Lapsen väkivaltaine kantaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "fifi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

"fifi"

Vieras
Äidille sakot tytärtensä tukistamisesta | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Millaista on lapsen väkivaltainen kantaminen?
Onko se väkivaltaa jos estätä lasta karkaamasta tai juoksemasta auton alle?
en voi väittää tehneeni tuota aina helläkätisesti, mutta en myöskään tarkoituksellisesti satuttaen!
Entäs jos lapsi heittäytyy veteläksi ja lyö päänsä lattiaan ja kun yrtitätä nostaa puree ja potkii minkä kerkeää, ja sitten on pakko ottaa sillain kiinni kun saa, niin lapsi huutaa minuun sattuu tosin tätä samaa huutoa hän on jatkanut siitä asti kun löi pääsnsä lattiaan, puhetta ei kuuntele...

Että jos sitä lasta ei saa kantaa tai estää satuttamasta itseään pahasti jopa hengen vaaralliseti, niin mitä ihmettä pitäisi tehdä?

Ap, teilläkö tukistetaan lapsia? Vai miksi uutinen herätti ajatuksia. Itselläni lähinnä heräsi ajatus siitä että äidin uusperhe ei toimi ja äiti on käynyt käsiksi lapsiinsa.

[QUOTE="fifi";24412112]vaan luitkko jutun loppuun lopussa puhuttiin väkivaltaisesta kantamisesta ja niinkuin otsikkokin kertoo kysyin mitä on väkivaltainen kantaminen?[/QUOTE]

No kuvittele että sinut otetaan väkisin kiinni kantoon ja sinä pistät hanttiin.

Voi hyvänen aika!!!! Miten noiden lasten kanssa oikein käyttäydytään? Kun pääsevät lapset "isoina" aikuisten maailmaan, tarvitaan masennuslääkkeitä läjä, kun todellisuus iskee vastoin kasvoja...

[QUOTE="vieras";24412130]No kuvittele että sinut otetaan väkisin kiinni kantoon ja sinä pistät hanttiin.[/QUOTE]

Aikuinen ymmärtää syy ja seuraus yhteydet.... Lapsi ei

[QUOTE="vieras";24412130]No kuvittele että sinut otetaan väkisin kiinni kantoon ja sinä pistät hanttiin.[/QUOTE]

No harvemmin mä yritän auton alle juosta, tai hakkaan päätäni lattiaan kun en saa tahtoa läpi..

väkivaltainen kantaminen on muuta kuin tarpeellisen lujasti ja turvallisesti kiinni pitämistä. lienee satuttavaa itsessään, muutakin kuin kantamista, eli satuttamista. se on aivan eri asia kuin turvallinen kantaminen.

Mä en tiedä mikä on väkivaltaista kantamista. Mutta kyllä lasta joutuu ottamaan aika tiukasti kiinni välillä, jos riehuu, potkii ja yrittää karata autojen alle. Kai erona on se, että kiinni pitämisen tarkoituksena on suojella lasta satuttamasta itseään ja muita, kuin että ottaa kiinni satuttamistarkoituksessa. Esimerkiksi tukistamisen tarkoituskin on sattua ja sitä ei voi tehdä vahingossa. jaa-a, juuri kannoin meidän neitin poikittain sylissä, kun yritti juosta kielloista huolimatta autotielle mutta ei siinä mitään väkivaltaista kyllä ollut. Neiti potki ja riehui niin, että ei se kyllä hienolta näyttänyt.

Lapset opetetaan väkivallattomaan maailmaan, en tarkoita, että lapsia pitäsi hakata, EI Missään nimessä. Tarkoitan että Annetaan kaikki periksi ja lapset voivat kotoa uhkailla vanhempia poliiseilla ja sosiaaliviranomaislla. (Nuorilla saatta angstaus käydä toisinaan yli hilseen) Jos joku saa, annetaan toisellekin. Jos joku pääsee jonnekin, toinenkin pääsee. Pelätään pettymysten tuottamista lapsille... Näin se ei mene tosielämässä? Ainakaan työelämässä.

No sen ymmärrän että tukistaminen on kiellettyä, mutta mitä on tosiaan väkivaltainen kantaminen? Onko se, jos kantaa lapsen jonnekin vastoin tämän tahtoa, niin että tämä tappelee vastaan täysin voimin ja huutaa? Sitten minä olisin rikollinen, koska kannan harva se päivä uhmaikäisen pois leikkipuistosta vastoin tämän tahtoa. Hän pistää ihan täysillä hanttiin eikä halua lähteä vaikka oltaisiin tuntikausia...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Lasta ei saa kohta enää siirtää.. en tiedä mikä on tässä ollut kyseessä mutta kyllä kiukutteleva ja rimpuileva lapsi pitää saada napakkaan otteeseen että sen saa pois esim. satuttamasta muita tai rikkomasta koko huonetta!

Itse ainakin olen kantanut riuskalla otteella raivoavan lapsen paikasta a paikkaan b ...

No sen ymmärrän että tukistaminen on kiellettyä, mutta mitä on tosiaan väkivaltainen kantaminen? Onko se väkivaltaiska kantamista jos kantaa lapsen jonnekin vastoin tämän tahtoa, niin että tämä tappelee vastaan täysin voimin ja huutaa? Sitten minä olisin rikollinen, koska kannan harva se päivä uhmaikäisen pois leikkipuistosta vastoin tämän tahtoa. Hän pistää ihan täysillä hanttiin eikä halua lähteä vaikka oltaisiin tuntikausia...

juurikin tätä mä tarkoitin ja siksi mä jäinkin miettimään että mihin se raja vedetään mikä on väkivaltasta ja mikä ei??
En mä tarkoituksella mun lasta satuta mutta tietyissä tilanteissa on pakko ottaa kantoon tai kiinni!
Ja miten se tilanne sitten pitäis hoitaa jos näin ei saa toimia?

Lasta ei saa kohta enää siirtää.. en tiedä mikä on tässä ollut kyseessä mutta kyllä kiukutteleva ja rimpuileva lapsi pitää saada napakkaan otteeseen että sen saa pois esim. satuttamasta muita tai rikkomasta koko huonetta!

Itse ainakin olen kantanut riuskalla otteella raivoavan lapsen paikasta a paikkaan b ...

No niinpä. Jos tuo on kiellettyä, niin mitä oikeasti pitäisi tehdä? Antaa lapsen vaan riehua, tai mun pitäisi antaa lapsen olla syömättä aina leikkipuistossa just niin kauan kuin haluaa, kun en saa kantaa häntä sieltä pois, koska hän huutaa ja rimpuilee ja pistää hanttiin kun sen teen.

Menee kyllä jo vähän jotkut jutut yli.

[QUOTE="fifi";24412174]No harvemmin mä yritän auton alle juosta, tai hakkaan päätäni lattiaan kun en saa tahtoa läpi..[/QUOTE]

Jutusta ei selvinnyt kenet lapsista oli kannettu yläkertaan, mutta ei meidän 6-v. yritä juosta auton alle tahallaan tms. Lapset olivat aika isoja kanniskeltavaksi yhtään mihinkään, etenkään jos eivät koe kanniskelijaa itselleen läheiseksi.

Mies oli kantanut puolisonsa tyttären yläkertaan "tarpeettoman kovakouraisesti" aiheuttaen lapselle kipua ja mielipahaa.

No sen ymmärrän että tukistaminen on kiellettyä, mutta mitä on tosiaan väkivaltainen kantaminen? Onko se, jos kantaa lapsen jonnekin vastoin tämän tahtoa, niin että tämä tappelee vastaan täysin voimin ja huutaa? Sitten minä olisin rikollinen, koska kannan harva se päivä uhmaikäisen pois leikkipuistosta vastoin tämän tahtoa. Hän pistää ihan täysillä hanttiin eikä halua lähteä vaikka oltaisiin tuntikausia...

Sama täällä. Joudun harva se päivä kantamaan 2-veen pihalta sisälle, vasten hänen tahtoaan, poika olisi vaikka koko yön ulkona, jos saisi päättää. Joskus joudun kantamaan myös kohta 5-vuotiaan isosiskonsa, jos hän ei muuten tottele. Ei taatusti ole kivan näköistä, mutta mitä muuta voisin tehdä? Keskustella? 5-vuotiaan kanssa useimmiten onnistuukin, mutta nuorempi vaan huutaa ja juoksee karkuun. Tiedätte varmaan...

ei väkivaltainen kantaminen ole varmastikaan sitä että lapsi panee hanttiin ja vanhempi suojaten kantaa potkivaa. vaan että satuttaa kohtuuttomasti enemmän kuin on tarpeen.

ja ei lapsille tarvitse erityisemmin tuottaa pettymyksiä, riittää kun pitää hyvät kunnon rajat, niitä ei tarvitse erikseen keksimällä tuottaa. pettymyksiä on ja niitä voidaan yhdessä elää läpi ilman tarkoituksellista tuottamista. niin että aikuinen olisi kuin ankara jumala joka haluaa rankaisemalla rankaista. valitettavasti tälläinen kasvatus tuottaa kyllä aivan päinvastaisia ihmisiä kuin tarkoitus.

[QUOTE="vieras";24412243]Jutusta ei selvinnyt kenet lapsista oli kannettu yläkertaan, mutta ei meidän 6-v. yritä juosta auton alle tahallaan tms. Lapset olivat aika isoja kanniskeltavaksi yhtään mihinkään, etenkään jos eivät koe kanniskelijaa itselleen läheiseksi.

Mies oli kantanut puolisonsa tyttären yläkertaan "tarpeettoman kovakouraisesti" aiheuttaen lapselle kipua ja mielipahaa.[/QUOTE]

Tämä on aivan totta, että ovat vanhoja!
Mulla siis kokemus 2,5vuotiaasta, ja toivon että mun ei tarvii kannella sitä enää 3 vuoden päästä..

mä ymmärtäisin, että vastaus on tuossa "aiheuttaen kipua ja mielipahaa tarpeettoman kovakouraisesti" Eihän vanhempi, joka kantaa raivoavaa lastaan pyrkien suojaamaan tätä vaaroilta ym. halua aiheuttaa lapselle kipua.

[QUOTE="trööt";24412350]mä ymmärtäisin, että vastaus on tuossa "aiheuttaen kipua ja mielipahaa tarpeettoman kovakouraisesti" Eihän vanhempi, joka kantaa raivoavaa lastaan pyrkien suojaamaan tätä vaaroilta ym. halua aiheuttaa lapselle kipua.[/QUOTE]

Mutta sehän käy kipeää kun kovaa pidetään kiinni, nimenomaan se rimpuileminen. Lapselta jos kysyy: Sattuuhan se. Vaikkakin pelastaisit toisen vaaratilanteesta.

Mutta sehän käy kipeää kun kovaa pidetään kiinni, nimenomaan se rimpuileminen. Lapselta jos kysyy: Sattuuhan se. Vaikkakin pelastaisit toisen vaaratilanteesta.

Kovaa ja kovaa. Kuitenkin katon että on eriasia jos kannan ton 3v mahollisimman kokonaisotteella ja tarkotuksena sen kantaminen kun se että riepotan ja vien kovakourasesti jotenkin.

Yhteistyössä