Perhepäivähoitajista....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miiruli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miiruli

Vieras
Onko muilla perhepäivähoitaja tyyliin pari kolme kertaa kuussa jossain koulutuksessa tai poissa muuten vaan "töistä"? Musta tuntuu niin karulle viedä tuota tyttöä (1,5v) kokoajan päiväkotiin varahoitoon kun se huutaa siellä itsensä henkihieveriin kun joutuu tuntemattomien keskelle. Tuntu eittei oo mitään järkeä,olisko helpompi hakea vaan paikka päiväkodista jotta tytön ei tarvis pomppia paikasta toiseen? Itekin lähen aina tippa linssissä kun tytön vien päiväkotiin ja se itkee niin... ja sit taas kun on ollut pk:ssa jonkin aikaa niin se itkee taas kun menee omalle hoitajalle. MItä pitäs tehdä. Neuvolassa kun käytiin niin terkka sano ettei oo kovin hyvä juttu tuommonen heittely näin pienelle. Soitin jo päivähoidon ohjaajalle ja se vain sano et tuskin saatte pk-paikkaa. Kyllä vituttaa!!!!

Ei kai niitä koulutuksia nyt niin usein voi olla, mutta muita henk.koht. syitä voi olla..perhepäivähoitajillakin on oma elämä ja oikeus hoitaa esim. tarvittavat lääkärikäynnit virka-aikana. Joitain asioita ei vaan voi siirtää tuonnemmas tai ilta-päiville.

ja paljon ylitöitä tulee ja niitähän ne pphoitajat pitävät yleensä vapaina. meidän kakkosen kohdalla oli niin et yhden talven aikana oli 10 eri varahoitopaikkaa kun pphoitaja oli milloin ylityövapailla, milloin lomalla päivän tai kaksi tai koulutuksessa tms. tästä suivaantuneena vaihdettiin päiväkotiin ja nyt kun päiväkoti on kiinni ni menee varahoitoon toiseen päiväkotiin eli aina tuttuun paikkaan.

Kyllä se perhep-hoitajan työ ihan työtä on eikä "työtä".

Meilläkin aikoinaan pph otti ylityövapaita. Ilmoitti että huomenna lapset hoitoon tälle varahoitajalle. Ja varahoitaja vaihtui aina, AINA!
Onneksi lapset oli isoja, ja sisaruksilla oli tuki toisitaan ja sen lisäksi he aina viihtyivät uuden hoitajan luona, omansa luona eivät.

Yritä saada lapsi päiväkotiin tai toiselle pph:lle, mutta suosittelisin päiväkotia. Laita perusteluksi tuo, että lapsi on kuukaudessa XX päivää päiväkodissa pph:n poissaolojen takia, ja että tällainen rieputtelu on vahingollista lapselle, lapsi itkee, on levoton jne koska ei kestä hoitopaikkojen , ihmisten , vaihtumista vaan tarvitsee tutun ympäristön.

Tässä on taas niitä syitä, etten haluaisi omaani pph:lle.

Toivottavasti tässä paskakaupungissa saan lapseni päiväkotiin!

Siis yhteensä pari-kolme päivää kuussa vai useampi päivä kerralla kahdesti/kolmesti kuussa?Siis kyllä pph:lla voi olla menoja,jotka on pakko hoitaa työajalla,koska se työpäivä ei välttämättä ole tyyliin 8-16.00 tai voi olla myös koulutuksia jos vaikka opiskelee työn ohessa.Jos on poissaoloja( tärkeä meno esim.lääkäri tms.ylityövapaa,koulutus)2-3 päivää/kk,niin ei ole mun mielestä paha.Eri asia sitten jos on aina useamman päivän kerralla pois kahdesti/kolmesti kuussa ja tätä jatkuu kuukaudesta toiseen.

No on vaikka mitä menoa,pitäs päästä kauppaan ja niin edelleen. Sairastellu on ite harvoin kyl. Mutta mä olin jo viime vuonna niin suivaantunu kun niitä koulutuspäiviä oli(ei mulla kyllä koulutusta vastaan ole mitään) mutta kun tekee vuorotyötä niin on tosi kurja sumplia näitä. Hoitaja sanoi että viime vuoden loppuun mennessä loppuu koulutus ja ens vuonna ei olisi enää. No,onhan niitä ja lisääntyvässä määrin..:( Mä jo pyysin ne koulutuspäivätkin häneltä tietoon jotta voisin itse olla mahdollisesti kotona ne päivät,mutta nyt tuli yhtäkkiä sit taas jotain päiviä mistä ei tiedetty ja pakko on viedä lapsi päiväkotiin. Mua niin ärsyttää tämmönen. Olis ees ne pph:n lapset kaikki sit samassa pk:ssa varahoidossa että olis ees jotain tuttua mut meijän lapsi joutuu muualle ja muut pääsivät samaan.:(
Joo ja tolla "työllä" en tarkottanu etten arvostais pph:n työtä,arvostan kyllä on pitkät päivät ja palkka aika surkee jne.

Meidän lasten pph ei ole ollut kertaakaan työpäivän aikana missään koulutuksessa,jos hänellä on jotain lääkäri yms käyntejä,niin ei niiden takia hän ole kokopäivää poissa vaan on järjestänyt niin että lasten kanssa on toinen ihminen sen aikaa paikalla.Muutenkin yrittää järjestää menonsa mahdollisimman paljon iltapäiville,muutaman kerran on pyytänyt hakemaan vähän aikaisemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
No on vaikka mitä menoa,pitäs päästä kauppaan ja niin edelleen. Sairastellu on ite harvoin kyl. Mutta mä olin jo viime vuonna niin suivaantunu kun niitä koulutuspäiviä oli(ei mulla kyllä koulutusta vastaan ole mitään) mutta kun tekee vuorotyötä niin on tosi kurja sumplia näitä. Hoitaja sanoi että viime vuoden loppuun mennessä loppuu koulutus ja ens vuonna ei olisi enää. No,onhan niitä ja lisääntyvässä määrin..:( Mä jo pyysin ne koulutuspäivätkin häneltä tietoon jotta voisin itse olla mahdollisesti kotona ne päivät,mutta nyt tuli yhtäkkiä sit taas jotain päiviä mistä ei tiedetty ja pakko on viedä lapsi päiväkotiin. Mua niin ärsyttää tämmönen. Olis ees ne pph:n lapset kaikki sit samassa pk:ssa varahoidossa että olis ees jotain tuttua mut meijän lapsi joutuu muualle ja muut pääsivät samaan.:(
Joo ja tolla "työllä" en tarkottanu etten arvostais pph:n työtä,arvostan kyllä on pitkät päivät ja palkka aika surkee jne.

Ilmoita ,että lapsesi kipeä ei tarvitse mennä päiväkotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:

Ilmoita ,että lapsesi kipeä ei tarvitse mennä päiväkotiin.

Jos mä niin usein tekisin niin,kohta mua pidettäis valehtelijana.:(

Tuo oli yksi syy, miksi en enää laita lapsiani pph:lle. Onneksi työni on sen verran vapaata, että sain lähes aina järkättyä omaa lomaa tai mummon lapselle hoitajaksi, ettei tarvinnut viedä uppo-outon paikkaan varahoitoon. Tytön pph:lla oli jatkuvasti jotain omia menoja ja kriisejä elämässään.

Nyt laitoin hakemuksen lapsille päiväkodin sisarusryhmään.

meillä on täällä koulutukset järkätty iltaan niin klo17.30-18 alkavaksi tai lauantaina...

jos hänellä on ylityövapaita tai kouluttautuu muussa koulutuksessa kuin työnantajan...

meillä lapset ollu yhteensä kk vajaa 4v pph:lla joka opiskeli samalla ja voisin väittää että kahden käden sormilla on laskettavissa ne kerrat kun hoitaja on ollut poissa niin että ois joutunu varahoitoon viemään, todiasiassa tyttö ei ollut ikinä varahoidossa ja poika tämän 4kk aikana oli kerran varahoidossa, muuten olis ollu kaks muutakin tapausta, mutta hoitaja pyysi ystävänsä paikalle, siis sellaisen joka oli loppuvuodesta hänen kanssaan tekemässä töitä, eli lapselle tuttu.
tuon yhden päiväkotipäivän kokemuksella voisin väittää että meidän lapselle ei päiväkotielämä sovi ei ollenkaan.

lähinnä ilta-aikaan. Kävin 1½ vuotta pph:n ammattitutkintoa varten "koulua" ja koulutusta oli yhtenä päivänä kuukaudessa, jolloin lapset olivat varahoidossa. Hyvin oli lapsilla siellä mennyt :)

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
jatkan vielä

täällä meillä on jos vanhemmat järjestää itse lapselleen hoitajasta riippuviin poissaoloihin itse hoidon se huomioidaan päivähoitolaskussa sitten

Onpa hyvä systeemi. Meilllä hoidettiin lasta kotona yhteensä ainakin neljä viikkoa hoitajan poissaolojen takia sen 11 kk aikana, mitä lapsi oli perhepäivähoidossa. Harmitti, kun joutui kuitenkin maksamaan täyden hoitomaksun.

Yhteistyössä