perhepäivähoitoon liittyen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onko todella näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onko todella näin

Vieras
Hei

Hämmästyin todella viikolla kun vein lastani hoitoon. Pojallani oli hieman nuha ja totesin, että pitäisi nenä niistää. Hoitaja sanoi hetken päästä, että pitäisi tuoda lapselle omat nenäliinat kotoa, koska heille ei niistä makseta mitään korvausta.....????

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Itse olen vienyt jo aiemmin esim. oman patjansuojuksen hoitajalle.

Kyllä mä olen ainakin kuullut ihan perhepäivähoitajilta itseltään että vanhemmat tuovat aina omalle lapselleen nenäliinat. Kun omalla lapsellani oli hoidossa nuha niin laitoin automaattisesti nenäliinat mukaan hoitokassiin, koska olen tottunut että näin tehdään.. Mutta enpä kyllä usko että meidän lapsen hoitaja olisi pyytänyt omia tuomaan. Muusta en ole kyllä kuullut että pitäisi viedä hoitoon omalle lapselle esim. toi patjan suojus..

Kaipa tollaset asiat on sit vähän hoitaja kohtaisia :p

Kulukorvaus on todellakin niin pieni, että hoitaja voi pyytää omat nenäliinat tuomaan. Samoin ruokalaput, nokkamukit, tuttipullot, patjansuojukset jne. lapsen henk.kohtaiset erityisvälineet. Itse en ole koskaan pyytänyt, mutta kiitollisena olen ne vastaan ottanut kun vanhemmat ovat niitä oma-aloitteisesti tuoneet (suurinosa tuo pyytämättäkin). Mutta varmasti lapset tulee hoidettua hoitajankin välineillä, jos vanhemmat kieltäytyvät niitä tuomasta.

Kyllä meillä ainakin nenäliinat, wc-paperit, askartelutarpeet yms. kuuluvat kulukorvauksiin, emme saa pyytää niitä vanhemmilta. Vaipat vaan vanhemmat tuovat itse.

herranjestas, naurettavaa!! kai niillä hoitajilla ainakin vessapaperia on jos ei muuta...!!!??? ite laitan aina taskuun nessuja mutta ei ikinä oo sanottu ettäkö tarvis ITSE TUODA RÄKÄPAPERIT!!! :headwall:

Meillä lukee semmoisessa vihkosessa, joka jaetaan vanhemmille hoidon alkaessa, että vanhemmat tuovat hoitoon vaipat, tutit, tuttipullot, ruokalaput, nokkamukit, nenäliinat, mikäli lapsi niitä tarvitsee. Sama vihko lähtee päiväkotiin ryhmikseen ja perhepäivähoitoon lähtevien lasten vanhemmille.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.10.2006 klo 22:37 Minna kirjoitti:
Meillä lukee semmoisessa vihkosessa, joka jaetaan vanhemmille hoidon alkaessa, että vanhemmat tuovat hoitoon vaipat, tutit, tuttipullot, ruokalaput, nokkamukit, nenäliinat, mikäli lapsi niitä tarvitsee. Sama vihko lähtee päiväkotiin ryhmikseen ja perhepäivähoitoon lähtevien lasten vanhemmille.

Meilläkin luki ennen vihkosessa juuri noin, mutta sekin on päivitetty jo aikaa sitten. Nyt siitä on jätetty nenäliinat pois. Olenkin huomannut, että monet hoitajat käyttävät vessapaperia nenien pyyhkimiseen, kun sitä paperia kuluu aika paljon nuha-aikana. Itse en ole nuukaillut pehmeitten nenäliinojen ostamisessa. Omasta kokemuksesta tiedän, kuinka arka nenä on paljosta niistämisestä. Serlakin on kovaa. Mutta, kukin tyylillään!

Itse olen siis yks.pph eikä mieleeni ollut aiemmin edes tullut että lapset toisivat nenäliinatkin tullessaan kunnes ryhmä vaihtui ja eräällä lapsella oli kirjaimellisesti kaikki mukana. Ja äiti oli aivan ihana kun aina puolivälissä viikkoa kysyi olisko jotain mitä VOISI tuoda, esim. askarteluja varten! Nenäliinat on pikkujuttu ostaa yhdelle tai kahdelle mutta kun perheessä on 5 omaa käyttäjää ja 4 vierasta niitä kuluukin yllättävän paljon. Ketään en siis ole pyytänyt tuomaan nenäliinoja mutta ihania ovat olleet ne vanhemmat jotka oma-aloitteisesti ovat ne hoitoreppuun pakanneet.

Eipä ole tullut mieleen! Eikä meidän pph (yks.) ole pyytänytkään. Vaipat toki viedään, samoin nokkamuki. Ruokalapusta kysyin mutta ei kuulemma tarvinnut, on niin monta jotka voi vaan pistää sitten astianpesukoneeseen.

Pitäisiköhän laittaa kassiin nenäliinoja, sitten kyllä kun lapsi on isompi että osaa itse hakea tarpeen vaatiessa liinan ja niistää mutta ei osaa vielä (tai osaa jos huomauttaa, että niistä).

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.10.2006 klo 08:26 pööpöti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.10.2006 klo 22:37 Minna kirjoitti:

Meilläkin luki ennen vihkosessa juuri noin, mutta sekin on päivitetty jo aikaa sitten. Nyt siitä on jätetty nenäliinat pois. Olenkin huomannut, että monet hoitajat käyttävät vessapaperia nenien pyyhkimiseen, kun sitä paperia kuluu aika paljon nuha-aikana. Itse en ole nuukaillut pehmeitten nenäliinojen ostamisessa. Omasta kokemuksesta tiedän, kuinka arka nenä on paljosta niistämisestä. Serlakin on kovaa. Mutta, kukin tyylillään!

Minä en ainakaan haluaisi lapsen nenää niistettävän vessapaperilla kun se todellakin on aika kovaa ellei lambia käytä. Ja olen päiväkotiinkin pakannut nessut kyllä mukaan.

Yhteistyössä