunsa) eikä mitenkään toitoteta että katsokaa, nyt on polttarit meneillään.
 
"vieras"
No mikä kenellekin on tärkeää...kaikki tyylillään.

Minä ilmoitin kaasoille etukäteen, että polttarini eivät saa tulla osallistujille kalliiksi. Minulle tärkeintä oli, että kaikki tulisivat ja saisin viettää kivan päivän ystävien kanssa. Omilla rahoillani voin sitten tehdä kalliita juttuja ihan niin paljon kuin haluan. En myöskään halunnut, että jo lähtökohtaisesti osa ihmisistä olisi ollut liikkeellä huonolla milelellä sen takia, että rahaa menee niin paljon.
 
"Miisa"
[QUOTE="huaah";26350235]Ja oliko tuo sinun mielestä sitten hauskaa? Myydä karkkia ja kuvata joku (tod.näk. nöyryyttävä ja ei edes hauska) video?

Ei, ei tarvitse tosiaan tehdä, kukaan ei pakota. Mutta jos haluaa tehdä jotain vähän toisenlaista joskus. Mun polttareihin meni rahaa, kyllä, mutta oli ne kyllä mukavatkin. Käytiin mm. lentämässä pienkoneella ja värikuulasotailemassa, jonka jälkeen sitten mökille juhlimaan, sinne oli laitettu hienot systeemit valmiiksi.

Itse kyllä myös kiitin järjestäjiä samalla mitalla hankkimalla heille pientä kivaa.

Mä en taas ole ikinä ymmärtänyt, mitä kivaa on pukeutua "hassuun" asuun ja jakaa suukkoja tai karkkia kadulla. Tai muuten vaan hillua kaupungilla tekemässä jotain mukahauskaa.

Ymmärrän kyllä, että kaikilla ei ole rahaa, mutta mikä ihme on tuo asenne, että ikinä mikään kiva ei saisi maksaa yhtään ja aina pitäisi tehdä asiat niin kuin ennen?[/QUOTE]

Kuulostaa kyllä kivalta noi sun polttarit. Sanoit tuolla yhdessä viestissä, että osallistujilta ei tullut narinoita. Mutta ootko ihan varma? Eikai ne nyt polttareissa ala morsiammelle valittamaan, kun piti maksaa morsiammen 1000e pienkonelennot?? Musta on ihan älytöntä, että polttareihin osallistumisesta pulitetaan jokaiselta vajaa 200e??!!!! Itse olen kotihoidontuella nyt ja kaksiin polttareihin pitäis kesällä osallistua. Että mitenkäs maksat siitä 300 eurosta mollemmille morsiammille jotku perkuleen riippuliitotunnit + häälahjat päälle? Kohtuuttomia summia sanon minä. Halvemmallakin pystyy pitämään hauskaa. Joskus tulevaisuudessa minä ajattelin kyllä ottaa huomioon omissa polttareissani sen kokonaissumman. En todellakaan halua, että osa polttariporukasta jää pois sen takia koska jo pelkkä osallistuminen polttareihin maksaisi maltaita. Ja varmasti on hauskaa ja kaasot pystyy keksimään kivan ohjelman pienemmälläkin budjetilla :)
 
svp harmaana
Älyttömiä noin kalliit polttarit. Pari vuotta sitten meillä oli miehen kaverilla tosi kalliit polttarit. Bestman joka ne järjesti, on kaveripiirissä tunnettu kalliista "maustaan". Kaverin polttareiden hinta oli 140 € per nuppi ja musta se oli ihan järkyttävää. Viime hetkellä jäi pari henkeä pois ja muille osallistujille jäi sitten maksettavaksi heidän osuutensa, nosti summaa sitten entisestään. Siihen päälle miehen matkat paikkakunnalle, omat juomat ja ruoat. Rahaa meni yksiin polttareihin 300 euroa ja sitten vielä ne häätkin, lahja ja taas matkat ja majoitukset. Näihin häihin meni meidän perheeltä yli 550 euroa. Ihan älytöntä!

Mun mielestä etukäteinen kolehti ja sillä summalla juhliminen olisi hyvä ajatus.
 
"vieras"
Älyttömiä noin kalliit polttarit. Pari vuotta sitten meillä oli miehen kaverilla tosi kalliit polttarit. Bestman joka ne järjesti, on kaveripiirissä tunnettu kalliista "maustaan". Kaverin polttareiden hinta oli 140 € per nuppi ja musta se oli ihan järkyttävää. Viime hetkellä jäi pari henkeä pois ja muille osallistujille jäi sitten maksettavaksi heidän osuutensa, nosti summaa sitten entisestään. Siihen päälle miehen matkat paikkakunnalle, omat juomat ja ruoat. Rahaa meni yksiin polttareihin 300 euroa ja sitten vielä ne häätkin, lahja ja taas matkat ja majoitukset. Näihin häihin meni meidän perheeltä yli 550 euroa. Ihan älytöntä!

Mun mielestä etukäteinen kolehti ja sillä summalla juhliminen olisi hyvä ajatus.
Tästä samaa mieltä. Vaikka sulhaselle ja morsiammelle ne häät ja polttarit ovat tyyliin "kerran elämässä" niin voisi ajatella että häävieraidenkin täytyy viihtyä ja he eivät kenties halua laittaa yhtä paljon rahaa toisen ihmisen häihin kuin vaikka viikon etelänreissuun.

Kivat polttarit pystyy kyllä järjestämään pienemmälläkin rahalla jos on vain halua tehdä niin.
 
"teajohanna"
Joo.

Ehkä tulevia polttareita ajatellen tyttäriäni on hyvä varoittaa... kaasoista. Että kaasot eivät nyt rupea hulluilemaan, mikäli tyttäreni haluavat kaikki parhaat ystävänsä mukaan polttareihin.

Ei senpuoleen, mun tyttärien parhaat ystävät ei taatusti olisi niin empatiakyvyttömiä etteivät tajuaisi rahan olevan joillekin tosi tiukalla.
 
tulevan kesän kaaso
Meillä juhlitaan polttareita budjetilla 30€/hlö. Suunniteltiin kahden muun kanssa budjetti pieneksi ettei olisi este kenenkään osallistumiselle, muutama kun tulee kauempaa niin päälle tulee vielä matkakulut. Tämän 30e lisäksi vieraat tuovat omat juomat ja ruokatarjoilu tapahtuu nyyttäri-periaatteella. Me ei otettu suunnitteluun mukaan kaikkia kutsuttuja koska ajateltiin ettei yli kymmenen naisen ideat mene kuitenkaan yksiin. Ihan kivaa ohjelmaa saadaan tuollakin budjetilla. Tosin suurin osa ei kuitenkaan halua osallistua, en usko että tässä on enää kyse rahasta.
 
"vieras"
Monissa polttareissa joissa oon ollut, on kysytty etukäteen sopivaa budjettia ja sillä on sitten menty. Yleensä sijoittunut noin 30-70e haarukkaan. Olen myös ollut polttareissa, joissa kaasot oli keskenään suunnitelleet kaiken ja rahaa kerättiin pienissä erissä, mutta loppujen lopuksi sitä meni 150€/per lärvi. Vähän liikaa mun mielestä, kun tosiaan siihen häälahjaankin olis kiva jotain ropoja jättää.
 

Yhteistyössä