Pergoveris + Gonal-f

CoB
Eina: Testasitko jo? Sinun siirtohan oli minun jälkeen? Voimia. Ei ole sanoja sinun pahaan oloon.

Minä kävin aamulla veritestissä. Ei ole menkat alkanu, mutta kivut kyllä. Tuhrua tulee. Luget siis pitää menkat poissa, koska kotitesti nega.

Lahjasolut. Niin. Ne on kai vaihtoehto täälläkin, mutta jos ei TOP alkio kiinnity, ni mitä auttaa lahjasolut. Tuskin nekään. Lahja-alkiot kai edullisempia. Mutta ei nekään sisällä sinitarraa..

Mitä muille kuuluu?
 
Heippa,

CoB, joko sait tuloksia? Toivottavasti on vain kiinnittymistuhrua...

Me saimme tänään kyytiläisen matkaan ja kaksi pakkaseen =). Veikkaanpa, että jos tätä hoitoa pitää vielä toistaa, on tämä minun lääkekomboni. Meidän saldo oli seuraava: 7/9 hedelmöittyi, eli kypsyysaste oli ilmeisesti kohdallaan, mikä ongelmanamme on osittain ollut. Vielä eilen oli 4 mukana, mutta yksi sitten yöllä oli nuukahtanut. Siirretty kaveri oli 7 soluinen ja "riittävän hyvänlaatuinen" jotta siihen voitiin tehdä alkiokuoren avaus. Kaksi huurunenää olivat laatua 2-3 (samaa, kuin aiemmat tuoresiirtomme), joiden selviämisprosentti pakkasesta on noin 40 % luokkaa. Toivottavasti kuitenkin niitä sulatellaan sitten vasta sisaruksiksi.

Nyt yritän ylläpitää zenmäisen rauhallisuuden ja stressata ihan minimisti.

Liikuntakeskusteluun liittyen, lääkäri on kieltänyt minulta liikunnan yleensä toisen seurantaultran jälkeen, mutta yleisesti sanonut, että hoitojen aikana ei tulisi harrastaa kovin raskasta/liikaa liikuntaa. Suositteli lähinnä kävelyä, pyöräilyä (jos pystyy), uintia ja tälläisiä enemmän kokonaisvaltaisia ja aerobisia lajeja ja vain muutaman tunnin viikossa. Taustalla, että liikunta ei horjuttaisi normaalin hormonitoiminnan tasapainoa. Kannattaa kysyä omalta lääkäriltä mitä on mieltä. Se varmaan vaihtelee paljon. Olen ruumiinrakenteeltani hoikka ja urheillut aina (lähinnä aerobic, bodypump, sali, juoksu etc.).
 
Viimeksi muokattu:
CoB
Joo, nega oli veritestikin, eikä edes kiinnittymisyritystä. Nyt rohdoksi varsin mielenkiintoinen yhdistemä endoa vastaan ja eikun kunnan kutsua odottamaan. Ei saatana. Kyllä sitä ihmispoloa koitelaan..

Eina: Kuinka teillä jatkot?

Muut: tsemppiä teille.. minä aloitan uudet hormonit, uudet raivarit (??). Seurailen ja kirjoittelen kyllä, mutta meillä ei hoitoa nyt pariin kuukauteen.. Hyvä vai huono.. vai tosi huono. Mene ja tiedä.
Kuukauden etelän loma tähän väliin ainakin.. vi**ttaa vain, kun menin ostaa paluuliputkin..

Voimia kaikille :hug:
 
CoB, voih... :hug:.. Tämä tuskin hirveästi lohduttaa, mutta meillä viiden kuukauden tauko 2. ja 3. IVF:n välillä teki todella hyvää. Oli kiva löytää uudelleen itsensä kaikkien näitten hoitojen ja hormonien alta ja miehenikin sai varmuuden, että se iloinen, hassu nainen, jonka hän vei vihille, on edelleen olemassa. Vaikka kuinka yritin seistä omilla jaloillani ja esittää, että olen vahva, näin vasta myöhemmin, kuinka rankkaa minun masentuneisuuteni ja olo täysin epäonnistuneena naisena ja vaimona painoi myös häntä. Kuukauden loma kuullostaa aivan ihanalta, toivottavasti saatte nauttia toisistanne silloin täysin sydämmin... ja hei, jos ne lentoliput on siirrettävissä/peruttavissa ja täällä ei mikään pidättele, niin... jaksamista! :heart:
 
Eina :hug: oon tosi pahoillani..on tää vaan raskas taival.. Onko teiltä tehty kaikki tutkimukset miks ei onnistu? Voimia ja jaksamista!

Joku_päivä hieno saldo, kun saitte pakkaseenki! Onnea:) Nyt toivon ja rukoilen, että pieni tarraa kovasti kiinni:heart: Tsemppiä piinailuun!

CoB :hug: oon pahoillani myös teidän puolesta.. onneksi pääsette reissuun nuolemaan haavojanne.. Ei ymmärrä miksi jotain koetellaan näin paljon.. Voimia ja jaksamista sulle kans! :)

Mulla alkaa pistokset 9.3 ja pelottaa miten tässä käy
 
Mansikkatyttö, näin siinä taisi käydä... Katsotaan noin PASit vielä... Monikohan paristunta antaa PAS poikavauvoilleen nimen Pasi? Tuli vain mieleen, kun tuntuu myö tuo Onni vilahtelevan monissa hoitojen kautta saatujen lasten nimissä, enkä yhtään ihmettele.
 
Pahoittelut Joku_päivä :hug: (hiukan kyllä myöhäisessä, ei vaan ole ollu voimia käydä kirjotteleen)


Täällä edelleen mietiskellään kolmatta IVF:ää.. Jos siihen lähdetään, niin lääke tulee olemaan ensi kerralla Menopur. Ja "hiukan" isommilla annostuksilla. Pergoverista mulla oli 150IU/vrk, nyt olis Menopuriin suunnitteilla joko 225 tai 300IU, hiukan aikoo lääkäri vielä miettiä tätä.

Mutta meillähän ei siis Pergoveris auttanut yhtään parantamaan alkioiden laatua :(
 
Kiitos Eina, kurja kuulla, ettei Pergoveris IVF sitten tuonut teille(kään) vastausta. Minulle on tuo Menopur ihan tuntematon tuttavuus, mutta toivottavasti se toimii teillä! =)

Meillä oli tänään tämän hoidon tuloksena saatujen alkioiden PAS-suunnittelukäynti. Ne olikin säilötty omiin orsiin, joten jos hyvin ja huonosti käy eli eka PAS:in yhden alkion sulatus onnistuu, mutta siirto ei, niin sitten olis vielä mahdollisuus toiseenkin PAS:iin. Ja luomukiertoon suunniteltiin, siirto ajottuisi näillä näkymin nyt tuonne maalis-huhtikuun vaihteeseen.

Tsemppiä teille kolmanteen IVF:ään, jos siihen päädytte!
 
Jospa tännekin hieman huhuilisi. PAS ei meillä onnistunut, koska sulatuksessa molemmat alkiot hajosivat eli ei päästy edes kokeilemaan... Nyt on menossa jo 8. piikkipäivä Pergoveris (300) + Gonal-F (75) yhdistelmää ja ainakin 15 follia on ekan ultran perusteella saaliina, huomenna vahvistuu status. Lisäksi olen aloittanut DHEAtablettikuurin. Jonnekin intoilin, että siellä on jo 25 follia, mutta laskin innoissani 0-ultran ja 1. ultran tulokset yhteen. Toivossa on hyvä elää. Katsotaan,tuleeko tähän ketjuun tällä erää keskusteluseuraa... :wave:
 
Moi!

Itekkii päivittelen tänne hieman tilannetta.

Joku_Päivä hirmuisesti peukkuja, että nyt onnistutte!:)

Mä siis pistelin Pergoverista 150ky ja Gonal-f:ää 75ky 12 päivää. Kahdeksan! follia--> 6 solua--> 3 hedelmöittyi ICSI:llä--> 1 nelisoluinen 2-luokan alkio siirrettiin--> Kohdun ulkoinen raskaus--> vas. munajodin ja alkio poistettiin rv6 laparoskopiassa.

Mulla löytyi leikkauksen yhteydessä endometrioosia ja hoitaja arveli, että siinä on meillä syy miksi vaste on niin huono vaikka oon nuori ja pieni.

Pakkaseen jäi 1 nelisoluinen 2-luokan alkio ja 1 kaksisoluinen 2-luokan alkio. Meidän polilla luokitus 1-3.

PAS toivottavasti noin kuukauden päästä luonnolliseen kiertoon :)
 
HalleB, Moikka! Juu seurasin teidän tarinaanne sydän syrjällään ja kuinka ikävää, että jouduit kokemaan niin kohdunulkoisen raskauden, kuin leikkauksenkin! Toivon teille valtavasti onnea seuraavaan PAS:iin! Kuullaan siellä toisessa ketjussa lisää! :wave:
 
Heissulivei!

Mä taas nostelen;) Luin just koko ketjun läpi ja olisi kiva kuulla muiden kuulumisia sekä huhuilla onko vielä muita samaa/samantyylistä lääkeyhdistelmää käyttäviä?

Meillä ei ne kaksi pakkasukkoa selvinny, kun kesäkuussa niitä sulateltiin. Olimme aluksi jonossa seuraavaan hoitoon viikolle 50, mutta ihanat polin hoitsut lähetti mulle postia jossa sanottiin hoidon olevan jo syyskuussa!!:heart: Keskiviikkona alko uus kierto ja soittelin polille. Hoitaja laskeskeli, että hoito sattuu luultavasti viikolle 36. Nyt odottelen postia jossa sanotaan minä kierron päivänä aloitan Synarelan.

Pitkällä kaavalla taas mennään, joka on vissii ton endon kanssa(kin) parempi. Jarruna Synarela ja kasvattajina jälleen Pergoveris+Gonal-f. Gonalia oli vaan määrätty tuplamäärä viime kertaiseen verrattuna.

Suoraan sanottuna hirvittää ja kauhistuttaa. Tää on neljäs stimulaatio meille ja toivottavasti kolmas ICSI.
 
Moikka Halle.

Meille tehtiin nuo 3. ja 4. IVF Pergoveriksellä? Gonal-F:llä, mutta nyt mennään seuraava menopurilla, koska on kuulema suht samaa tavaraa, mutta hieman edullisempaa. Mehän ei saada KELA-korvauksia suoraan, vaan haetaan ne jälkikäteen. Onneksi ainakin 4. IVF:n korvasivat - just tuli päätös. =)

Nyt ongelmana tuntuu olevan se, ettei Menopur multidose 1200IU:tä ole saatavilla... Yritän tänään saada lääkärin kiinni ja uuden reseptin sitten 600IU annostuksiin... Multidose olisi hieman helpottanut elämää, kun ei ihan joka päivä olisi tarvinut sekoitella uutta satsia, kun päiväannos on 375IU... Nooh! Sillä kuitenkin mennään, mitä saadaan. Ei tässä auta nirsoilla. :)

Tsemppiä sulle seuraavaan ICSIiin! Me kuullaan tuolla toisessa 11-ketjussa varmaan lisääkin!
 
Minä nostan vanhaa ketjua ja kyselen myöhempiä kokemuksia tästä yhdistelmästä?

Itselläni edellinen kokemus oli toivottu tulos <3 hoidosta, joka tehtiin 5/12.

Onko muilla meneillään tai tulossa samainen cocktail?
 
iloksi Täällä erittäin positiivinen kokemus eli meillä tuotti toivotun tuloksen ja vauva syntyi nyt heinäkuussa :heart:

Ekassa hoidossa puregonilla solut jäi epäkypsiksi ja siirtoon ei saatu mitään. Jäi epäselväksi miksi, follit oli riittävän suuria punktiohetkellä. Myöhemmässä mittauksessa LH-taso oli mulla alhainen, tässä voi olla yksi syy... Toiseen hoitoon, lyhyellä kaavalla otettiin kombo Gonal-F (125 iu kp 2-4) ja Pergoveris (150 iu kp 5-11) ja lisäksi Pregnyl tupla-annoksella 10000 yksikköä. Follit kasvatettiin tahallaan suuriksi, isoimmat 20+ mm. Tästä hoidosta saatiin 5 kypsää ja 5 epäkypsää solua, kypsistä 2 hedelmöittyi ICSI:llä, joista toinen siirtoon 4-päiväisenä ja toinen jäi pakkaseen blastokystinä.

Meillä toiveissa toinen lapsi jossain vaiheessa ja jos ei lähde tuosta pakkasalkiosta, seuraava hoito tehtäisiin kuulemma pitkällä kaavalla mutta samalla lääkeyhdistelmällä, jotta solujen kypsyminen olisi tasaisempaa.

Kovasti tsemppiä tulevaan hoitoon, toivottavasti tuo teille toivotun tuloksen :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Mulla oli toinen hoito tolla yhdistelmällä, ja todella pitkä kaava (3kk procren piikit, synerela jne.). Alkioita tuli tavallista vähemmän (6-7/12 solua) mutta niissä osa top-laatuakin. Aiemmassa menopurilla kaikki rupuja. 4 hyvälaatusta alkioo kaikkiaan siirrettiin mutta mikään ei edes yrittäny kiinnittyä, eli ei sitten kuitenkaan lopulta mitään elinkelposta.
Viimesimmässä tavallinen pikä kaava, ja kasvatus puregonilla ja pergoveriksella. Tuli todella suuri "saalis" (26 kypsää solua), hyvin hedelmöitty, 2 päiväsen siirrosta tutusti negaa, ja pidemmälle blastoiks selvis vain 3 kpl. Näistä yhdestä +, mutta identtisiks jakautuneiden kaksosten kkm rv8-9 joka ilmeni vasta np-ultrassa. 2 pakkaseen jäänyttä rupumpia kun toi kesken menny, joten nähtäväks jää oliko näistäkään mistään lopulta eläjiks.
 
Viimeksi muokattu:
Olipa kiva, että löysin tämän kerkustelun. Tammikuussa aloitellaan hoitoa ja vähän alkaa jännittää miten käy.

Onko vielä muilla kokemuksia yhdistelmästä tai tulossa hoito näillä lääkkeillä?
 

Yhteistyössä