Peräruiskeesta...

Sellainen mietityttää kun peräruiskeen ottaminen synnyttämään tullessa..
Otitteko sellaisen ja vaikuttiko se jotenki kipuiluun?

Itellä ainakin jo tavallinen vatsanpehmennyslääke aiheuttaa kauheita vatsakipuja, saati sitten ruiske kun on jo valmiiks supistuksista kipee.. :eek:

Ei kuitenkaan huvittais synnyttää mitään muuta kun se lapsi vaan :LOL:
 
mulle annettiin vesiperäruiske. Ei se mulla ainakaan lisännyt kipuja, niitä oli jo ihan tarpeeks. ainut mikä oli aika kauheeta, niin se vessassa istuminen kun supisti niin pirusti :|
monta kertaa tein jo lähtöä pois ja eikun takasin. kannattaa se ottaa, itse ainakin koin ihan hyödyllisenä.
 
Pyysin sairaalaan tultaessa peräruisketta ja se luvattiin tuua mulle. Sitte menin antaan pissanäytteen ja päätinki että ruisketta en ota ko se pissaaminenki sattu supistusten takia |O Ajattelin että en kykene paskalle ko supistukset oli jo 5 min. välein ja todella kipeä olo muutenki. Paskoin hoksaamatta sitte sängylle ponnistuksen aikana. mies vaan sano että "kakka haisee" :LOL: Eipä muuta.
 
Mulle ei mainittu esikkoa tehdessä koko peräruiskeesta yhtään mitään ja en kyllä kakkinu ponnistuksenkaan aikana.
Minut jouduttiin kyllä katetroimaan ennen ponnistusvaihetta kun en millään saanut enää pissattua kun vauvan pää oli jo niin alhaalla.Sain sitten ilmeisesti katetroinnin myötä pissatulehduksen, joka ei meinannut parantua millään...
Nyt oon lähiaikoina lähdössä tekemään pikku-kakkosta ja koitan kyllä käydä ajoissa pissalla etten joutuisi katetroitavaksi.
Tätä kakka-asiaa oon kyllä kans miettiny...olis jotenkin tosi noloa jos kakka tulis. :ashamed:
 
Ekaa synnyttäessäni mulle ei edes annettu vaikka pyysin. Sanoi vaan, että kakkaat sit samalla...sehän mun pahin painajainen olikin, mut kun homma oli ohi niin en todellakaan tienny olinko kakannu vai en ja en mä sitä kysymäänkään alkanu. Tokan kohdalla mulle tuli hätä ja kävin ennen tositoimia vessassa onnistuneesti eli ei tarvinnu pyytää ruisketta...saattoi sieltä silti tulla muutakin kun vauva ja aika harva edes tietää kakanneensa kun yleensä kätilö pyyhkii samalla sieltä.
 
joo täytyy toivoo että tulis ihan ittekseen hätä ni ei tarvis ottaa ruisketta...oon itte niitä työn puolesta antanu mutta ei oo ikinä itte tullu kokeiltua ;)

hävettäis kyllä jos jotai ylimäärästä tulis synnytettyä...no,kai ne on siellä tottunu kaikkeen :D
 
Meillä ei edes tarjottu peräruisketta, ja mun suoli on aina toiminutkin ennen synnytyksiä, mutta nyt oli vissiin jääny jotain vähän suoleen kun ponnistuksen aikana tuntui niin kuin olis jotakin tullut vähän ja kätilö vaan pyyhkäsi ja sanoi laittavansa vähän lisää puhtaita liinoja alle. Mutta siinä se elikkäs tosi hienotunteisia olivat ja ovat varmaan nähneet kyllä kaikennäköistä. Jotenkin koin et ei tarvinnut hävetä vaikka niin kävi.
 
Höh, kymmenkunta synnytystä nähneenä voin kertoa että suunnilleen jokaiselta niistä kymmenestä sitä kakkaa enemmän tai vähemmän ponnistusvaiheessa tuli. Mutta MITÄ VÄLIÄ?? Se kuuluu asiaan. Ihan sama kuin häpeäisi sitä että lapsivesi ei ole hajutonta...
 
Mulle laitettiin kättärillä ruiske, vaikka en oli halunut, niin vaan kuulemma tehdään mulle
sanottiin, ja sitten mut keisarileikattiin kuiten lopuksi, mahtoikohan siis olla mitään hyötyä
tuntui ainakin karsealat :/
 
Ammattilainen
Mulle on laitettu molemmissa sellanen iso peräruiske. Ekalla kertaa se oli ihan ok, kun synnytys ei ollut oikeasti käynnissä (vedet oli menneet mutta ei supistellut). Tokalla kertaa oli hirveetä rampata vessassa ainakin 5 krt kun tavaraa vain tuli ja tuli, js samalla supisteli ihan täysillä. Seuraavalla kerrall ahalaun vaan mikrolaxin tai jonkun muu mini-jutun, en enää puolen litran jysäystä.
 
viimmeisimmäs synnytykses mulle laitettiin peräruiske.
epämiellyttäväähän se oli mut
synnytys alkoi edetä nopeemmin ja paikat aueta.
myös ponnistusvaihe sujui nopsaa kun ei ollu "esteitä".
mies naureskeli oven takana ku istuis vessassa.
jos joskus neljännen halutaan/saadaan niin ovelta jo kuulutan kätilölle et haluun ruiskeen.

ja jälkikäteen ei tarvinnu ekoina päivinä miettiä paikat kipeinä kakkos hätää.
 
Esikoisesta sain peräruiskeen heti laitokselle mennessäni. Onneksi jo siinä vaiheessa, sillä myöhemmin en enää vessaan kyennyt. Piti katetroida, että pissa saatiin ulos.
Kuopuksesta en ehtinyt mitään saada, enkä tiedä, onko siinä sairaalassa tapana edes.
Kolmosta kun lähden synnyttämään, niin eiköhän kaikki lutviudu sitten tilanteen mukaan :).
Jos kakka tulee pöydälle, niin sitten tulee. Eiköhän se ihan tavallista siinä touhussa ole :).
 
Multa kysyttiin (tays) haluanko ja halusin. Ei vaikuttanu kipuiluun tai muuhun, pöntöllä toki sai istua aikansa ennen kun tavaran puskeminen ulos loppu.

Ja kyl sitä melkeempä kaikilta kakkaa tulee synnytyksen yhteydessä. Vauva kuitenkin ruuttaa peräsuolen tehokkaasti tyhjäks tullessaan ulos.
 
Tyksissä sanoivat etteivät mielellään anna, kun sitten sitä tavaraa tulee niin julmetusti ja tekee yleensä vaan olon huonommaksi. Tulee se kakka muutenkin jos tavaraa on vähänkin suolessa, vauvan pää painaa sen ulos.
 

Yhteistyössä