perhepeti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olenkohan ainoa jolla tuo perhepeti systeemi ei vaan mene jakeluun? Kuka hullu tahtoo nukkua samassa sängyssä useammankin lapsen kanssa? Tuntuu että tuo on vain vanhempien laiskuutta,että ei jakseta nukuttaa lapsia omiin sänkyihin vaan opetetaan nukkumaan sit vanhempien kanssa kun siinä pääsee niin helpolla. Itse en koskaan opettaisia lapsiani tuohon,tulisin aivan hulluksi. Kun kuitenkin ne lapset pitää joskus sitten opettaa omaan sänkyyn niin miksi sitä ei tekisi heti? Ja en tarvitse mitään "terveydellisä" selityksiä,en usko niihin. Perhepeti ei varmastikaan esim.vähennä kätkytkuoleman riskiä.

tyttö sai nukkua 1v 4kk ikäiseksi meidän sängyssä. sitten tuli tilanahtaus. ei laiskuudesta kiinni ollenkaan, ettei ole nukkunut omassa sängyssä. vaan voi sitä ihanuuden tunnetta kun pikkuinen nukkuu ihossa kiinni vauvana (ja isompanakin). lapsi nauttii siitä ja äitikin, niin mikä estää nukkumasta samassa sängyssä vierekkäin?? haluathan sinä nukkua rakkaan miehesikin kanssa samassa sängyssä!

meillä kyllä nukutaan omissa sängyissä ...periaatteessa. vauva nukkuu alkuyön pinniksessä josta otan sen viereen tissille ja isompi saattaa kömpiä meidän sänkyyn, ei mua haittaa vaikka muksut on samassa sängyssä muuten kuin että on ahdasta.

Mun mielestä on vaan ollut luonnollista että on tytön kanssa nukuttu vierekkäin. En ole ajatellut sitä minään "perhepetinä", se vaan meni niin. Ja nyt vasta se on alkanut kinuamaan omaa sänkyä (4v), joten sellasta juuri etsiskelen. No problemo. =)

Ja mulla ei oo miestä, ihan kaksin asumme. Ei tartte seksejä ja muita miettiä. :xmas:

mä oon miettiny,jos lapset nukkuu aina samassa sängyssä niin seksiä pitää harrastaa aina jossain muualla.eikö olis mukava joskus sekstailla OMASSA sängyssä eikä sohvalla tmv?

meillä ei toimis,koska pääsääntösesti aina ilta aikaan ja sängyssä harrastetaan seksiä,harva se ilta.
Meillä tyttö siirrettiin omaan huoneeseen,omaan sänkyyn kun lopetti yösyömiset,eli n.4kk iässä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä oon miettiny,jos lapset nukkuu aina samassa sängyssä niin seksiä pitää harrastaa aina jossain muualla.eikö olis mukava joskus sekstailla OMASSA sängyssä eikä sohvalla tmv?

meillä ei ainakaan oo seksielämää ja silloin kun oli onnistui se koska osan aikaa muksuu nukkui omassa sängyssä.En pystyisi sekstailee niin että muksu nukkuisi samassa sängyssä.

Meillä lapset menee aina omaan sänkyyn nukkumaan, mutta nyt kun on lastensängyt niin tulevat aamuyöstä viereen. Ennen en ymmärtänyt ollenkaan perhepetiläisiä, mutta onhan se vain niin ihanaa kun toinen tuhisee vieressä :heart:

Ahdasta toki on 4 hengellä samassa sängyssä, siksi haussa isompi sänky :D

Alkuperäinen kirjoittaja 2äiti:
Meillä lapset menee aina omaan sänkyyn nukkumaan, mutta nyt kun on lastensängyt niin tulevat aamuyöstä viereen. Ennen en ymmärtänyt ollenkaan perhepetiläisiä, mutta onhan se vain niin ihanaa kun toinen tuhisee vieressä :heart:

Se on maailman ihaninta nukkua lapsensa vieressä. Oijoi. Saa tankattua läheisyyttä kunnolla, kun päivät yleensä on mitä on. :heart:

meillä ei ainakaan oo seksielämää ja silloin kun oli onnistui se koska osan aikaa muksuu nukkui omassa sängyssä.En pystyisi sekstailee niin että muksu nukkuisi samassa sängyssä.[/quote]

ehkä sitä seksielämää olis jos ipana ei nukkuis aina siinä vieressä...?

Vauvat ovat vauvoja vain pienen hetken, ei heitä tarvitse heti opettaa kaikkiin isojen lasten juttuihin. Miksi opettaa vauva pissaamaan vaippaan, kun hänet joutuu kuitenkin opettamaan potalle? On vain vanhempien laiskuutta kun ei tarkkailla vauvan viestejä pissahädästä ;) Samaa pätee tuttiinkin.

Minä taas uskon perhepedin vähentävän kätkytkuolemia, lisäksi se helpottaa imetystä ja auttaa äidin väsymykseen kun vauvan ruokinta sujuu yöllä puoliunessa. Vauvalle tekee vanhempien läheisyys vain hyvää. Seksiä voi harrastaa muuallakin kuin sängyssä, vaikka toki se olisi joskus siellä sängyssäkin kivaa. Se on kuitenkin pieni uhraus siitä, että koko perhe saa nukkua hyvin ja vauvalla on varmasti turvallinen olo.

Syksyllä meitä nukkuu laajennetussa perhepedissä viisi henkeä, isosiskoilla on omat sänkynsä meidän sänkymme vieressä, ja vauva tulee väliin. Ja kaikilla on mukavaa :)

Olenkohan ainoa jolla tuo perhepeti systeemi ei vaan mene jakeluun? Kuka hullu tahtoo nukkua samassa sängyssä useammankin lapsen kanssa? Tuntuu että tuo on vain vanhempien laiskuutta,että ei jakseta nukuttaa lapsia omiin sänkyihin vaan opetetaan nukkumaan sit vanhempien kanssa kun siinä pääsee niin helpolla. Itse en koskaan opettaisia lapsiani tuohon,tulisin aivan hulluksi. Kun kuitenkin ne lapset pitää joskus sitten opettaa omaan sänkyyn niin miksi sitä ei tekisi heti? Ja en tarvitse mitään "terveydellisä" selityksiä,en usko niihin. Perhepeti ei varmastikaan esim.vähennä kätkytkuoleman riskiä.

Kröhöm ;) kuka HULLU haluaa olla todella lähellä lastaan muutenkin kuin vain pikaisesti halien arjen kiireen keskellä? Niinkö?
Ensinäkin: mun esikoinen oli erittäin vaativa pienenä. Reilu 1v se heräs huutaan sängyssään omassa huoneessaan(ei ois sänky mahtunu makkariin) niin usein että kipitin sinne viikkokaupalla n.10 kertaa/yö. Poika huusi niin hysteerisesti, jos antoi odottaa, että meinas tulehtua ja yski sitten paniikissa siellä. En voinut huudattaa siten sillä en ole sadisti.
Ihme kyllä jaksoin kauan tuota mutta sitten totesin että kun kokeilun perusteella poika nukkuu perhepedissä rauhassa niin haluan ihmisarvoiset yöt ja siihen sitten päädyttiin.
Nyt poika 4v10kk ja nukkuu omassa huoneessa mutta kömpii yöllä väliin ja on aivan ihanaa pitää rakasta lastaan siten rauhassa lähellä. Silittää lämpimiä pikku varpaita yöllä kun ite jostakin syystä herään :heart: ja antaa pusuja mussukalle.
Tyttä on 2,5kk ja on myös osittaisessa perhepedissä eli suurimman osan yöstä omassa sängyssä makkarissa ja viereen jää imetyksen jälkeen pariksi tunniksi aamummalla. Aivan ihanaa pitää pieni tuhisija kainalossa :heart:
Jos joku kokee NOIN hirveäksi lastensa vieressä nukkumisen, saa miettiä asiaa kohdallaan hetkisen, että mistä johtuu moinen inho ja "hulluttelu". :o :snotty:

Onneksi lapset ei ole ihan aina kotona :D . Ja onneksi telkkarista tulee viikonloppuaamuisin Himpulat + Mainio Manu :) .
Ja onnistuu se seksi sohvallakin, tai vaikka kylppärissä jos sikseen tulee.
Meillä esikoinen 3 v 7 kk on nukkunut omassa huoneessaan jo yli vuoden, vapaaehtoisesti siirtyi sinne, ja on pysynyt siellä siitä asti, ei tule koskaan öisin meidän sänkyyn. Kuopus 1 v 7 kk nukkuu perhepedissä/pinnasängyssä "sivuvaunussa", ja saa nukkua siinä kunnes itse alkaa haluamaan omaan huoneeseen. Jo nyt haluaa usein iltaisin nukahtaa omaan petiin, ja jos nukahtaa perhepetiin niin siirtyy usein yöllä omaan sänkyynsä nukkumaan.

Meillä lapset nukutetaan omiin sänkyihin joista kaksi lasta USEIMMITEN kömpii jossain vaiheessa yötä meidän vanhempien sänkyyn... :whistle:

Ja siis kahden keskiset jutut miehen kanssa ehditään vallan mainiosti hommailla, kun lapset vielä siinä vaiheessa nukkuu omissa huoneissaan... ;)

Joskus tehdään lasten kanssa patjoista "siskonpeti" esim. olohuoneeseen ja joskus taas pojalle tehdään tyttöjen huoneen lattialle peti patjalle jne...
Meillä voidaan nukkua missä vaan ja kuka vaan... Ja hyvin menee! :heart:

Onhan meillä aina välillä yövieraitakin... :D Patjoja löytyy ja työhuoneesta vierassänky...

mulla ei ole viel lasta (rv 24) mutta oon niin herkkäuninen ja en pysty nukkumaan jos joku koskee tai on liian lähellä. joten luulen että meijjän vauva tulee nukkumaan omassa sängyssä. ja toiseksi mun ukko pyörii ja jyrää mutkin unissaan ja ei ees herää joten en uskaltaisi nukkua sen ja lapsen kanssa samassa sängyssä ettei litistä vauvaa.
Mutta kukin nukkuu kuin tykkää ja niin että kaikki saa hyvät unet.

Onneksi lapset ei ole ihan aina kotona :D . Ja onneksi telkkarista tulee viikonloppuaamuisin Himpulat + Mainio Manu :) .
Meillä esikoinen 3 v 7 kk on nukkunut omassa huoneessaan jo yli vuoden, vapaaehtoisesti siirtyi sinne, ja on pysynyt siellä siitä asti, ei tule koskaan öisin meidän sänkyyn. Kuopus 1 v 7 kk nukkuu perhepedissä/pinnasängyssä "sivuvaunussa", ja saa nukkua siinä kunnes itse alkaa haluamaan omaan huoneeseen. Jo nyt haluaa usein iltaisin nukahtaa omaan petiin, ja jos nukahtaa perhepetiin niin siirtyy usein yöllä omaan sänkyynsä nukkumaan.[/quote]

joo mut mä ainakin haluan iltaisin rakastella omassa sängyssäni,vaikka aamun pikaset on ihan kivoja välillä ei niitä jatkuvasti halua.minusta noista sohvalla ja suihkussa kiksautteluista menee maku jos aina pitää siellä touhuta.

Meillä esikoinen 3 v 7 kk on nukkunut omassa huoneessaan jo yli vuoden, vapaaehtoisesti siirtyi sinne, ja on pysynyt siellä siitä asti, ei tule koskaan öisin meidän sänkyyn. Kuopus 1 v 7 kk nukkuu perhepedissä/pinnasängyssä "sivuvaunussa", ja saa nukkua siinä kunnes itse alkaa haluamaan omaan huoneeseen. Jo nyt haluaa usein iltaisin nukahtaa omaan petiin, ja jos nukahtaa perhepetiin niin siirtyy usein yöllä omaan sänkyynsä nukkumaan.

joo mut mä ainakin haluan iltaisin rakastella omassa sängyssäni,vaikka aamun pikaset on ihan kivoja välillä ei niitä jatkuvasti halua.minusta noista sohvalla ja suihkussa kiksautteluista menee maku jos aina pitää siellä touhuta.[/quote]

No, meillä taas miehen työajat on sellaiset, että iltaisin olen usein jo nukkumassa kun hän kotiutuu.
Ja onneksi ei tarvitse AINA touhuta siellä suihkussa tai sohvalla :) , ainoastaan joskus.

meillä tyttö nukkuu sivuvaunussa, eli pinniksessä vuoteen vieressä.

eikä se meidän seksielämää haittaa yhtään. mies on iltatöissä, eli tulee yöllä kotiin jolloin ei tosiaankaan jaksa napostaa seksi. ja aamuisin se nukkuu pitkään. tyttö nukkuu päiväunet partsilla, jolloin on sitten sänky käytössä siihen seksiin jos haluaa. tai sitten keksitään joku toinen paikka.

mutta hei, jokainen tavallaan. meille perhepeti on alusta lähtien sopinut hyvin, mutta ei se sitä tarkoita että kaikkien muiden sitä pitäisi kokeilla.

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
ja mun mielestä parisänky kuuluu vain äidille ja isälle. lapsille on omat sängyt.

Peesi.

Mun mielestä läheisyys lapsen kanssa, lapsen tarpeiden mukainen hoito(joillain perhepeti) kuuluu perheen elämään ja on lapsen oikeus.

onneksi on päivät aikaa halia ja helliä ja olla perheenä myös.

Mutta kukin tekee kuin tykkää!

=)

Joka haluaa koko perheen sänkyynsä niin saa ottaa. Kyse oikeasti vaan siitä mihin tottuu. En hetkeäkään usko siihen että lapsi kärsii jos nukkuu omassa sängyssä. Ja jotkut naiset vain "äidillisempiä" kuin toiset. Itse en niinkään kaipaa lasta yöllä viereen kun koko päivän hänen kanssaan touhuan. Kutsukoon joku ihan rauhassa kylmäksi tms mutta lapsi nukkuu 12 tuntia yössä heräämättä omillaan joten hyvin menee.

Meillä on ollut osittainen perhepeti. Esikoinen on kyllä nukkunut vakituisesti omassa sängyssä ennen kuin kakkonen syntyi. Ja kakkonen on nukkunut omassa sängyssä, paitsi vaikeina öinä vieressä. Ja edelleenkin saattaa osan yötä nukkua välissämme.

Onhan se ihana, kun pieni lapsi siinä tuhisee likellä ja on siitä läheisyyttä jokaiselle samassa sängyssä nukkujalle. Mutta kyllä meillekin on parisuhde ja sen vaaliminen myös tärkeää. Siksi lapset on nukkuneet mahdollisimman paljon omissa sängyissään. Kun lapset saavat läheisyyttä päivän aikana paljon muutenkin. Ovat olleet sylissä paljon ja yhdessä on touhuttu koko päivä. Niin onhan se mukava saada olla sitä puolisoakin lähellä. Kun eipä sitä tule paljoa aina toista päivän aikana halattua.

Yhteistyössä