Pergoveris + Gonal-f

Jos tuntuu CoB että olet paha suustasi tänään, niin EI HAITTAA mitään!!! :heart: Annat tulla nyt..Ihan kaiken :kieh:

Me ollaan julkisella (mutta tavallaan yksityisellä ----> maksusitoumuksella VL:llä) Eli mä en onneksi ole joutunut kokemaan tuota kamalaa jonottelua ja odottelua enää sen jälkeen kun IVF-hoitoihin lähdettiin! Se on kamalaa!

Mä oon miettiny että mitäs sitten kun julkisen kolme hoitoa on käytetty! (Nyt meni jo toinen ja aikaa on mennyt vain 4kk lähetteestä) Miehellekki juuri varmaan puoli tuntia sitte sanoin että mitä HEVETT** meidän kannattaa lähteä yksityisesti maksamaan 2 tonnia siitä että me saadaan kyytiin ehkä yksi-kaksi huonoa alkiota????? Juu.. että silleen
 
Viimeksi muokattu:
Eina6 kuullostaa hyvältä! Toivottavasti tulee hyvä hedelmöittymistulos!! :)

CoBMe ollaan yksityisellä, oltu jo vuoden ajan ja samalla jonotettu julkiselle. Ollaan julkisella käyty ensikäynti viime kesänä ja nyt ois joulun alla ollut IVF-hoidon suunnittelu, mutta koska oltiin sovittu jo tämä kolmas IVF yksityisen kanssa (ja mies työmatkalla) siirrettiin sitä eteenpäin... uusi aika saatiin sitten toukokuulle. Että julkinen sucks! Toivottavasti nyt yksityisellä tärppäis. Rahaa on mennyt niin paljon, etten uskalla edes sanoa, viisi numeroa siinä luvussa on, mutta sisältää myös paljon erilaisia tutkimuksia ja jokainen IVF on aloitettu siis nollasta. KELA-korvaa kuulema tuon kolme hoitoa suoraan, mutta meille lääkäri sanoi, että koska meillä kyseessä on tubavaurio, ei pitäisi olla mitään ongelmia saada jatkossakin korvauksia. Tosin, niitä ei saa suoraan, vaan ne pitää hakea aina itse jälkikäteen, jolloin kolmannen jälkeen hoidot (joita siis toivottavasti ei tarvita) kaikki pitää eka maksaa itse ja hintaahan on melkein tuplaten sitten... En muista mitä teillä oli taustalla, mutta kannattaa kysyä lääkäriltä tai vaikka suoraan KELAsta tätä asiaa. Voi iso huoli helpottaa vähän...

Ja toi yksityisen ja julkisen välinen kädenvääntö on ihan naurettavaa... Tekevät molemmat tahot itsestään pellen asiakkaiden edessä. Kumpikin mollaa toisiaan ja vähättelee toistensa valintoja. Sitä en jaksa ymmärtää, eikö tavoite eli terve lapsi ole tärkein koko hommassa?
 
6 solusta 5 hedelmöittynyttä????? Mitä ihmettä!! Miten on mahdollista! Mä en vaan voi uskoa tätä! Sitä en tiedä oliko se yksi hedelmöittymätön kypsä vai ei..mutta joka tapauksessa aivan huima tulos!

Voikohan hedelmöittymisen onnistuminen kertoa mitään siitä olisiko tällä kertaa tulossa parempia alkioita?!? Viimeksi meillä oli ne kaikki neljä alkiota huonoja ja hedelmöittyminenkään ei ollut parhaimmasta päästä! 9 solua ja 4 hedelmöittyi.. Nyt 6 solua ja 5 hedelmöittyi
 
Eina Jeeee! Upea juttu! Hedelmöittymisen onnistuminen on tosi upea juttu ja toivotaan, että saatte todella hyviä alkioita niistä. Toi koko homma on niin kvanttifysiikkaa ja niin monet tekijät vaikuttavat itse hedelmöittymisen ja solujen jakaantumiseen jatkossa, ettei suoraviivaisia johtopäätöksiä valitettavasti voi vetää, mutta mehän toivomme ja tsemppaamme noista kaikista 5 TOP alkiota! :) Mulla Pergoveristä käytetään nimenomaa siihen, että saataisiin enemmän ja erityisesti kypsiä munasoluja. Ovat jääneet raakileiksi osa ja siksi eivät hedelmöittyneet. Eli lupaahan tuo hyvää! Tosi hieno tulos!!!!
 
Onnea Eina! Meillä oli sama juttu G-f+ Perg. , 6 solua, 6 hedelmöittyi ja viisi jakautui , neljä niistä on nyt pakkasessa odottelemassa tämän kuun siirtoa. Saatiin yksi TOP ja se lämmittää vieläkin mieltä :)
Meillä ei ole siis ongelmaa hedelmöittymisessä eikä näemmä jakautumisessakaan. Enemmän taitaa olla ongelmana se kiinnittyminen ja pysyminen.
CoBille vielä onnittelut TOP-alkiosta. Tuohan meinaa vaan sitä, että teillä on joukossa silti laadukasta kamaa, vaikka määrä ei ole suuren suuri. Tärppi voi sulla käydä ihan tuostakin. Munasarjat eivät ole ainakaan olleet liian kovalla koetuksella follikkelien suhteen, joten raskaus voi hyvinkin alkaa? :)
 
Viimeksi muokattu:
CoB
Eina: Oletteko pääkaupunkiseudulla vai jossain muualla? Kun mehän ei nyt voida kertoa yksityiskäynneistä julkiselle.. saattavat kuulemma verottaa siellä tehtäviä hoitokertoja, varsinkin kun vaste on niin huono. Ihan kuin ei ois tarpeeksi ongelmia ja pahaa mieltä, niin tuotakin on nyt mietittävä. Ja jos en kerro näistä hoidoista kunnalla, on aloitettava alusta ja kaikki kärsii. Ja tästä päästäänkin Joku_Päivän aiheesee.. tuntuu olevan "lapsen tekijöillä" lopullinen ajatus kadoksissa. Ja sitten tietenkin Kela sotkee näppinsä peliin. Kuten myös Eina.. ei oo kiva olla alle 30vee ja olla menettäny kaikki toivo tai ainakin saada extra päänvaivaa, koska ei oo rahaa. Jälleen.. ihan kuin ei asia olisi vaikea ilmankin tätä.

Mansikkatyttö: hienoa, että teillä saatiin noin paljon hyviä soluja! (Hassua, että täällä meille 6 on paljon.. kun muilla palstoilla harmitellaan alle 10 tulosta.. xD).

Takaisin omaan nenään.. Niitä kaipaamiani Lugesteroni- oireita sitten ilmeni eilen illalla ja tänään. Navasta alaspäin olen niin turvonnut!!!! Ja reidet. Ihan kuin joku olisi pumpannut muhun ilmaa. Pumpattu CoB. Jooh. Aika nokosille..

Voimia kaikille <3
 
mansikkatyttö: Joo kyllä se olis sellanen "lottovoitto" jos tulis edes se yksi TOPPI, että mielessä olisi pitkään positiivisena asiana auttamassa jaksamaan yrittää! Ja saatikka pakkaseen jotakin!

CoB: Täysin vastakkaisessa paikassa ollaan kuin pk-seudulla :) (Oulun VL:llä käydään hoidoissa ja siis jostain pienestä sairaanhpoitopiiristä saatu sinne maksusitoumus)

Joo ja muakin ihan nauratti jälkeenpäin kuinka minä täällä itkin onnesta kuullessani että meillä on viisi hedelmöittynyttä alkiota!!! Toisille se voisi olla suuri pettymys :) Kaikkeahan vielä voi sattua.. Viimeksikkin kun oli niin paljon vikaa alkioiden laadussa, mutta suren sitä sitten maanantaina jos niin käy.. Nyt iloitsen täysillä tästä väliaikatuloksesta!!!!!!
 
CoB
Eina: Joo, pääkaupunkiseutu sucks. Asiat oli paljon paremmin susirajalla..
Joo, 5 hedelmöittynyttä on jo uskomattoman hyvä tulos. Olen myös miettinyt, nyt kun siirtoon asti pääsi, että tulisi edes plussa ja keskenmeno kuin pelkkä nega.. Sairasta. Ei jotenkin pidä vaihtoehtona kaiken jälkeen, että "vain" saisi lapsen. Sulla on kyllä hyvä asenne odottelun suhteen :) Voimia siihen! Toivottavasti tilanne huomenna vielä yhtä hyvä ja erityisesti toivon, että saatte tavaraa pakkaseen. Turhauttavaa kun aina aloitettava alusta.

Koskakohan sitä pitää ruveta miettimään vaihtoehtoja.. niinku lahjamunasoluja??? Kamalaa edes ajatella, mutta vahingossa iltapäivällä törmäsin netissä aiheeseen ja olen sitten pohtinut ohimot puhki sitäkin. Hienoa.


Mitenkäs muilla?

Mansikkatyttö: Joo, ei todellakaan munasarjat rasittunu kasvavista folleista eikä muustakaan.. ehkä just endosta. Koko maha, munasarjat ja koko nainen on ku nukkuneen rukous ollu nyt viimesen vuorokauden. Eelleen yöpaita päällä ja sillee.

Mutta joo, josko vaihtas tietokoneen TV:een. Aktivitetteja aktiviteetteja..
 
No tulihan sitä paskaa niskaan tänään sitten tännekkin.. Eli itku viikonlopun ilosta!

2 siirrettiin, ei hurraamista laadussa (taaskaan) ja loput roskiin (taas)

Mutta tavoite suoritettu! Pääsinpä siirtoon saakka! Ainahan sitten ihmeitä tapahtuu vaikka usko on todella kadoksissa tällä hetkellä :'(

Ja kuten itse jo aikaisemmin olen suustani päästänyt.. Meidän vaan pitää raskautua huonoilla ja vähäisillä määrällä alkioita!
 
Eina Kurja kuulla, että tilanne heikkeni, mutta on siellä sentään kaksi mahdollisuutta!! Ihanaa!! :). Taas muiden kokemuksista tiedän, että "heikkolaatuisista" voi syntyä aivan ihania vauvoja! Piinaile positiivisesti vaan! :hug:

Cob , lahjamunasoluista en tiedä, mutta tuo "tulispa edes raskaaksi ja menis kesken..." ajatus on käynyt täälläkin mielessä, vaikka ajatus itsessään on aika kammottava, eikä sitä toivoisi kenellekään. Kyllä tässä vaiheessa varmaan käy kaikki ajatuspolut läpi, etenkin jos epäonnistumisia on takana useampia. Olin itse toisen IVF:n jälkeen aivan rikki monta kuukautta. Periaatteessa onneksi meille tuli "pakosta" tämä melkein 5 kuukauden paussi tähän (eka yksi välikierto ja sitten sovittiin, ettei vielä tehdä uutta, ennenkuin saadan sperman fragmentaatiota pienemmäksi vitamiini/hivenainekuurilla). Nyt osaan taas katsoa asiaa positiivisesti, eikä pelko epäonnistumisesta ole se kantava voima. Tekee parisuhteellekin hyvää huilia välissä eikä pakonomaisesti yritä raskautua. (ja siis olen kohta 35 v., että tätä aikaa ei ole ihan hirveesti).
Itse mietin enemmän jo vaihtoehtoa adoptio... ja sitä kuinka monta kertaa aikoo yrittää keinolla millä tahansa. Oletteko te miettineet jotain määrää?

Mansikkatyttö Onko siirtopäivä jo tiedossa? Onko eka PAS sinulle?

Omaa napaa, eka seurantaultra piikkien aloittamisen jälkeen oli tänään. Oli 11 munasolua eiku siis follikkelia eli oma henkilökohtainen ennätykseni! Kootkin olivat suht mukavasti lähellä toisiaan, joten elättelen toivetta, että saatais ainakin 7 talteen, mitä viimeksikin pitkällä hoidolla (Synarela, Gonal-F ja olikohan jotain muutakin). Perjantaina katsotaan taas uudelleen ja punktio on ensi maanantaina mitä todennäköisemmin. Alkaa jo jännittää...

Kivaa viikkoa kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Hei Eina! Onnittelut kuitenkin siirrosta! Sitä ei kuule tiedä, vaikka onnistuisikin :)

Joku_päivä: Ei ole tosiaan siirtopäivää tiedossa. Ja on eka pas. Saa nähdä, onko kavereita hengissä sulatuksen jälkeen Tästä kierrosta tuli yli 30 päivän kierto ja menkkoja ei vaan tule. Ovistesti näytti plussaa 17 päivää sitten ja ihmettelen vaan tässä oman kropan toimintaa..
 
Ihania uutisia Joku_päivä! Kiva saalis sieltä vaikuttaisi tulevan!!

Mahtava juttuhan tää on että siellä silti kaksi mahdollisuutta on nyt matkassa! Huonomminkin olisi voinut mennä...

CoB: Mä oon ihan silleen ohimennen pyöritelly lahjasolu juttuja mielessäni, mutten ole vielä tarkemmin perehtyny niihin..

Mihinkähän ne mansikkatytön menkat on hävinneet? Tulis nyt niin pääsisit PAS:siin!

Mä yritän jaksaa uskoa näiden kahden alkion mahdollisuuksiin! Ja tottahan se on että huonommistakin raskauksia lähtee alulle! Ihmetyttää vaan kamalasti että mikä ihme meillä mättää noiden alkioiden laadun suhteen?!?!

Ja se mitä lääkärin kanssa tänään ihmeteltiin on se että meillä onnistu yksi inssi viime keväänä!! Meni kyllä kesken melkein heti.. mutta ihan selvä raskaus saatiin alulle, eli ei pelkkä kemiallinenkaan. Se on ainut mikä edes hiukan luo mulle toivoa siihen, että ehkä näillä huonoillakin voi onnistua :heart:
 
CoB hienoa, että saitte TOP-tyypin matkaan! Onko ollu nyt mitään oireita suuntaan tai toiseen? Toivon kovasti, että tulet ilmoittamaan meille ilouutisen!:)

Me ollaan alusta asti oltu julkisella ja ollaan "saatu" odottaa ja odottaa ja odottaa..muuten oon ollu kyl tosi tyytyväinen, mut noitten jonojen takia tekis mieli lähtee yksityiselle

Eina :hug: harmi , että ei mitään pakkaseen, mutta onneksi pääsitte siirtoon ja oikein kaksi pientä kyytiin:heart: Nyt vaan toivotaan hirmuisesti, että siellä nyt kiinnityttäis:) Tsemppiä piinailuun!

Joku_päivä tsemppiä pistelyyn ja punktioon! Toivottavasti saatte tälläkertaa paremman saaliin, niin määrällisesti, kuin laadullisestikkin:)

omaan hoitoon tuntuu olevan vielä niin pitkä aika, mutta kerkeenpähän hoitaa hampaat kuntoon tässä välissä:)
 
Joopas joo, menkat alkoivat ja suuntaan passiin viikolla 5. Saa nähdä, miten pergoveris-Gonal-mukulat selviävät sulatuksesta. Hoitaja oli vähän harmissaan, kun mulla oli jo kahdet normimenkat tulleet ivf:n jälkeen. Oli kai liian aikaista hänen mielestään. ;) Väsyttää nämä hoidot kyllä itseäkin, miksei hoitajiakin ;)
Joku_päivän follikkelimäärä kuulostaa lupaavalta :)

Einalle ja CoBille tsemppiä piinailuun !
HalleB:lle tsempit odotteluun :)
 
Viimeksi muokattu:
CoB
Eina: Kyllä jotenkin sunun kaksi ei TOP- alkiota minusta kuullostaa lupaavammalta kuin 1 TOP. Mun endo on varmaan jo ahminu sen meidän alkionkin mennessään.

Joku_paivä: Ei meillä ole puhuttu hoitojen määrästä.. kai ne lääkärit sitten vihlailee kun on sen aika. Noh, sit tietty jos KELA rupee korvauksia ottaa pois niin sitten tulee varmaan tämä talous vastaan.


Halle B: Minulla ole oireen oiretta vieläkään. Ihan ku ei oliska. Just näin. Pp.. mikä lie. öö.. 7? Pitäskö tapahtua jotain? Joo, jompi kumpi pää reistaa aina xD

Mansikkatyttö: Hienoa! Sulla ei onneksi ole pitkä piina.. odotat menkkoja, odotat ajankohdan PASiin, odotat sulatuksen tuloksen, odotat piinapäivät. Isot empatiat odotukseen <3

Voimia kaikkille. Minä alan taas keskittymään, että alkio on tosiaan siirretty. Etten vahingossa juo huppua himmeäksi tänään saunakaljoilla..
 
Superylläri osui tänään kohdalle. Mun follimäärä oli kasvanut 11:sta 17:sta! Ihan käsittämätön juttu, luulin, että ei niitä edes voi tulla lisää vaan aina mennään alaspäin. Olen ihan äimänä. Ehkä tämän on mulle nyt sitten sellainen hyperstimulaation kaltainen juttu?? Ei lääkäri kylläkään niin sanonut. Punkiopäivä on sovittu maanantaiaamulle ja siirto ensi torstaille. Jänskää, mitä tuolta saadaan (määrä & laatu) ja jos vaikka - vihdoinkin - saatais huuruneniä pakkaseen - tämän sisaruksiksi sitten!

Ootteko muuten koskaan ajatelleet, että nämä samaan aikaan hedelmöittyneet alkiot ovat oikeastaan kaksosia/kolmosia/nelosia jne... ne vaan syntyy eri aikaan :) Luin yhdestä Lääketieteellisestä lehdestä (Duodecim) pariskunnasta, joka oli hoitojen avulla saaneet lapsen ja luovuttaneet pakkasessa olleet alkionsa sitten pariskunnille, jotka tarvitsivat luovutushoitoja. 5 pakastetusta sulatuksesta selvisi 4, kaksi istutettiin ja toinen selvisi... arvatkaa montako vuotta nuo kaverit olivat pakkasessa? 20 VUOTTA! Kaksikymmentä vuotta! Että tuo pakastus on kyllä ihme juttu. Ja onpa tietoa sellaisestakin tarinasta, jossa sama solu (huono laatu, siksi pistettiin aina takaisin) sulatettiin ja pakastettiin KOLME kertaa ja siitä syntyy kohta vauva. Ihan käsittämätöntä!

Kaikille nyt tsemppiä sumutteluihin, piikkeihin, punktioihin ja siirtoihin/PAS:iin ja odottelemisiin. Tulkoon menkkanne ajoillaan, niillä jota niitä kaivataan ja alkakoon alkuraskauden oireet niillä, joilla siihen on mahdollisuus! Hyvää viikonloppua!
 
Mansikkatyttö kiitos! Toivotaan, että mukulat selviävät sulatuksesta:)

CoB peukut on täällä pystyssä puolestanne!:)

Joku_päivä USKOMATONTA! Waude mikä saalis tulossa:flower:! Ja toivotaan, et laatu on myös kohillaan ja mahd monessa olis solu. Tsemppiä punktioon!

Mä en oo kauheen tarkasti miettiny montako hoitoo ollaan valmiita tekemään. Ehkä kolmen jälkeen mietitään jatketaanko ja ehkä viiteen jätetään. Tuli vaan viimeksi epäonnistuneen hoidon jälkeen sellainen olo, et vaikka kuinka haluis sen lapsen, ni mikä on se hinta? Pettymys oli niin suuri, että tulin kamalan vihaiseksi ja katkeraksi siitä mikä vaikutus tällä pitkittymisellä ja epäonnistumisilla on mun elämään ja sisimpään.
Siitä jaksan kuitenkin olla iloinen, että sain valita viimeks, et käytetäänkö hoito vai tehdäänkö inseminaatio. Sellanen fiilis, et saatiin yks hoito kaupanpäälle:D
 
Mites CoB?

Joku_päivä: Kävin tuolta toisesta ketjusta kurkkiin sun punktio kuulumiset! Kivan määrän saitte soluja loppujen lopuksi! Pidän peukut pystyssä, että kaikki menee loppuun saakka yhtä mallikkaasti!

Täällä pp7.. Ja epätoivo totaalisesti iskenyt...
 
CoB
Eina: Ei mitään! Ei edes rintojen arkuutta, mitä pitäisi edes lugeista tulla. Tosin, tänä iltana vessassa käyminen on poltellut ja oikeaa munasarjaa vihlonut.. pp11 (?).. Ettei kuule ois menkkapaivä tuloillaan. Yeah.. right. Tällä mennään, mitä on saatu. Paha se on kauhalla ammentaa, jos on lusikalla annettu.
Miten sinun oireet?

Mitäköhän seuraavaksi?

Mites muilla?
 
Heippa,

Juu, eilen jäi tähän ketjuun päivittämättä tiedot eli 17 follista saatiin 9 munasolua, joista jokaisesta olen iloinen (kaksi enemmän kuin viimeksi). Ehkä hieman yllätti, että kuitenkin 8 oli sitten tyhjiä tms. Se selittynee kyllä sillä kokoerollakin, josta aiemmin mainitsin. Eli nyt toivomme, että siellä jossain koeputkessa/maljassa tapahtuu hienoja ihmeitä ja saadaan perhe torstain siirron myötä alulle. =) Myös sperman osalta edellytykset täyttyivät lääkärin mukaan. Toivotaan, että se hivenaine/vitamiinikuuri on myöskin tehnyt tehtävänsä ja sperman fragmentaatioindeksi on saatu alas. Sitä ei nyt viitsi tutkia ihan heti uudelleen, kun on kuitenkin aika arvokas tutkimus.

Punkiossa minulla oli vähemän lääkkeitä kuin aiemmin, mutta toimenpide oli pieniä, hyvin mietoja nipistyksiä lukuunottamatta kivuton. Olin enemmän tajuissanikin tällä kertaa, vaikka siis varmaan ihan hyvin rauhoitettuna.

Kysyin siitä Pregnylin jälkipistämisestä ja sain kutakuinkin seuraavan selityksen (olin pöhnässä toimenpiteen jälkeen). Koska irrotuspiikkinä käytettiin Decapeptyliä pitää Pregnyl pistää heti toimenpiteen jälkeen ja seuraava sitten 36 tuntia ekasta pistoksesta (annoksella 1500 IU), jotta se elvyttäisi keltarauhashormonin toimimaan. Ilmeisesti tuo Decapeptyl lamauttaa keltarauhasen, eli Pregnyl on siis ensiapua. Ilman Pregnyliä, raskauden alkamisesta riippumatta tulisi vuoto eli sen jälkipistäminen on erittäin tärkeä osa jatkohoitoa Decapeptylin jälkeen.

Nyt kaikki pp:läiset tsemppiä - ei noita päiviä turhaan piinapäiviksi kutsuta. Edelleen ystäväpiirin kokemuksista sen verran, että hoitojen jälkeen kahdella ystävällä ei mitään oireita ja olivat molemmat raskaana... se voi siis yllättää!! Kolmannen kaverin onnistumisprosentti oli vain 4 % ensimmäisessä hoidossa lääkärin mukaan ja hän on nyt viikolla 9!! Ihmeitä tapahtuu!! Uskotaan niihin! :heart:
 
CoB ei kaikille välttämättä oireita tuu vielä tossa vaiheessa.. Tsemppiä viimeisiin piinapäiviin!:hug:

Joku_päivä hyvä saalis kuitenki loppujen lopuksi! Ja hienoa, et punktio oli menny noin hyvin:) millon saatte tietää hedelmöittyneiden lukumäärän?

Mä kävin tänään polilla hoidon suunnittelussa ja ultrassa. Sain ilouutisia!! Hoito aikaistui lähes kuukaudella!! Nyt alkavan kierron kp 16 aloitan sumuttelut ja maaliskuun alusta pistelyt 150+75. Oon niin onnellinen:D
 
HalleB ihania uutisia! Jee! :flower:

Me yleensä odotetaan siirtopäivään tietoja hedelmöittyisestä, eipä hän ole tullut puheeksi, josko niitä voisi aiemminkin kysyä. Perustaen muiden samalla klinikalla käyneiden tietoihin, on sekin mahdollista. Pysynpähän ainakin positiivisella mielellä siirtopäivään asti, vaikka tosin jännittäähän se aina hieman. Taidan olla luonteltani varsinainen piinailija. :D
 
Kuulostaa kivalta, että HalleB pääsee tositoimiin jo piankin ! Joko CoB on testaillut? Einalle vielä jaksamisia loppupäiviin ja Joku_päivälle onnea alkioiden kanssa! Meillä on toivottavasti ensi viikolla siirto. Neljää alkiota jännätään, josko jokin niistä jäisi henkiin. Jos ei, sitten taas uusi stimulaatio tiedossa. :(
 
Mansikkatyttö ties vaikka olisivat KAIKKI! =). Tavoitteena on ainakin siirtoon pääsy, eikös vain! Mä ainakin etätsemppaan mun pikkuisia siellä jossain klinikan kaapissa jakautumaan sopivin väliajoin ja ottamaan sitten mallia niistä, jotka tekevät se erityisen hyvin. Hullu mikä hullu... :D
 

Yhteistyössä