Pentti Linkola: Vesijohtovettä pitäisi myrkyttää! (linkki)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ja huom! hänellä on itsellään kaksi lasta, ja puhuu 1 lapsen politiikasta ja harmittelee kun aidsista ei tullutkaan enemmän tappavaa... Uskomatonta!

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009111010576669_uu.shtml

rankkaa tekstiä, mutta tottahan tuo on osiltaan.

minusta on hyvä juttu, että suomessa on tällasia tyyppejä jotka välillä aina sanoo jotain valtavirrasta poikkeavaa ja toivottavasti herättää keskustelua jne.

Vastuutonta iltalehdeltä julkaista tuollaista p...kaa.

Jokelan jälkeen Linkola oli hetken nöyrää miestä, mutta ei ilmeisesti enää. Ottaisi itse vastuuta ja olisi kerrankin hiljaa.

Kammottava mies. Mahtaa sillä olla jokainen päivä ihan paska kun vaan uusia lapsia syntyy. Jos kerta on niin rikollista elää ja olla, niin aloittaisi muutoksen itsestään, eli heippa vaan papparainen, nähdään paremmilla metsästysmailla! :wave:

Linkolan mielipiteet ovat kyllä äärimmäisiä ja kärjistettyjä, mutta niiden takana on ihan oikeaa asiaa. Joskus olen miettinyt, että käyttääköhän hän tahallaan noin kammottavaa kieltä, kun tietää ettei muulla tavoin viesti mene kuitenkaan perille.
Minusta on aika kunnioitettavaa, että uskaltaa sanoa mielipiteensä (ja vielä tuollaiset) ääneen.

Alkuperäinen kirjoittaja sairasta:

Jokelan jälkeen Linkola oli hetken nöyrää miestä, mutta ei ilmeisesti enää. Ottaisi itse vastuuta ja olisi kerrankin hiljaa.

Hohhoijaa, jälleen palstalogiikkaa. Nää keskustelut on kyllä ihan mahtavia, lisää tätä! Onko se linkolan ongelma, jos ihmiset eivät osaa ajatella saati käsitellä lukemaansa?

Alkuperäinen kirjoittaja go mammat:
Alkuperäinen kirjoittaja sairasta:

Hohhoijaa, jälleen palstalogiikkaa. Nää keskustelut on kyllä ihan mahtavia, lisää tätä! Onko se linkolan ongelma, jos ihmiset eivät osaa ajatella saati käsitellä lukemaansa?

Kyllä se on, jos hän antaa sairaita vinkkejä, kun tietää, että osa ihmisistä pitää häntä fiksuna ja ajattelevana ihmisenä (joukkoharha ilmeisesti).

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Kammottava mies. Mahtaa sillä olla jokainen päivä ihan paska kun vaan uusia lapsia syntyy. Jos kerta on niin rikollista elää ja olla, niin aloittaisi muutoksen itsestään, eli heippa vaan papparainen, nähdään paremmilla metsästysmailla! :wave:

Peesi. En vain kehdannut kirjoittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Linkolan mielipiteet ovat kyllä äärimmäisiä ja kärjistettyjä, mutta niiden takana on ihan oikeaa asiaa. Joskus olen miettinyt, että käyttääköhän hän tahallaan noin kammottavaa kieltä, kun tietää ettei muulla tavoin viesti mene kuitenkaan perille.
Minusta on aika kunnioitettavaa, että uskaltaa sanoa mielipiteensä (ja vielä tuollaiset) ääneen.

Vai yrittääkö käyttää psykolgista ohjausta heikkoihin, helposti ohjattaviin yksilöihin, vaikea tietää. Mutta kyllä nuo puheet vaarallisia ovat. Hyvin vaarallisia.

Joku hullu vielä ottaa neuvosta neuvosta vaarin ja menee lykkäämään putkistoon jotain myrkkyä. Puolustukseksi sitten sanoo että kun Linkola oikein lehdessä neuvoi.. |O

Tätä mieltä minäkin. Ei maailma hyssytämällä muutu.

Alkuperäinen kirjoittaja maritu:

Just, auttaako se sitten, että puhuu ihan sairaita. Vai oletko siis samaa mieltä, että vesijohtovesi pitää myrkyttää? Koska kai tajuat, että joku pipipää joka pitää tuota ukkoa esimerkkinään voi tuonkin toteuttaa. Ei siinä auta haukkua, että no mitäs uskovat kaiken, kun lapsi kuolee myrkytettyyn vesijohtoveteen.

Jos tuo ukko olisi oikeasti viisas niin hän ei päästäisi suustaan mitään noin sairasta. Asioista voi puhua asiallisestikin ja jos oikeasti haluaisi jotain saada aikaan niin voisi vaikka pyrkiä eduskuntaan ja näin päästä vaikuttamaan asioihin aidosti.

Vai yrittääkö käyttää psykolgista ohjausta heikkoihin, helposti ohjattaviin yksilöihin, vaikea tietää. Mutta kyllä nuo puheet vaarallisia ovat. Hyvin vaarallisia.

Näinpä. Minuun vetoaa, mutta toisaalta osaan eritellä siitä sen pointin ja soveltaa omaan käyttäytymiseeni. Mutta kaikki ei osaa ja sillon tuo saa tuhoa aikaan!

Alkuperäinen kirjoittaja maritu:

Just, auttaako se sitten, että puhuu ihan sairaita. Vai oletko siis samaa mieltä, että vesijohtovesi pitää myrkyttää? Koska kai tajuat, että joku pipipää joka pitää tuota ukkoa esimerkkinään voi tuonkin toteuttaa. Ei siinä auta haukkua, että no mitäs uskovat kaiken, kun lapsi kuolee myrkytettyyn vesijohtoveteen.

Jos tuo ukko olisi oikeasti viisas niin hän ei päästäisi suustaan mitään noin sairasta. Asioista voi puhua asiallisestikin ja jos oikeasti haluaisi jotain saada aikaan niin voisi vaikka pyrkiä eduskuntaan ja näin päästä vaikuttamaan asioihin aidosti.

:o

Monissa tapauksissa maailma on ajautunut sellaiseen jamaan, että ei kauniit ja rakentavat puheet auta.
Pelastus ylikansoittumiselle esimerkiksi on julmasti syntyvyyden säännöstely.
Maailmasta tulisi monin verroin parempi paikka elää jos ihmisoikeuksia rajattaisiin rankasti.

Minusta ihmiset pitää herättää. Jos siihen riittäisi yksi mies joka sanoo ääneen asioita, joita ei saa ääneen sanoa niin hyvä.
Mutta kun ei riitä.

Alkuperäinen kirjoittaja markiisi de saden:
tätähän se yks koulusurmaaja ihannoi |O

Juu, ja äitinsä kirjoitus tässä. Huomioitavaa on, että äiti ei ole poistanut tuota kirjoitustaan edes tapahtumien jälkeen.

http://www.mikaelavuorio.fi/Unelmia_paremmasta_maailmasta.html

Minä en periaatteesta ihannoi ihmisiä, jotka ruokkivat sairasta mieltä toimimaan sairaalla tavalla.

Jatkan seuraavassa viestissä.

ja tässä äiti ja Pentti Linkola elonkehän sivuilla

http://www.elonkeha.fi/ry.html

Että kannattaa jokaisen miettiä mitä ihannoi. Häiriintyneet ihmiset valitettavasti sitten toteuttavat toisten sairaita ajatuksia, kun niitä lukevat. Ja tähän kai osa vaikuttajista pyrkiikin.

Mun mielestäni on edesvastuutonta laukoa tällaisia. Tai ainakin itse pitäisin itseäni vastuullisena, jos menisin moista laukomaan ja joku vatipää saisi idean joukkomurhasta.
Mutta ilmeisesti Linkola ajattelee ihmistä ns. tuhoeläimenä, ekosysteemin tuhoajana, eikä ajattelevana ja tuntevana, ihmisarvon omaavana. Näkökulma on hyvin erilainen, kuin esimerkiksi Uuden testamentin ajatus siitä, että jokainen ihminen on arvokas ja jokainen (ihmis)elämä tärkeä.
Linkola itse arvottaa varmaan kaikki luontokappaleet samalla tavalla? (Yritän tässä ymmärtää, kun en aivan ymmärrä.) Yksikään ei ole ylitse muiden, vaan kaikkea on ajateltava maapallon ja luonnon kannalta. Ihminen toimillaan saastuttaa toki enemmän kuin yksikään eläinlaji. Ehkä kyseessä on shokeeraava yritys herätellä ihmisiä muuttamaan kulutustottumuksiaan ja elintapojaan? Ei vain onnistu, koska humaani ote puuttuu ja siksi tuollaiset mielipiteet aiheuttavat enemmänkin kauhua ja vastarintaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Peesi. En vain kehdannut kirjoittaa.

Juu ja samaa mieltä tottapuhuen olen herran kannattajistakin. Jos sitä tosissaan seisoo tämän näkökulman takana niin aloitetaan se muutos sieltä ihan kotoa. Mitä hemmettiä Linkolan kannattajat edes roikkuvat kaksplussan palstoilla, eikö se lisääntyminen ollut se isoin rikos?

Jokaisen sekopään aatteista löytää varmasti pointin kun tarpeeksi kaivaa, ei sitä omaa älyllistä paremmuuttaan tarvitse todistella sillä, että ei kauhistu hullujen mielipiteistä.

Yhteistyössä