Perhepäivähoitajan koirat

  • Viestiketjun aloittaja "mmari"
  • Ensimmäinen viesti
"mmari"
Eiköhän ongelma ratkea sillä ettei kukaan anna sulle lapsia hoitoon. Itse en ainakaan antaisi, ellet kerran pysty takaamaan lasten turvallisuutta. Muutenkin älyttömän pienen kuuloinen kämppä jos hoitolapsiakin ottaa.
On tässä 120 m2, että ei mielestäni silleen pieni. Asunto on vain sen mallinen että olohuone ja keittiö ovat isot, takkahuone myöskin. Khh löytyy, mutta on sen verran pieni etten pidä fiksuna laittaa koiria sinne päiväksi.
 
"vieras"
No oisko mahdollista rakentaa sinne takapihalle tarhaa koirille jossa voisivat olla päivän aikaan silloin kun lapsia talossa? Kohtuutonta minusta vaatia koiria hävitettäväksi vaan mieluummin joku muu ratkaisu jos ap haluaa pph toimia. Vaikka sitten tosiaan niin että on töissä jossain ryhmiksessä esim.
 
minä olen sitä mieltä, että koirat eivät ole haitaksi perhepäivähoitajalla, vaan se on nimenomaan vaan PLUSSAA!! Itse antaisin sinulle ilomielin lapseni hoitoon jos olisit muuten pätevä. Koirat eivät haittaisi yhtään eikä rotu. Suosittelen, että teet vaikka siitä toimistohuoneesta koirillesi päiväksi oman tilan ja portti siihen. Saavat katsella sieltä ( eivät paljon tilaa tarvitse. Sitten voi olla valvottuja aikoja kun lapset ja koirat kohtaavat esim. olohuoneessa.

Älä lannistu. Käy koulutus loppuun hyvällä omalla tunnolla ja varmasti voit hoitolapsiakin ottaa!
 
"mmari"
tällainen ap:n kuvailema koiratilanne taas on monessa lapsiperheessäkin: koirat ovat joillekin ihmisille tärkeämpiä kuin lapset; siis HALOOOOOOO!!!!

koira on eläin, joka ei ole yhtä arvokas kuin ihmistaimi. koira voi olla kiva harrastus, mutta jos se on vaaraksi tai haitaksi ihmiselle, se pitää antaa pois parempaan paikkaan tai lopettaa!!! ymmärtäkää nyt jo!
Koirani ovat kyllä hyvin koulutettuja ja kilttejä, eivät vain ole tottuneet lapsiin! Esimerkiksi siskoni lapset haluavat aina mennä halimaan koiria, vanhempi koira jaksaa jonkun aikaa olla välittämättä mutta monesti sitten murahtaa hieman ja vaihtaa paikkaa. Joten voisi tulla ongelmia jos talossa olisi usempi lapsi ja kaikki koiran kimpussa. Nuorempi koira taas on vielä hieman pentu, mutta kuitenkin sen verran iso että innostuttuaan meno voi olla liian rajua. Minulle kyllä koirat ovat tärkeitä, mutta ajattelen asian kuitenkin niin että koiria saa uusia. Jos kohdalleni tulisi koira jolla olisi joku paha häiriö, niin tottakai lopettaisin koiran. Mutta yleensä se on koulutuksesta kiinni.
 
[QUOTE="mmari";25497965]On tässä 120 m2, että ei mielestäni silleen pieni. Asunto on vain sen mallinen että olohuone ja keittiö ovat isot, takkahuone myöskin. Khh löytyy, mutta on sen verran pieni etten pidä fiksuna laittaa koiria sinne päiväksi.[/QUOTE]

ei ole pieni!!! Tai en tiedä minkäkokoisia arvon palstamammoilla on, mutta tuo on tilava asunto. Laitat yhden huoneen koirille ja siihen portti. Eivät ahdistu, niin kuin oven takana voisi käydä.
 
"mmari"
[QUOTE="vieras";25498002]No oisko mahdollista rakentaa sinne takapihalle tarhaa koirille jossa voisivat olla päivän aikaan silloin kun lapsia talossa? Kohtuutonta minusta vaatia koiria hävitettäväksi vaan mieluummin joku muu ratkaisu jos ap haluaa pph toimia. Vaikka sitten tosiaan niin että on töissä jossain ryhmiksessä esim.[/QUOTE]

Koirien hävittäminen ei kyllä ole edes mikään vaihtoehto. Takapiha on aidattu, mutta mikään koppi ei kuulosta hyvältä kun koirat eivät ole tottuneet olemaan ulkokoirina. Minulle ei myöskään ole välttämätöntä toimia pph:na, mutta työkkärissä ehdottivat asiaa ja hyväksyin. Valmistuin jouluna ammattikorkeasta ja haluan oman alani töitä heti kun vain pienellä paikkakunnallamme niitä olisi tarjolla.
 
[QUOTE="mmari";25498010]Koirani ovat kyllä hyvin koulutettuja ja kilttejä, eivät vain ole tottuneet lapsiin! Esimerkiksi siskoni lapset haluavat aina mennä halimaan koiria, vanhempi koira jaksaa jonkun aikaa olla välittämättä mutta monesti sitten murahtaa hieman ja vaihtaa paikkaa. Joten voisi tulla ongelmia jos talossa olisi usempi lapsi ja kaikki koiran kimpussa. Nuorempi koira taas on vielä hieman pentu, mutta kuitenkin sen verran iso että innostuttuaan meno voi olla liian rajua. Minulle kyllä koirat ovat tärkeitä, mutta ajattelen asian kuitenkin niin että koiria saa uusia. Jos kohdalleni tulisi koira jolla olisi joku paha häiriö, niin tottakai lopettaisin koiran. Mutta yleensä se on koulutuksesta kiinni.[/QUOTE]

Tottakai koirat ovat tärkeitä ja perheenjäseniä!! Ei sinun niitä sen takia tarvitse pois laittaa / etkä laitakaan. Perheissä on niin paljon koiria, että lapset ovat niihin tottuneita. Eikä kukaan koirapelkoista lasta varmasti sinulle hoitoon laittaisikaan.
 
"mmari"
minä olen sitä mieltä, että koirat eivät ole haitaksi perhepäivähoitajalla, vaan se on nimenomaan vaan PLUSSAA!! Itse antaisin sinulle ilomielin lapseni hoitoon jos olisit muuten pätevä. Koirat eivät haittaisi yhtään eikä rotu. Suosittelen, että teet vaikka siitä toimistohuoneesta koirillesi päiväksi oman tilan ja portti siihen. Saavat katsella sieltä ( eivät paljon tilaa tarvitse. Sitten voi olla valvottuja aikoja kun lapset ja koirat kohtaavat esim. olohuoneessa.

Älä lannistu. Käy koulutus loppuun hyvällä omalla tunnolla ja varmasti voit hoitolapsiakin ottaa!
Tämä oli piristävä mielipide :) Koirien ja lasten samassa tilassa oleminen onnistuisi, jos vain lapset ymmärtäisivät että koirien täytyy antaa olla rauhassa. Vanhempi koira ei varmasti itse menisi lasten luokse. Nuorempi toki haluaisi leikkiä ja hänen kanssaan voikin leikkiä, kunhan se ei mene painimiseksi kun koira on sen verran iso. Mutta jotenkin minulla on sellainen mielikuva että lapset ovat koko ajan koirien kimpussa, kun moni lapsi eläimistä tykkää. Moni taisi saada kuvan että koirani ovat jotenkin vaarallisia, eivät ole. Mutta koirallekkin se on iso muutos kun ovat tottuneet elämään rauhallista elämää aikusten kanssa ja sitten talossa olisikin monta äänekästä lasta.
 
hoijaa
Voi helvata, meidän veronmaksajien rahoillako tollastakin onnetonta tyhjäpäätä koulutetaan... vasta nyt tuli mieleen että entäs nää meidän elikot.

Juu ei se tule menemään läpi tämä juttu.
 
no mutta
Opetat ne lapset heti siihen, että koiriin ei kosketa muulloin kuin sinun luvallasi. Lapset ovat ihmeen oppivaisia, jopa ihan pienet. Hoitajaa he tottelevat yleensä paljon paremmin kuin vanhempiaan.
 
Koirille rauhoitetaan oma tila esim. se kodinhoitohuone, joka erotetaan portilla. Tällöin koirat voivat seurailla tapahtumia ja lapset koiria, mutta kätevästi ovat toisista erillään. Vähitellen voit toki totuttaa sekä lapsia että koiria toisiinsa eli esim. tuota nuorempaa koiraa silittämällä ja huolehdit ettei se pääse riehaantumaan ja kaatamaan lapsia. Koirille on parempi saada olla rauhassa kuin, että siinä neljä yli-innokasta silittäjää on jatkuvasti kimpussa ja tulevat vielä perässäkin. Siinä touhussa koirakin stressaantuu ja hyvin harva lapsi osaa "puhua" koiraa ja ymmärtää tämän käytöstä. Lapsiin tottumattomat koirat ja koiriin tottumattomat lapset ovat yhdistelmä, jonka yhteen laittaminen ei ole turvallista ja huoletonta. Kukaan ei pysty joka sekunti vahtimaan, ettei jotain voisi sattua - vaikka kyseessä on miten hyvin koulutetut koirat.
 
  • Tykkää
Reactions: TULKINNANVARAINEN
"pph"
Entä jos silleen,että kun lapset nukkuvat laitat nukkumahuoneen oven kiinni ja silloin koirat saavat liikkua vapaasti kotona(eli noin 2h),aamupäivällä olette noin tunnin ulkona,jolloin koirat voivat olla sisällä vapaanaSamoin iltapäivällä ulkoilua tunti-pari.Muulloin koirat yhdessä huoneessa portin takana(tod. näk. nukkuvat siellä.
 
  • Tykkää
Reactions: Suzytte
"mörkö"
No koirat erilleen lapsista tai muualle. Tarhaan tai portilla muihin tiloihin. Turha ruokkia lasten koirapelkoja ja muutenkin lapset voivat suuttuessaan tehdä koirille jotain. Lasten kanssa olevan koiran tulee olla tosi lapsivarma ja kestää se hännästä veto ja lelulla pamautus.
NO EI TODELAKAAN!!!!

Mitään eläintä ei saa vetää hännäsät tai pamauttaa lelulla, mikä ihmeen mörkö sä oikein olet kun tuollasta edes pidät luonnollisena?????
 
[QUOTE="mmari";25496790]Asuntomme on kolmio. Meidän makuuhuoneeseen ei sängyn lisäksi juuri muuta mahdu ja sängylle koirat eivät saa edes mennä. Toinen huone on tietokonehuone/vierashuone ja jos koirat sinne suljen päiväksi niin aika pieneksi jää lasten tila jos eivät voi sitten siellä olla ja nukkua.[/QUOTE]no sitten et voi harjoittaa kotona pph:n ammattia. et kai ole niin tyhmä, että riskeeraat, että jotain sattuu.
 
"vieras"
En oikein ymmärrä ongelmaa. Meillä koirat ovat olleet yhteen huoneeseen suljettuna työpäivämme aikana. Mikä ihme estää sen tässä tapauksessa 120 neliön kolmiossa? Toinen oma koiramme ei tykännyt lapsista yhtään, ei kyllä koskaan ollut murahtanut tai näykkäissyt, mutta pelkäsi ja pyrki lasten läheltä pois. En olisi uskaltanut yhtäkkiä napata neljää vierasta lasta sellaisen koiran kanssa samoihin tiloihin. Meillä oli kerran hoitolapsia, joista toinen pelkäsi hulluna koiria, koirat oli vaan pakko pitää toisessa huoneessa sen aikaa kun lapset meillä oli.

Kun meille tuli omia lapsia, olikin tilanne eri, tuo lapsia pelkäävä tottui pikkuhiljaa pikkupötköön joka oli aina läsnä (ja koirallekin tehtiin selväksi, että pikkupötkö menee laumajärjestyksessä sen edelle). Lopulta ei lapsiystävällisempää otusta olisi enää löytänytkään!

Jos ei koiria voi työpäivän aikana pitää eri tilassa kuin hoitolapsia, ei voi kyllä pph:ksi oikein ryhtyä. Kun ei kuitenkaan pysty ihan jatkuvasti kaikkea näkemään (esim. yksi lapsista tarvitsee apua vessassa).
 
"vieras"
Ei sinusta tule kunnallista pph:ta ennen kuin kotisi,pihasi ym. on käyty tarkastamassa.Tässä tapaamisessa käsittelet myös koira-asian.Jos ovat sitä mieltä (tai sinä olet) että paikka ei sovellu lapsille,niin ei sinua palkata.Näinhän se menee,ellet halua itse tehdä asialle jotain järkevää ratkaisua.
 
Surobz
En minäkään antaisi lasta tuollaiseen paikkaan. Hyvällä pph-ystävälläni on 3 isoa rotikkaa, mutta koirat eivät ole lasten kanssa päivisin. Kotona on paljon portteja ja kolmitasoisessa omakotitalossa on kaikille tilaa. Pienessä kolmiossa on jo kahden ison koiran kanssa ahdasta, puhumattakaan neljästä vieraasta lapsesta! Käy se koulutus loppuun, mutta hakeudu päiväkotiin töihin.
 
"mmari"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25498927:
no sitten et voi harjoittaa kotona pph:n ammattia. et kai ole niin tyhmä, että riskeeraat, että jotain sattuu.
Mm, työkkärissä asiasta sanoin mutta ei ole heidän mielestään ongelma jos on koiria. Karenssia en halua kieltäytymällä.
 
"vieras"
Ap, et voi KOSKAAN ajatella että "jos vain lapset ymmärtäisivät jättää ne rauhaan". Tämä asia EI voin olla lasten vastuulla, heitä ei voi vaatia tai edes olettaa ymmärtävät tuollaista asiaa. Sinä ja vain sinä olet vastuussa siitä ettei mitään pääse tapahtumaan ja jos koirat ja lapset olisivat samassa tilassa et voi mitenkään taata sitä. Itse en ainakaan koskaan antaisi lastani sellaiseen hoitopaikkaan. Minulla ei ole mitään koiria vastaan ja olen itsekin ollut lapsuuteni pph:lla jolla oli koira. Mutta tämä oli sellainen koira jota sai silittää tai vetää mistä vaan eikä se koskaan tehnyt muuta kun makaili paikoillaan :)
 
"mmari"
Moni on ehdottanut tuota koirien laittamista tiettyyn tilaan ja se voisi tietysti olla ratkaisu. Mutta koirat on minulle kuin lapsia ja olisi kurjaa rajata niiden tila. Koirakin stressaantuu kun kotiin tulee vieraita lapsia ja vieläpä usempi, varsinkin jos koirat joutuvat yhdestä huoneesta katselemaan menoa. Otan tämän asian seuraavalla kerralla puheeksi ja kyselen myös tuosta jos tekisin töitä toisen pph:n luona. Nyt mieleeni tuli että eiväthän he voi "pakottaa" luopumaan koirista? Koirista en siis luovu, mieluummin olen karenssissa sitten.
 
koira
Meillä koira on jo kasvattajalla tottunut lapsiin. Kotonamme koiralla on oma paikka, johon lapset eivät koskaan saa mennä. Koira saa kyllä halutessaan kulkea vapaana, mutta oikeastaan nukkuu vain hoitoajan.
Meillä ei ole ollut mitään ongelmia lasten ja koiran kanssa.
Sinuna en kuitenkaan ottaisi riskiä, että koirat näykkäsevät lapsia. Rajaa joku alue portilla ja keksi koirille tekemistä (herkullinen luu, älypelit yms.) Ja tietysti ennen lasten tuloa juoksutat koirat uuvuksiin.
 

Yhteistyössä