perhepäivähoitajat

  • Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti
minä
kaikki perhepäivähoitajat eivät ole oikealla alalla ja jotkut suorastaan kammottavia! ikinä en veisi omia lapsiani perhepäivähoitajalle, koska heistä ei voi koskaan tietää. nään puistossa useita perhepäivähoitajia, ja aivan kamalaa se touhu. jonkun rakkaat lapset ovat vastuuntunnottimilla hoitajilla. :(
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
kaikki perhepäivähoitajat eivät ole oikealla alalla ja jotkut suorastaan kammottavia! ikinä en veisi omia lapsiani perhepäivähoitajalle, koska heistä ei voi koskaan tietää. nään puistossa useita perhepäivähoitajia, ja aivan kamalaa se touhu. jonkun rakkaat lapset ovat vastuuntunnottimilla hoitajilla. :(
Mikä näiden haukkujien motiivi oikein on?
 
Etana Elli
Tosi on. Onneksi minä hoidan itse omani ja siinä samalla saavat hyvää hoitoa myös ihanat hoitotytöt.

Ja himpula kun jotkut hammaslääkärit poraa syvälle! Ihan vastuutonta.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Kiitos lämpimistä sanoista, taas jaksaa ilolla tehdä loppupäivän työtä. Kunhan pikkuiset heräävät :)
varmasti perhepäivähoitajia on hyviäkin. itse kuitenkin läheltä nähnyt sitä touhua, niin en ikinä veisi lapsiani perhepäivähoitajalle.
 
heti luulit
Tässä yks lomalla oleva pph. Joo, ollaan me kammottavia, hoitolasten vanhemmat ei tiedäkkään miten osaan olla ilkeä lapsille jos eivät tottele ..en vain voi sille mitään jos pinna palaa, tukistan ja silleen...
 
ja sitten taas on ihan mielettömän ihania pph, jotka omistautuu työlleen, tulee tutuksi ipanan ja perheen kanssa ja aidosti tarjoaa kodinomaista hyvää hoivaa pienelle lapselle, joka jäisi päiväkodissa yksin räkä vuotaen muiden jalkoihin.

eiköhän ammatista kuin ammatista löydy niitä, jotka eivät tee työtänsä sydämestä...
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
kaikki perhepäivähoitajat eivät ole oikealla alalla ja jotkut suorastaan kammottavia! ikinä en veisi omia lapsiani perhepäivähoitajalle, koska heistä ei voi koskaan tietää. nään puistossa useita perhepäivähoitajia, ja aivan kamalaa se touhu. jonkun rakkaat lapset ovat vastuuntunnottimilla hoitajilla. :(
Mikä näiden haukkujien motiivi oikein on?
minun motiivi on se, että en ikinä veisi lapsiani perhepäivähoitajalle koska olen nähnyt niin paljon pahaa..... pitäis olla joku yllätys tarkastukäynti välillä perhepäivähoitajien kotiin ja puistoon..jotta päivähoidon johtoporraskin näkisivät mitä se oikeasti on.

 
pph
Alkuperäinen kirjoittaja heti luulit:
Tässä yks lomalla oleva pph. Joo, ollaan me kammottavia, hoitolasten vanhemmat ei tiedäkkään miten osaan olla ilkeä lapsille jos eivät tottele ..en vain voi sille mitään jos pinna palaa, tukistan ja silleen...
Juu, piiska heiluu ja kaikki pimeät komerto on väärällään arestissa istuvia lapsia.

Voi elämän kevät...
 
pph
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
kaikki perhepäivähoitajat eivät ole oikealla alalla ja jotkut suorastaan kammottavia! ikinä en veisi omia lapsiani perhepäivähoitajalle, koska heistä ei voi koskaan tietää. nään puistossa useita perhepäivähoitajia, ja aivan kamalaa se touhu. jonkun rakkaat lapset ovat vastuuntunnottimilla hoitajilla. :(
Mikä näiden haukkujien motiivi oikein on?
minun motiivi on se, että en ikinä veisi lapsiani perhepäivähoitajalle koska olen nähnyt niin paljon pahaa..... pitäis olla joku yllätys tarkastukäynti välillä perhepäivähoitajien kotiin ja puistoon..jotta päivähoidon johtoporraskin näkisivät mitä se oikeasti on.
Voi meidän kunnassamme "yllätysvisiittejä" tehdään kyllä!
Sekä puistoihin, pihoihin että koteihin.

Käsittämätöntä prjausta täällää ihmiset harrastavat. Mutta niinhän se on aina ollut, ja tulee olemaan, että vanhempien huono omatunto se on loppupeleissä joka siellä puhuu näiden haukkujen takana. Siis suurimmassa osassa tapauksia.
 
vierailija
minun lapseni on perhepäivähoitajalla ja hänen vaatteensa haisee ihan ummehtuneelle aina. perhepäivähoitajan talo haisee, luulen talossa olevan hometta. kiva jos lapseni saa jonkun astman tai muuta, kun hometalossa pidetään perhepäivähoitoa. :( toivottavasti pian saan lapseni päiväkotiin.
 
Etana Elli
Alkuperäinen kirjoittaja Ainuliini:
miksei vanhemmat tee semmoista? kuka vanhempaa estää hakemasta lastaan yllättäen kesken päivän ja tutustumasta pph:n kotiin?
En minä ainakaan tiedä tarkkaan koska vanhemmat tulevat.. Joskus saattaa tulla ajoissa ja tupsahtavat vain ovesta sisälle. Ja auki se sen takia onkin, että pääsevät sisään koska tulevat. Ihan vapaasti voi tulla mihin aikaan vain, jollakin hetkellä voi olla kova sotku (esim. ruuan jälkeen) Mutta mitään pahempaa ei kyllä näe. Tai toki joku lapsi voi istua jäähyllä, mutta silloin voin kyllä kertoa senkin miksi istuu.. Ja tuosta olen kyllä samaa mieltä, että vois ne pomotkin joskus poikkeilla.. Olis ihan mukava jutskata joskus..
 
siksi ei pph:lle
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
kaikki perhepäivähoitajat eivät ole oikealla alalla ja jotkut suorastaan kammottavia! ikinä en veisi omia lapsiani perhepäivähoitajalle, koska heistä ei voi koskaan tietää. nään puistossa useita perhepäivähoitajia, ja aivan kamalaa se touhu. jonkun rakkaat lapset ovat vastuuntunnottimilla hoitajilla. :(
Miks sä moista päivällä kirjoitat. pph:t ovat nyt töissä eikä koneella, ainakin kuuluisi olla mutta täällä heitä vain näkee.
 
ei pph
Voihan sitä ajatella niinki et ku näet pph:n lapsien kanssa puistossa jossa joka lapsi juoksee eri suuntaan, yks rimpuilee kiipeilytelineessä, yks haluaa kiikkuun lisää vauhtia, yks on menossa kovaa vauhtia pois päin, yks huutaa nälkää/janoo, yhellä on vessahätä, yks syö hiekkaa jne jne ..ja just ku pph huutaa pois päin juoksevalle lapselle esim. "HETI TAKASI ILMARI" niin sinä satut käveleen ohi samalla hetkellä ja näät vaan sen ILKEÄN HOITAJAÄMMÄN joka HUUSI yhelle lapselle, voi voi..varmaan ottanu silmätikukseen ..niin..no tää nyt oli huono esimerkki mut tähän tyyliin :D
 
Ihania
Meillä tyttö on pph:lla (tai oikeastaan heitä on samassa talossa 2 hoitajaa) ja täytyy sanoa etten voisi parempaa kuvitellakaan! Itse olen mennyt kesken päivän hakemaan lasta, heidän tietämättään ja samanlaista se meno on ollut kuin silloinkin kun muulloinkin. Lisäksi tiedän meidän kunnastamme usean ihanan pph:n, töissä kun itse samalla alalla. Meillä myös aluejohtaja tekee vierailuja ja on takuulla tarkka siitä ketkä saavat pph:na toimia kunnalla ja ketkä ei. Joten meillä sitten ilmeisesti asiat täällä loistavalla tolalla?
 
Meidän poika on pph:lla enkä muualle veisi...
Ikinä en tuohon meidän päiväkotiin ainakaan! Liian isot ryhmät ja säästellään esim. ruuasta yms. mistä ei pitäisi! Sitten sielä on kouluttamattomia teinejä katsomassa lasten perään...en siis tarkoita, että kaikkialla näin olisi, mutta niin siis meidän lähi päiväkodissa. Kun taasen meidän hoitaja on työlleen aidosti omistautunut ja tosissaan ammattitaitoinen! Puuhailee lasten kanssa paljon, käyvät eripaikoissa retkillä yms... ja ei tosissaan kaupungin säästämiset vaikuta esim. ruokaan..
 
Etana Elli
Täällähän minä istun, palkka juoksee, työaika myös.. Syön pullaa ja juon kaffetta. Lapset nukkunu jo melkein tunnin.. Pannari kohoaa uunissa.. Ihanan helppoa, kyllä kannattaa kadehtia!
 
pph
Alkuperäinen kirjoittaja siksi ei pph:lle:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
kaikki perhepäivähoitajat eivät ole oikealla alalla ja jotkut suorastaan kammottavia! ikinä en veisi omia lapsiani perhepäivähoitajalle, koska heistä ei voi koskaan tietää. nään puistossa useita perhepäivähoitajia, ja aivan kamalaa se touhu. jonkun rakkaat lapset ovat vastuuntunnottimilla hoitajilla. :(
Miks sä moista päivällä kirjoitat. pph:t ovat nyt töissä eikä koneella, ainakin kuuluisi olla mutta täällä heitä vain näkee.
Ootko kuullut, että lapset saattaa jopa nukkua päiväunia tähän aikaan?
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
kaikki perhepäivähoitajat eivät ole oikealla alalla ja jotkut suorastaan kammottavia! ikinä en veisi omia lapsiani perhepäivähoitajalle, koska heistä ei voi koskaan tietää. nään puistossa useita perhepäivähoitajia, ja aivan kamalaa se touhu. jonkun rakkaat lapset ovat vastuuntunnottimilla hoitajilla. :(
Mikä näiden haukkujien motiivi oikein on?
minun motiivi on se, että en ikinä veisi lapsiani perhepäivähoitajalle koska olen nähnyt niin paljon pahaa..... pitäis olla joku yllätys tarkastukäynti välillä perhepäivähoitajien kotiin ja puistoon..jotta päivähoidon johtoporraskin näkisivät mitä se oikeasti on.
Voi meidän kunnassamme "yllätysvisiittejä" tehdään kyllä!
Sekä puistoihin, pihoihin että koteihin.

Käsittämätöntä prjausta täällää ihmiset harrastavat. Mutta niinhän se on aina ollut, ja tulee olemaan, että vanhempien huono omatunto se on loppupeleissä joka siellä puhuu näiden haukkujen takana. Siis suurimmassa osassa tapauksia.

voitko tarkentaa tätä vanhempien huonoa omaatuntoa? ai jos perhepäivähoitajien ammattitaitoon ei olla tyytyväisiä niin vika on automaattisesti vanhemmissa? ettei vaan nyt kolahtanut sinuun tämä?? oletko kentien ammattitaidoton perhepäivähoitaja?
 
pph
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
kaikki perhepäivähoitajat eivät ole oikealla alalla ja jotkut suorastaan kammottavia! ikinä en veisi omia lapsiani perhepäivähoitajalle, koska heistä ei voi koskaan tietää. nään puistossa useita perhepäivähoitajia, ja aivan kamalaa se touhu. jonkun rakkaat lapset ovat vastuuntunnottimilla hoitajilla. :(
Mikä näiden haukkujien motiivi oikein on?
minun motiivi on se, että en ikinä veisi lapsiani perhepäivähoitajalle koska olen nähnyt niin paljon pahaa..... pitäis olla joku yllätys tarkastukäynti välillä perhepäivähoitajien kotiin ja puistoon..jotta päivähoidon johtoporraskin näkisivät mitä se oikeasti on.
Voi meidän kunnassamme "yllätysvisiittejä" tehdään kyllä!
Sekä puistoihin, pihoihin että koteihin.

Käsittämätöntä prjausta täällää ihmiset harrastavat. Mutta niinhän se on aina ollut, ja tulee olemaan, että vanhempien huono omatunto se on loppupeleissä joka siellä puhuu näiden haukkujen takana. Siis suurimmassa osassa tapauksia.

voitko tarkentaa tätä vanhempien huonoa omaatuntoa? ai jos perhepäivähoitajien ammattitaitoon ei olla tyytyväisiä niin vika on automaattisesti vanhemmissa? ettei vaan nyt kolahtanut sinuun tämä?? oletko kentien ammattitaidoton perhepäivähoitaja?
Tämä perustuu vuosien kokemukseen.
Ammattitaidoton en kyllä sanoisi olevani. Ammattitutkinnon olen suorittanut, ja tätä työtä sydämmellä tehnyt 21 vuotta.
Muutamat vanhemmat ovat jopa ennakkoluulojensa jälkeen ihan itse kertoneet, että tällaisia jyrkkiä "ei":tä ja kammotarinoita on tullut uskottua/suurenneltua yms, juuri sen takia, että on kannettu lievää huonoa omaatuntoa sen lapsen hoitoonviemisestä ylipäätään. Paikkailtu sitä riittämättömyydentunnetta, joka saattaa vanhempaan iskeä kun hän huomaa että sille omalle aarteelle onkin joku muu(kin) kuin oma äiti/isä todella tärkeä ja rakas ihminen.
 

Yhteistyössä