Perheen Collie puri taaperoa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mirabel"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mirabel"

Vieras
Mitä nyt tehdä? Koira kolmevuotias arka collie. Aina epäluuloinen ollut mutta nyt kävi naamaan kiinni kun taapero vaan käveli sen ohi!!

Verta ei tule mutta naarmut tuli silmän yläpuolelle. Onko muilla kokemusta tästä?

Lapsi ei ole koskaan kiusannut koiraa, päinvastoin ojentanut nameja ja silittänyt nätisti valvottuna.

Minä veisin lopetettavaksi, muutenkin koko lemmikkitouhu on Suomessa täysin käsistä riistäytynyt.

Vaikka yleensä en osaa tulevaisuutta ennustaa, niin tähän asiaan tullaan vielä lailla puuttumaan, siitä olen varma.

Tykkään periaatteessa koirista ja minun vanhemmillani on niitä ollut, mutta koira on aina vaan koira ja ihmiset niiden takana ovat hirvittävän erilaisia, iso joukko aivan kelvottomia olemaan vastuussa eläimestään. Tänä päivänä valitettavasti pelkään kaikkia vieraita koiria.

Kuulin kyllä jotain varoituksia niistä aikoinaan mutta en oikein uskonut kuitenkaan. Kaikkihan "Lassiesta" tykkää.. Voi hiton hitto että harmittaa jo lapsenkin puolesta joka jostain kumman syystä tykkää tosta louskuttajasta kauheasti. Onko kaikki koirat nykyään heikompaa laatua sitten??

Voikohan tuota siirtää toiseen kotiin.. Pelkää aika paljon asioita. Ukkosta, pyöriä, autoja.. Kuka semmoisen ottaisi edes ilmaiseksi?? Nyt on portin takana kunnes päätetään mitä tehdään.

Oikeesti nyt mitä tässä tapahtui jengi on ihan hysteeristä nykyään lapset saa välil naarmuja ja eläimet saattaa näykkäistä ohimennen ja mitä sitten?

[QUOTE="Mirabel";28828653]Kuulin kyllä jotain varoituksia niistä aikoinaan mutta en oikein uskonut kuitenkaan. Kaikkihan "Lassiesta" tykkää.. Voi hiton hitto että harmittaa jo lapsenkin puolesta joka jostain kumman syystä tykkää tosta louskuttajasta kauheasti. Onko kaikki koirat nykyään heikompaa laatua sitten??[/QUOTE]

Ei kaikki. Colliet vain. Ne on aika hermoheikkoa ja prinsessamasita lajia...

[QUOTE="Mirabel";28828653]Kuulin kyllä jotain varoituksia niistä aikoinaan mutta en oikein uskonut kuitenkaan. Kaikkihan "Lassiesta" tykkää..[/QUOTE]

Ei kannata elokuvien antamaan kuvan luottaa...

[QUOTE="Mirabel";28828653]Kuulin kyllä jotain varoituksia niistä aikoinaan mutta en oikein uskonut kuitenkaan. Kaikkihan "Lassiesta" tykkää..[/QUOTE]

Ei kannata elokuvien antamaan kuvaan luottaa...

[QUOTE="Mirabel";28828625]Mitä nyt tehdä? Koira kolmevuotias arka collie. Aina epäluuloinen ollut mutta nyt kävi naamaan kiinni kun taapero vaan käveli sen ohi!!

Verta ei tule mutta naarmut tuli silmän yläpuolelle. Onko muilla kokemusta tästä?

Lapsi ei ole koskaan kiusannut koiraa, päinvastoin ojentanut nameja ja silittänyt nätisti valvottuna.[/QUOTE]

Ja mikä suakin vaivaa????
Miksi sä edes kysyt tollasta?
Sun koira PURI SUN LASTA!!!!! Pitäiskö sun vaikka laittaa ne molemmat nukkumaan samaan pinnasänkyyn?

Onko ihan varma että lapsi ei ole kiusannut koiraa? Oletko ollut koko aika vahtimassa miten silittää jne? Usein pienet lapset silittävät ym. hyvin kovakouraisesti. Ja varmasti koira on ennenkin antanut jotain varoituksia että nyt kauemmaksi. Ihan kyllä en tuosta menisi vielä koiraa lopettamaan. Järki käteen näissä eläimien lopettamisessa!

Itse otin meille juuri 1,5-vuotiaan kodinvaihtajakoiran, joka on tottunut jo aiemmassa perheessä lapsiin. Tähän saakka kaikki mennyt hienosti, mutta jos kerrankin puree jompaakumpaa lapsista niin lähtee samoin tein pois. Juuri kuten aloittaja sanoi - pelossa en suostuisi itse elämään.