Perheellinen ja raskaana ystävän miehelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pettäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pettäjä

Vieras
Nyt on käynyt niin, että villit kesäjuhlat vei asiasta toiseen ja tänään tein positiivisen raskaustestin.

En halua mieheni antaa ymmärtää, että lapsi olisi hänen, koska tiedän ettei näin ole, mutta lain mukaan se hänelle kirjataan, koska olemme naimisissa.
En haluaisi keskeyttää odotusta mutten myöskään kertoa lapsen isälle asiasta, silti pohdin lapsen oikeuksia tietää oikeasta isästään...

Miten sinä tässä tilanteessa toimisit?

Keskeyttäisin tai kertoisin miehelleni asian todellisen laidan. Siinä kyllä voi käydä niin että mies ottaa asiakseen kertoa tälle toiselle osapuolellekin jolloin kaikki, mitä sä et tässä tilanteessa halua, tapahtuu.

Onnittelut.

Itsepähän kerta olisin itseni tuohon tilanteeseen saattanut niin kantaisin aikuismaisesti edes vastuun asiasta eli kertoisin mahdollisimman nopeasti asiasta miehelleni, kaverini miehelle ja kaverilleni. Ja ottaisin niskaani kaiken mitä oikeutetusti tulisi.

Tekisin abortin, olisin hiljaa ja kärsisin tekoni seuraukset itse. Pitääkö sitä oman tyhmyyden takia pilata neljän muunkin elämä. Eiköhän sitä omansa pilaamisessa oo jo tarpeeksi.

Ole rehellinen kaikille osapuolille.Mutta raskauden jatkamisesta/keskeyttämisestä päätät vain sinä itse-teet juuri niinkuin sinusta itsestäsi tuntuu muista välitämättä,he soeutuvat tilanteeseen kukin aikanaan omalla tavallaan.Tai sitten eivät.

Itse voisin olla aika tyly, jos vaimo kertoisi olevansa ystävälle raskaana.
Pakkaisin muijan kamppeet ja soittaisin sille ystävälle, että käy hakemassa valmiin paketin kotiansa...

[QUOTE="hui";24377435]Tekisin abortin, olisin hiljaa ja kärsisin tekoni seuraukset itse. Pitääkö sitä oman tyhmyyden takia pilata neljän muunkin elämä. Eiköhän sitä omansa pilaamisessa oo jo tarpeeksi.[/QUOTE]

Se kaverin mies on ollut ihan yhtä tyhmä ja itse pilaamassa asioita.
Ap:n mies ja se kaveri sen sijaan ovat viattomia osapuolia.
Kuten myös se lapsenalku.

Joka tapauksessa helvetillinen tilanne.
Itse en pystyisi aborttia tekemään, mutta tuossa tilanteessa en tiedä..

Antaako sikiön jatkaa elämäänsä ja kehitystään vai järkyttää jo olemassa olevaa perhettä ja lapsia perusteellisesti?

Varmaan tuossa tilanteessa tekisin abortin vaikka muutoin olisin sitä vastaan. Kertoisin miehelle että oli joku yhden illan juttu ja panolle en kertoisi mitään jos ei hänen mielipiteensä kuitenkaan vaikuttaisi vauvan pito päätökseen.

Jos itse olisin tuossa aapeen tilanteessa niin eroaisin nykyisetä miehestä. Ja
Pitäisin lapsen , kertoisin lapsen isälle totuuden. mutta en olettaisi hänen eroavan.

No paskasti tehty, mutta ei se sen syntymättömän lapsen vika ole. Pyytäisin tekoa anteeksi kaikilta osapuolilta, mutta raskautumista en pyytäisi anteeksi keneltäkään. Tiedän ihmisiä jotka ovat syntyneet saman tyyppisten tapausten seurauksena, ja kyllä suku ja ystävät ovat sopeutuneet heidän olemassaoloonsa. Asenne "Anteeksi, että olin tyhmä. Tapanpas nyt tästä tämän lapsen teidän hermojanne hiertämästä" olisi alistuva. Ja lapsen isä on aivan yhtä lailla vastuussa! Mutta sinun kehoosi, ja elämääsi lapsen syntyminen eniten vaikuttaisi. Mutta jos haluat lapsen, minusta kellään ei ole naputtamista sen suhteen. Sitten synnytät ja huolehdit lapsesta, ja hyväksyt että perheidylliä et ehkä tässä elämänvaiheessa tule kokemaan, mutta sen sijaan antoisia ja intensiivisiä aikoja käärösi kanssa. Tsemppiä!

Niin ilkeä kun tilanne onkin kertoisin totuuden. Ihan sama kenelle noista kerrot et voi tietää kuka kertoo kenelle ja mitä. Entä "ystäväsi" miltähän tuntuisi saada tietää tuollainen asia esim. vuoden päästä. Miehesi kanssa suhde oli ohi kun toisen kanssa sänkyyn hyppäsit. Ja mitä hyötyä siitä abortista on varsinkin jos et sitä itse edes halua tehdä. Joka kerta kun näet ystäväsi ja tämän miehen muistat mitä olet tehnyt. Millainen ystävä ei kysy jos toinen ilman syytä katoaa elämästä.

Ensinnäkin.... vatsassa kasvava lapsi on syytön tapahtuneeseen. Hänelle elämän soisin!

Olisi tilanteessa reilua kertoa omalle miehelle sekä tulevan lapsen isälle. Muista että tulevan lapsen isä on yhtä syyllinen tilanteeseen kuin sinä. Mutta samalla tavalla tällä miehellä on oikeus tietää lapsesta, tottakai myös aviomiehelläsi.

Jos jätät kertomatta, luulen että asia tulisi jotenkin ilmi, ehkä lapsikin vaistoaisi jotakin erikoista...

Ehdit ottamaan eron miehestäsi ennen lapsen syntymää, niin miestäsi ei merkitä papereihin isäksi. Joten eropaperit vaan menemään käräjäoikeuteen, niin puolen vuoden päästä voi hakea lopullista eroa.

No musta tossa ei ole kuin yksi vaihtoehto = abortti. Mut kerro toki lapsen isälle, että hänkin tajuaa, miten vakavia seurauksia noilla syrjähypyillä on. Ootte kyllä kumpiki kuvottavia, eli siinä mielessä varsin sopivia toisillenne, mutta säästäisin silti teidän kummankin muun perheen tältä yrjöttävältä seikkailulta.

Yhteistyössä