Penninvenytysprojekti jatkuu...kauppalasku tänään 190? joten ei kovin hyvältä näytä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä olisi varmaankin säästetty hammastahnoissa- yksi puteli koko perheelle-löytyy niitä mietojakin makuja, joita lapset voivat käyttää.

Pesuaineiden kohdalla säästöä syntyisi, jos kokeilisitte pesupähkinöitä esim. ainakin oman alueen prismoissa valikoimissa.

Muutenkin erilaisille ns. merkkipesuaineille löytyy edullisempia vastaavia tilalle esim. kodinputkimies (lue tuoteselosteet)

Nuo purkkiruoat olisin varmaan korvannut itse pakastetuilla.

Leivotko leivän itse? Aamupuuron jämät saisit näppärästi sekoitettua leipätaikinaan ja nams-tuoreita leipiä ja sämpylöitä perheelle.

Keitto- ja pataruoat ovat edullisia ja helppo valmistaa.

Ostoskassi kannattaa vaihtaa kestokassiin- ja esim. reppu lisäksi kauppaan mukaan.

Millä käytte kaupassa-autolla vai jalan? Kuinka pitkä matka on kauppaan? Voisiko kulkea rattailla?

Tälleen koneelta on "helppo" keksiä, missä asioissa voi vielä tinkiä, mutta sattuuhan niitä repsahduksia itse kullekin :D

Hyvä kuitenkin, että olette alkaneet kiinnittää menoihin huomiota.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Jäinen lihaklöntti ei ole enää jäinen, kun se on ollut 20 min mikrossa. Kokolihat varmaan erikseen (siis semmoset kilon paistit jne) mutta niitä me ei käytetä. Ja mä EN mene kauppaan ostamaan niitä muita aineita koska ideana tässä on myös se kaupassakäyntimäärän vähentyminen. Viime kuussa käytiin kaupassa 15 kertaa, eli joka toinen päivä. Nyt käyn enää kahdesti viikossa. Joten josakin määrin pitää ruokaa suunnitella. Ennen en suunnitellut lainkaan.

Mä oletin, että jos mun listalta puuttuu KAIKKI hyvä, niin ihmiset ymmärtävät että siinä on tinkimisä tehty...vai ettekö te muut osta herkkuja kuin harvoin? Se saattaisi toisaalta taas selittää tilanteen.

Heh, eli jos listassasi ei lue suklaa, poppari, keksi, limu, pulla ja kakku, niin minä ymmärrän, että olet tinkinyt niistä?

Tuosta suunnittelusta vielä, olet sittenkin taitavampi kokkaaja, kuin olet antanut ymmärtää, pahoittelen väärinymmärrystäni. :) Tai sinulla on laajemmat varastot kotona aineksia, mikä on tietysti hyvä. Jos minulla olisi jäinen köntti lihaa, josta minun pitäisi nyt tehdä ruokaa, jota en vielä ole päättänyt, niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä jotain puuttuisi. Onhan tietysti aina mahdollista soveltaa. Lihan sulatus mikrossa, siis ilmeisesti jauhelihan, on minusta ihan ok ns hätätapauksessa, mutta minkään muun lihan sulattaminen mikrossa on ainakin minulle melkein sen ruoan surma.

Minusta tuntuu, että olet nyt jotenkin pahastunut ihmisten mielipiteistä. Minä en ainakaan ole tarkoittanut pahastuttaa mieltäsi, pyydän anteeksi jos niin olen tehnyt. Kirjoitat niin mukavasti, että kirjoituksiasi on kiva lukea ja olisi kiva, jos myös itse voisi olla avuksi tai ottaa vinkkejä itsekin, ainahan niille on tarvetta ja käyttöä.

Joo...silleen mä ajattelin. Ja puuttuuhan sieltä kaikki valmispöperötkin.

Ja mä siis todellakaan en osaa kokata :o mä teen siitä jäisestä klöntistä (jauhelihaa pääsääntöisesti) äkkiä vaikka jauhelihakastikkeen tai makaroonilaatikon. Mutta en mä mitään sen kummempaa osaa tehdä. Eikä noihin tarvita kuin kermaa, maitoa, munia ja makarooneja joita meillä (ja varmaan ihan kaikilla) aina on.

Mä en huomaa mitään eroa sen suhteen että onko se liha ollut mikrossa vai ei...kertonee jotain mun makunystyröideni tasosta :laugh:

En misään nimessä ole pahastunut...olen vain äärimmäisen ihmeissäni, eli haavi auki. Mä olen mielestäni yrittänyt niin totisesti ja sitten kukaan ei huomaa sitä. Vika todennäköisesti on mun puolella koska KUKAAN ei sitä huomaa ja koitan tässä nyt selvittää että mistä se johtuu...mitä oleellista olen jättänyt tuomatta esiin jne. :D

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mä oletin, että jos mun listalta puuttuu KAIKKI hyvä, niin ihmiset ymmärtävät että siinä on tinkimisä tehty...vai ettekö te muut osta herkkuja kuin harvoin? Se saattaisi toisaalta taas selittää tilanteen.

Lapsi saa perjantaisin pirtelön ja lauantaina karkkipussin. Itse ostan n. kerran kuussa itselleni sipsipussin. Limukkaa pari kertaa kuukaudessa.

Ok...tekeekö muutkin ns. normaalit näin?

Mä kyllä tiedostan ettei mun mässäily ole ihan nomraalissa rajoissa ollut vuosiin...mutta eikö ihmiset oikeasti tämän enempää mässäile. Olenko mä siis ainoa :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:
Täällä ois sama projekti menos.. huoh.. miehes vissiin nostaa punttia kun protskujauhetta ostit? Meillä pitää viel kreatiinia ostaa, ihanan halpoja noi :/

Juu, käy salilla 3-4 kertaa viikossa. Me tehtiin hintavertailuja ja todettiin että Prismasta saa tosiaan protskut edullisemmin kuin netistä. Harmi että tuo oli nyt poistuvana tuotteena, eli jatkossa on taas pakko ostaa netistä :/

Alkuperäinen kirjoittaja vatsakasilmanvauvaa:
Meillä olisi varmaankin säästetty hammastahnoissa- yksi puteli koko perheelle-löytyy niitä mietojakin makuja, joita lapset voivat käyttää.

Pesuaineiden kohdalla säästöä syntyisi, jos kokeilisitte pesupähkinöitä esim. ainakin oman alueen prismoissa valikoimissa.

Muutenkin erilaisille ns. merkkipesuaineille löytyy edullisempia vastaavia tilalle esim. kodinputkimies (lue tuoteselosteet)

Nuo purkkiruoat olisin varmaan korvannut itse pakastetuilla.

Leivotko leivän itse? Aamupuuron jämät saisit näppärästi sekoitettua leipätaikinaan ja nams-tuoreita leipiä ja sämpylöitä perheelle.

Keitto- ja pataruoat ovat edullisia ja helppo valmistaa.

Ostoskassi kannattaa vaihtaa kestokassiin- ja esim. reppu lisäksi kauppaan mukaan.

Millä käytte kaupassa-autolla vai jalan? Kuinka pitkä matka on kauppaan? Voisiko kulkea rattailla?

Tälleen koneelta on "helppo" keksiä, missä asioissa voi vielä tinkiä, mutta sattuuhan niitä repsahduksia itse kullekin :D

Hyvä kuitenkin, että olette alkaneet kiinnittää menoihin huomiota.

Kiitos tuosta pesupähkinävinkistä!

Mä en tosiaan tiennyt että niitä löytyy jopa Prisman hyllyltä. Ehdottomasti ensi kerralla ostan moisen pussin ja kokeilen niitä, kun ne on kerran kätevästi saatavilla.

Kloriten ostin jo halpisversiona, mutta tuota putkimiestä en tosiaan "kilpailuttanut".

Kauppaan vissiin 10-15 km eli autolla kuljen. Jalan en pääse edes lähikauppaan (3km) kun olen viimeisilläni raskaana. Lisäksi ostin tosiaan eilenkin 7 kassia ruokaa + wc-, ja talouspaperirullasäkit, eli ei niitä rattailla kotiin kanneta. Ja kerran viikossa siis aina ostan tällaisen ison läjän ja kerran viikossapienen...sen voisinkin kävellen tehdä kun vauva on syntynyt ja ilmat lämmenneet.

Täällä ois sama projekti menos.. huoh.. miehes vissiin nostaa punttia kun protskujauhetta ostit? Meillä pitää viel kreatiinia ostaa, ihanan halpoja noi :/

Juu, käy salilla 3-4 kertaa viikossa. Me tehtiin hintavertailuja ja todettiin että Prismasta saa tosiaan protskut edullisemmin kuin netistä. Harmi että tuo oli nyt poistuvana tuotteena, eli jatkossa on taas pakko ostaa netistä :/

Mitä jauhetta teillä ostetaan? Meillä ukolla puntit on kotona =) minä teen vielä vähä hiilarista ruokaa niin saa kyllä säätää tuon kauppalaskun kanssa :ashamed:

Ja mä siis todellakaan en osaa kokata :o mä teen siitä jäisestä klöntistä (jauhelihaa pääsääntöisesti) äkkiä vaikka jauhelihakastikkeen tai makaroonilaatikon. Mutta en mä mitään sen kummempaa osaa tehdä. Eikä noihin tarvita kuin kermaa, maitoa, munia ja makarooneja joita meillä (ja varmaan ihan kaikilla) aina on.

Mä en huomaa mitään eroa sen suhteen että onko se liha ollut mikrossa vai ei...kertonee jotain mun makunystyröideni tasosta :laugh:

En misään nimessä ole pahastunut...olen vain äärimmäisen ihmeissäni, eli haavi auki. Mä olen mielestäni yrittänyt niin totisesti ja sitten kukaan ei huomaa sitä. Vika todennäköisesti on mun puolella koska KUKAAN ei sitä huomaa ja koitan tässä nyt selvittää että mistä se johtuu...mitä oleellista olen jättänyt tuomatta esiin jne. :D
Siinä se varmaan on, ettei ole sitä mihin verrata. Jos minä nyt viitsiytyisin kirjoittamaan eiliset ostokseni (enkä kyllä viitsi, olen niin patalaiska) eihän kukaan voisi tietää, mitä en nyt tällä kertaa ostanut. Tai jos ostin nyt vaikka lohta, voisi joku sanoa minulle, että miksi ostit lohta, mikset silakoita,minä voisin puolustautua, etten sentään ostanut kuhaa. Minä tiedän ostinko suht normisti, kalliisti vai pihistellen, muttei kukaan muu voi sitä tietää. Onneksi :saint:

Minä olen muuten yhdistänyt mielessäni tämän sinun penninvenytysprojektisi siihenkin, että olet runsaasti kertonut ruoanlaitto-operaatioistasi, kysellyt neuvoja ja opetellut. Olen ajatellut, että nämä liittyvät yhteen. Siksi puhuin siitä, että se suunnittelu on niin oleellista, että on ne ateriaan tarvittavat ainekset saatavilla ja ainekset sulana ja valmiina, kun ruoanlaitto alkaa, jopa se ohjekin. Sanoit, ettet suunnitellut aiemmin yhtään, mutta nyt jo jonkun verran. Eli huomattavaa edistystä, etenkin ottaen huomioon, että teille pian syntyy vauva, minä en ikinä ole ollut noin energisen oloinen ihminen, etenkään viimeisilläni raskaana :)

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Kankaiset kauppakassit käyttöön! :attn:

En jaksa koko ketjua kahlata läpi, tuo proteiinijauhejuttu on varmasti läpikäyty....

En siis puutu muuta mun mielestä oleellisimpaan asiaan listassa :D turhaa muovia, MRRRR

Juu, ne kauppakassit on kyllä harkinnassa ja hankinnassa :) Anopilta eilen moista lainasin kokeeksi.

Tämä menee nyt himpun ohi aiheen, mutta pitääkö tota proteiinijauhetta tosiaan.....
Eikö proteiinit saisi ihan syömällä oikeaa ruokaa jauheen sijaan? :o

Ja enhän mä mitään aiheesta tiedä, siksi kysyn, mutta kun mä kannatan aina semmosta 'luonnollista'.

Siis vaikka maitorahkaa, munia, lihaa ja silleen. = proteiinia.

Kankaiset kauppakassit käyttöön! :attn:

En jaksa koko ketjua kahlata läpi, tuo proteiinijauhejuttu on varmasti läpikäyty....

En siis puutu muuta mun mielestä oleellisimpaan asiaan listassa :D turhaa muovia, MRRRR

Juu, ne kauppakassit on kyllä harkinnassa ja hankinnassa :) Anopilta eilen moista lainasin kokeeksi.

Hyvä hyvä :D Entäs miltä kuulostais ajatus kankaisista hedelmäpusseista?

Mä olen tehnyt voileesta ja vanhoista valoverhoista semmosia, kassa näkee läpi ja ovat hengenohuita eli käytännössä painottomia :D

Alkuperäinen kirjoittaja miia:
Meillä on käytetty puoliarkki talouspaperia jo pitkään. Paperin kulutus pieneni huomattavasti

Tää oli vaan jonkin verran kalliimpaa, joten en osaa sanoa säästääkö siinä lopulta kuitenkaan :/ puoli arkkia on aika vähän mutta toisaalta taas kahden arkin tilalle passais varmaan se 1,5 arkkia?!

Tämä menee nyt himpun ohi aiheen, mutta pitääkö tota proteiinijauhetta tosiaan.....

Ja enhän mä mitään aiheesta tiedä, siksi kysyn, mutta kun mä kannatan aina semmosta 'luonnollista'.

Se vasta kalliiksi tulee,kokemusta on :laugh: ja jos tosissaa haluaa saada lihasta kehitettyä niin kyllä se protskujauhe on hyvä ettei tarvi älyttömiä määriä vetää kananmunia ja lihaa päivässä =)

[quote="Aamuäree"

Mä olen tehnyt voileesta ja vanhoista valoverhoista semmosia, kassa näkee läpi ja ovat hengenohuita eli käytännössä painottomia :D [/quote]
Missään kaupassa ei protestoida noita vastaan? Minäkin olen sitä ajatellut, hintalaput irtoavat helposti, mutteivat liian helposti ennen kassaa?

Sorry, lainaus meni pieleen. Kysymys Aamuäreelle pullevoituna

Mitä jauhetta teillä ostetaan? Meillä ukolla puntit on kotona =) minä teen vielä vähä hiilarista ruokaa niin saa kyllä säätää tuon kauppalaskun kanssa :ashamed:

American pro wheytä mies käyttää protskuna. Tämän lisäksi sitten jotain kreatiiniä, tauriinia ja erinäköisiä purnukoita on tuo sen kaappi "pullollaan". Mä en ole noihin sen kummemmin perehtynyt, mutta laillisia ne on (repisin siltä silmät päästä jos muita käyttäis) ja ihan siis vissiin kaikki marketista saatavia vaikka yleensä netistä ne ollaankin tilattu.

Alkuperäinen kirjoittaja miia:
Meillä on käytetty puoliarkki talouspaperia jo pitkään. Paperin kulutus pieneni huomattavasti

Tää oli vaan jonkin verran kalliimpaa, joten en osaa sanoa säästääkö siinä lopulta kuitenkaan :/ puoli arkkia on aika vähän mutta toisaalta taas kahden arkin tilalle passais varmaan se 1,5 arkkia?!

Juu kyllä on hiukan kallinpaa, mutta kestää paljon pidempään. Pikku tarpeeseen riittää puolikas (suun pyyhintä yms) oikeen hyvin!

Se vasta kalliiksi tulee,kokemusta on :laugh: ja jos tosissaa haluaa saada lihasta kehitettyä niin kyllä se protskujauhe on hyvä ettei tarvi älyttömiä määriä vetää kananmunia ja lihaa päivässä =)

OK :D

[quote="Aamuäree"

Mä olen tehnyt voileesta ja vanhoista valoverhoista semmosia, kassa näkee läpi ja ovat hengenohuita eli käytännössä painottomia :D
Missään kaupassa ei protestoida noita vastaan? Minäkin olen sitä ajatellut, hintalaput irtoavat helposti, mutteivat liian helposti ennen kassaa?

Sorry, lainaus meni pieleen. Kysymys Aamuäreelle pullevoituna[/quote]

Ei ole protestoitu.

Hintalappu on kieltämättä vähän semmoinen että saattaa irrota, mutta kun asettelee nätisti kärryihin niin kyllä se pysyy.
Ja kaikki mitkä menee ilman pussia, kuten banskut, 1kp sitruunaa, 1kp kesäkurpitsaa,bataattia jne niin lapun kiinnitän suoraan tuotteeseen.

Pussukat kulkee mun kylmäkassissa tai kauppakassissa kauppaan.

American pro wheytä mies käyttää protskuna. Tämän lisäksi sitten jotain kreatiiniä, tauriinia ja erinäköisiä purnukoita on tuo sen kaappi "pullollaan". Mä en ole noihin sen kummemmin perehtynyt, mutta laillisia ne on (repisin siltä silmät päästä jos muita käyttäis) ja ihan siis vissiin kaikki marketista saatavia vaikka yleensä netistä ne ollaankin tilattu.

Meillä on noita purnukoita kans vaikka millä mitalla.. ja on myös laillisia :D minä uhkasin ukon kiertää tangon ympärille jos käyttää mitään"ylimääräistä" :D me ollaan vaan marketista ostettu,onko netissä minkä hintaisia?

Ei ole protestoitu.

Hintalappu on kieltämättä vähän semmoinen että saattaa irrota, mutta kun asettelee nätisti kärryihin niin kyllä se pysyy.
Ja kaikki mitkä menee ilman pussia, kuten banskut, 1kp sitruunaa, 1kp kesäkurpitsaa,bataattia jne niin lapun kiinnitän suoraan tuotteeseen.

sipaisetko ne pussit kevyelle solmulle vai onko sulla joku nauhasysteemi? Minä kans teen sellaisia, olen jo pitkään tuuminut, joskus ihmisillä niitä nähnyt. Mutta sitten joudun ostamaan niitä roskapusseja, nykyisin käytämme hedelmäpussit roskapusseina.

Siinä se varmaan on, ettei ole sitä mihin verrata. Jos minä nyt viitsiytyisin kirjoittamaan eiliset ostokseni (enkä kyllä viitsi, olen niin patalaiska) eihän kukaan voisi tietää, mitä en nyt tällä kertaa ostanut. Tai jos ostin nyt vaikka lohta, voisi joku sanoa minulle, että miksi ostit lohta, mikset silakoita,minä voisin puolustautua, etten sentään ostanut kuhaa. Minä tiedän ostinko suht normisti, kalliisti vai pihistellen, muttei kukaan muu voi sitä tietää. Onneksi :saint:

Minä olen muuten yhdistänyt mielessäni tämän sinun penninvenytysprojektisi siihenkin, että olet runsaasti kertonut ruoanlaitto-operaatioistasi, kysellyt neuvoja ja opetellut. Olen ajatellut, että nämä liittyvät yhteen. Siksi puhuin siitä, että se suunnittelu on niin oleellista, että on ne ateriaan tarvittavat ainekset saatavilla ja ainekset sulana ja valmiina, kun ruoanlaitto alkaa, jopa se ohjekin. Sanoit, ettet suunnitellut aiemmin yhtään, mutta nyt jo jonkun verran. Eli huomattavaa edistystä, etenkin ottaen huomioon, että teille pian syntyy vauva, minä en ikinä ole ollut noin energisen oloinen ihminen, etenkään viimeisilläni raskaana :)

Sentinvenytys osittain liittyy siihen ruoanlaitto-operaatioon...esim. haluan tehdä omenasosetta silloin kun omenat on mahd. halpoja (nyt vain kokeilen, syksyllä ne omput kuulemma on halvimmillaan) ja nyt opettelen kaalipadan tekoa kun kaali kerran on halpaa.

Ja nämä edulliset kasvikset-vinkit olen täältä saanut ja niiden ympärille sitten koittanut muodostaa halvan ruoan jossa mulla on tosiaan lisähaasteena se ruoan valmistus.

Eilen tein pinaattikeittoa ja miehen naama näytti siltä, kuin ois koiran ulostetta syönyt. Ei kuulemma ollut sopan joukkoon laitettava muna riittävän kypsää. Tyhmä mies, tehköön itse munansa jatkossa :kieh: Onneksi se ei nähnyt sitä, miten kämmäsin kun koitin sitä keittoa saostaa ja jouduin siivilöimään sen kokonaan :ashamed: :laugh:

Ei ole protestoitu.

sipaisetko ne pussit kevyelle solmulle vai onko sulla joku nauhasysteemi? Minä kans teen sellaisia, olen jo pitkään tuuminut, joskus ihmisillä niitä nähnyt. Mutta sitten joudun ostamaan niitä roskapusseja, nykyisin käytämme hedelmäpussit roskapusseina.

Mun pusseissa on kiristysnaru.

Mun pusseissa on kiristysnaru.

No niin tietysti, kiitos! Ensi viikolla heti menen ostamaan sopivaa materiaalia. Kuinkahan monella pussilla sitä pärjäisi, kymmenen varmaan riittää, kun en tosiaan ole ottanut minäkään sellaisille kunnon kuoren omaaville tuotteille pussia, kuten banaanit.

Mies vetää myös noita, mutta silti tarvitsee sen proteiininsa. En tiedä tarvitaanko sitä OIKEASTI kun mä en ole mikään tohtori, eikä nuo mömmöt mua voisi vähempää kiinnostaa. Mutta miehen mukaan niitä ihan oikeasti tarvitaan ja hän niistä jotain kyllä tietää. Paras ystävänsä kisaa kehonrakennuspuolella (tjtn.) joten eiköhän pojilla ole tuo asia lapasissa aika hyvin.

Ja homma tosiaan menee niin että mä en voi mun olemattomilla tiedoillani alkaa vastaan vänkkäämään. Ja uskon ton protskun muutoinkin ihan tarpeelliseksi koska niitä vetää kaikki tuntemani äijät, jotka rautaa nostaa (eikä kyse nyt ole mistään egomiehisä, vaan isäpuoleni käyttää moisia mömmöjä myös jne). En mä siis usko että ne kaikki voi olla ihan täysin väärässä.