perhevalmennuksesta kysyisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
olen pitkästä aikaa pitämässä perhevalmennusta ja mietin että mitä te arvon mammat haluaisitte kyseisessä tilaisuudessa kuulla, pidätte tärkeänä jne. nyt voitte siis kommentoida, kiitos!

Joo sama juttu, en haluaisi mitään ryhmätöitä tai pohdiskelutehtäviä, kotona on aikaa miettiä ja keskustella asioista, valmennuksessa haluaisin vaan tietoa uusista asioista. Aiheina synnytys tietysti kiinnostaa, lähtien ihan perusasioista että koska on oikea aika lähteä sairaalaan jne. Ja sitten vauvanhoito asiat noin yleensä ihan perusasioista lähtien, en tiedä oikeastaan mitään vauvan hoidosta =)

Jotain parisuhdeasiaa, esim. parisuhteen roolikartan esittelyä tai keinoja ristiriitatilanteiden selvittämiseen. Vanhempien suhde on musta tärkeämpi aihe kuin mallikelpoiset vaipanvaihdot tai vaunuvertailut.

Mie tykkäsin niistä ryhmätöistä, koska siinä vähän suli jää ja tultiin tutuiksi muiden kanssa. Meidän perhevalmennusryhmällä on tavattu kauan synnytyksen jälkeenkin. Riippuu tietysti vähän millaisia ne on. Juurikin asiallista tietoa synnytyksestä, siihen valmistautumisesta ja arjesta vauvan kanssa. Imetyksestä oli hyvä saada tietoa muutenkin kuin paperilta. Parasta meidän valmennuksessa oli ehdottomasti se, kun siellä vieraili pariskunta, joilla oli esikoinen vielä vauva. Siitä sai ehkä parhaiten kuvaa siitä arjesta, mikä oli edessä päin.

aivan totta-olin unohtanut kokonaan tuon vauva-vierailijan:) mutta oletan että se sopisi paremmin siihen imetys-keskustelukohtaan kuin synnytykseen vaiko mitämieltä olette?

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Jotain parisuhdeasiaa, esim. parisuhteen roolikartan esittelyä tai keinoja ristiriitatilanteiden selvittämiseen. Vanhempien suhde on musta tärkeämpi aihe kuin mallikelpoiset vaipanvaihdot tai vaunuvertailut.

Suurimmalle osalle tuo onkin varmasti ihan hyödyllinen, mutta meidän ryhmässä oli aikanaan yksi odottaja, joka odotti tarkoituksella yksin ja nosti sitten haloon tuon aiheen turhuudesta. Kaikenlaiseen voi varautua jos valmennusta vetää.

no ihan ensin olisin halunnut tietää milloin se on. ei kauheesti lohduttanu kun neuvolan täti todesi että onhan syksyllä uusi ryhmä, voitte mennä sinne... kun siinä vaiheessa LA oli menny jo ajat sitten. Kaikki esikoisen odottajat ei osaa kysellä raskauden ekalla kolmanneksella perhevalmennuksen perään.

Olisin kaivannut tietoa synnytyksestä, milloin pitää lähteä sairaalaan (varsinkin kun on vähän pidempi matka), kivunlievityksestä... miten kaikki käytännön asiat menee kun vauva on syntynyt. Millon mennään ekan kerran neuvolaan, miten saa kela kortin...

Meillä näistä ei saanu neuvolasta oikein mitään tietoa(vaikka kysyi), kun nehän kerrotaan siellä perhevalmennuksessa :headwall: varsinkaan kivunlievityksestä en saanu mistään tietoa ennen synnytystä, muuta kun sen mitä itse netistä etsin :/

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:

Totta!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
aivan totta-olin unohtanut kokonaan tuon vauva-vierailijan:) mutta oletan että se sopisi paremmin siihen imetys-keskustelukohtaan kuin synnytykseen vaiko mitämieltä olette?

Mun mielestä ihan viimeselle kerralle, kun kaikki tärkeät asiat on jo käyty läpi.

Meidän valmennuksessa keskityttiin vain ja ainoastaan synnytykseen. Olisin halunnut paljon laajemman paketin, ja etenkin olisi ollut hyvä että myös synnytyksen jälkeiseen tilaan ja elämään vauvan kanssa olisi käytetty aikaa. Olisi kerrottu imetyksestä, vauvan hoidosta, neuvolakäynneistä, yöheräämisistä jne.

Mä olisin kaivannut tietoa siihen, kun kaikki ei menekään niin hyvin. Milloin lapsen itku on lisäapua tarvitsevaa? !!! vaikka maitoa tuli mutta ku lapsi oireili niin neuovolassa ei sanottu mitä saan syödä siis konkrettisesti, 8 viikkoa ku valvo yötä päivää niin ei oikee ite kyenny järjellä ajatteleen. siis mä en nyt tarkota et maalataan mustia pilviä syntymän jälkeisen elämän kohdalle, tai aletaan vouhottaa allergioista mutta meidän valmennuksesta vaan jäi niin ruusuinen kuva perhe-elämästä ja meillä se oli kaikkea muuta ku sitä. ei muuta.

Yhteistyössä