Perinnästä tuli lasku...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jenni87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jenni87

Aktiivinen jäsen
05.04.2005
5 405
0
36
Siis ei voi olla totta!

Ne harvat kerrat, kun jotain vuokraan videovuokraamosta, käy sitten näin.

Huhtikuussa vuokrasin Matti-elokuvan jonka palautin seuraavana päivänä. Siis aivan varmasti palautin. Olin itse asialla, joten tiedän todella, että video on palautettu.

Nyt tuli kirje perinnästä (HUOM! aiemmin ei ole tullut mitään!!!!!) Että maksettavaa 365 euroa myöhästymiskuluja.

En ymmärrä!!!! |O

Olen jo soitellut niin makuunit kuin perintätoimistot että kuluttajaneuvojat. Eihän tämä asia tänään ratkeaa vaikka mun kärsimättömällä luonteellani pitäisi!

Makuunista sanoivat, että ei voi mitään, jos tuote näkyy ei-palauttamattomana niin tilanne on tämä. Mutta kun minä olen sen palauttanut ja ihan varmasti!!!!!

pitäs ehdottaa niille jotain kuitti systeemiä,eli että saisi palauttaessaan kuitin palautuksesta,kuten kirjastoissa niistä automaateista jos itse paluttaa.Tosi inhottava tilanne sulla,mutta yritä vielä taistella asiaa vastaan.

Tuli mieleen, et jos oot vaan palauttaessas jättäny sen siihen tiskille vaikka myyjä on kauempana (kuten oon todella monien huomannu tekevän), ni jokuhan se on voinu siit pikaseen napata... Mie ainakin aina tuota mietin (tiiä, sit et oonko vainoharhainen vai mikä :ashamed: :whistle: :D ), mut annan leffat aina vain myyjälle...

Alkuperäinen kirjoittaja DakotanEmo:
Jepulis, sama homma. Kyse oli vaan kirjaston kirjoista :xmas: Soitin eilen että prkl ne on palautettu ja laskuni pieneni 80? :xmas: Ja se oli vaan 346? :saint:

Että mua sitten kiehuttaa tälläset!!!!! :kieh:

(Miehelle tuli kerran perinnästä lasku jostain kännykkälaskusta joka ei ollut ikinä meille edes saapunut).

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
ja eihän ne noin voi tehä et lähettää suoraan perintään vaan pitäis sulle lähettää eka laskua !!!!

No ei! Mutta niillä on makuunilla vanha osoite! Sanoinkin, että on se kumma ettei niiden laskut mulle löydä vaikka lähettää vanhalla osoitteella, mutta sitten perintätoimiston laskut mulle löytää!

Ja mä sain saunalahdelta joskus puhelinlaskun, perinnästä siis |O Koskaan tullut saunalahdelta puhelinlaksua, ei edes muistutuksia tai mitn niin sit perinnästä prkl!! |O |O Milläs hitolla mä todistan etten ole saanut mitn! No on maksettu pois ja pysyn saunalahdesta kyllä kaukana

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
pitäs ehdottaa niille jotain kuitti systeemiä,eli että saisi palauttaessaan kuitin palautuksesta,kuten kirjastoissa niistä automaateista jos itse paluttaa.Tosi inhottava tilanne sulla,mutta yritä vielä taistella asiaa vastaan.

No tästä jo sanoin miehelle, että ottaisivat allekirjoituksen!

kirjastoon on myöhästymismaksuja todella paljon, vuosia sitten lainattu. eivät ole laskuttaneet.

makuuniin on myöhästymismaksuja noin 20e, kahteen eri makuuniin. eivät ole laskuttaneet ja asiasta noin ½-1 vuotta.

Miten minua eivät ole laskuttaneet?

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Alkuperäinen kirjoittaja DakotanEmo:
Jepulis, sama homma. Kyse oli vaan kirjaston kirjoista :xmas: Soitin eilen että prkl ne on palautettu ja laskuni pieneni 80? :xmas: Ja se oli vaan 346? :saint:

Että mua sitten kiehuttaa tälläset!!!!! :kieh:

(Miehelle tuli kerran perinnästä lasku jostain kännykkälaskusta joka ei ollut ikinä meille edes saapunut).

Asiamiespostit mokailee. Meille tuli vanhassa kodissa usein toisten laskuja luukusta ja mun siskoni maksikirje oli kadonnut, kun hän tuli noutamaan sitä. Se oli lähetetty asiakaspalautuksena takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Tuli mieleen, et jos oot vaan palauttaessas jättäny sen siihen tiskille vaikka myyjä on kauempana (kuten oon todella monien huomannu tekevän), ni jokuhan se on voinu siit pikaseen napata... Mie ainakin aina tuota mietin (tiiä, sit et oonko vainoharhainen vai mikä :ashamed: :whistle: :D ), mut annan leffat aina vain myyjälle...

En muista, mutta kyllä minäkin yleensä annan ihan myyjälle. :/

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Mitä kuluttajamies sanoi?

No että vaikeahan sitä on tietysti todistaa, että video on palautettu jos se rekisterissä näkyy että ei ole palautettu.

Ottaa kumminkin liikkeeseen yhteyden. Myös perintätoimisto ottaa yhteyden. :)

Voisko olla sillee et kun oot palauttanu sen niin ei oo merkannu palautetuks vaan on ehtiny lainaa sen jo seuraavalle? en tiiä onko tommonen mahollista ja eipä tää jossittelu mitään auta mut... Onko siel liikkees valvontakameroita?

Voisko olla sillee et kun oot palauttanu sen niin ei oo merkannu palautetuks vaan on ehtiny lainaa sen jo seuraavalle? en tiiä onko tommonen mahollista ja eipä tää jossittelu mitään auta mut... Onko siel liikkees valvontakameroita?

En tiedä, voi olla mahdollista tämäkin. Ja uskoisin, että on valvontakamerat, mutta en usko että ne niitä alkaa tämän tapauksen takia selaamaan.

Meillä päin ainakin Filmtownissa on aina välillä tiskillä lappu, että jätä palautus tiskille, kun aina sinne palautuskoriin ei mahdu. Sillonhan se helposti jää merkkaamatta palautetuksi, kun joku asiakas nappaa sen siitä itelleen vuokrattavaksi.

Ja mikäli oot muuttanu hiljattain niin olisihan niiden laskujen pitäny tulla uuteen osotteeseen kun se vanha postihan siirretään uuteen useemman kuukauden ajan

Vuosi sitten olen muuttanut. Mutta olen tehnyt postille osoitteenmuutoksen. Hassua on myös se, että makuunin posti ei ole minulle tullut vanhalla osoitteella, mutta perintätoimiston kirje mulle tulee vaikka siinä vanha osoite.

Yhteistyössä