Penninvenytysprojekti jatkuu...kauppalasku tänään 190? joten ei kovin hyvältä näytä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja bleep:
Hirveet määrät maitoa :S Jättäisit ne pois... Talouspaperinkin jättäisin pois. Konetiskiaineita saa halvemmalla, tabletit kalliita. Lihan määrää vähentäisin. Linssit, pavut yms halvempia.

Tähän et ees kommentoinut... Onko noin suuret määrät maitoa ja lihaa tosiaan tarpeen? Kuinka moneksi päiväksi tuo lista on tarkoitettu?

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
6 kpl muovikassi 0,30?

talouspaperi 6,70?
wc paperi 11,95?
roskapussirulla 1?

konetiskitabl. 9,70?
pyykkipulveri 5,90?
kodin putkimies 2,99?
mäntysuopa 1,59?
kloriitti 1,15?
keittiösieni 1,20?

suihkusaippua 2,95?
käsisaipua 2,75?
hammastahna 1,89?
hammastahna tytölle 1,89?
hammastahna taaperolle 1,59?
terveysside 10,29?

kissan purkkiruoka 4,75?

vispilä 4,50?

6* äidinmaidonkorvike 2,94?
4* 8kk ikäisen purkkiruoka 3,70?
maissinaksuja 1,90?

5* kevytmaito 3,80?
5* rasvaton maito 3,70?
sulatejuusto 2,67?
fraiche 5% 0,94?
5*maitorahka 3,20?
viili 0,24?
turkkilainen johurtti 2,82?
3* ruokakerma 2,27?

voi 1,29?
arkijuusto 4,64?
raejuusto 1,99?
2* voileipäkinkku 4,76?

broilerin hunajamarinoitu fileesuikale 3,99?
1600g naudan paistijauheliha 7,96?

soijaproteiinijauhe 1,62?
vehnäjauho 1,19?
4-viljan puurohiutale 1,04?
pasta 1,35?
pasta 1,75?
makarooni 0,82?

kananmuna 1,87?

3* viinirypälerasia 2,07?
banaani 1,28?
keräkaali 0,86?
omena 1,46?
sipuli 0,86?
valkosipuli 1?
jäävuorisalaatti 2,27?
3 kg porkkana 1,75?
paprika 0,85?
appelsiini 2,35?
peruna 1,41?
kukkakaali 0,88?

karjalanpiirakka 2,15?

3* tomaattimurska 2,49?
kurkkupurkki 3,59?

protskujauhe 29,70?

pipo 2?

Olisit voinut:
-kaivaa kotoa vanhat kassit kauppakasseiksi. Olisit säästänyt 0,30 eur
-vaihtaa wc-paperisäkin halvempaan ja säästää 3 eur
-vaihtaa talouspaperin halvempaan ja säästää 2 eur
-vaihtaa pyykkipulverin halpikseen ja säästää 2 eur
-ostaa halpisversion kodin putkimiehestä ja säästää 1,50 eur
-ostaa halpaa konetiskiainetta ja säästää 4 eur
-ostaa halpiskäsisaippuan ja säästää 1,8 eur (tai ostaa 3 litran kanisterin ja siltikin säästää 0,25 eur)
-ostaa halpissuihkugeelin ja säästää 2 eur
-jättää tytön oman hammastahnan kauppaan ja säästää 1,89 eur
-vaihtaa hammastahnan halpikseen ja säästää 1 eur
-pikkuisen oma hammastahna on tarpeen, sillä pienille pitää olla vähäfluorisempi tahna. Halpiksen ostamalla olisi varmaan säästänyt 0,60 eur
-vaihtaa terveyssiteet halpisversioihin vaihtamalla ja säästää ainakin 4 eur

Ihan vaan taloustavarat vaihtamalla halvempiin olisit säästänyt 24 eur viikon kauppalaskusta. Koska tavoitteena oli säästää satanen kuussa, tavoite olisi täyttynyt yksistään noilla toimenpiteillä luopumatta kalliista kissanruuasta tai kolmenkympin prodejauheesta. Kolmellakympillä taitaisi muuten saada 360 kananmunaa. Siitä voit laskea prodejauheen edullisuuden...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mies haluaa protskunsa joten hälle ne suotakoon. Mullekin kun suodaan aina kaikki se mitä mä haluan :)

Tässäpä tämän penninvenytysprojektin villakoiran ydin. Kumma kun ei kovin hyvältä näytä... ;)

Juu, ei ap tosissaan säästä :D Se on jo huomattu tässä ketjussa monelta eri kantilta. Ostaa kalliita merkkejä eikä suostu oikein mistään luopumaan. Litroittain maitoa, kalliita lihajalosteita ja lihaa, merkkituotteita geneeristen sijaan...

Olishan se mukava vvoida säästää rahaa ja silti törsätä sitä :xmas:

Listaa jälleen:

6 kpl muovikassi 0,30? näitä voi käyttää roskiksina. Miksei kauppakassina esim. kangaskasseja?

talouspaperi 6,70? Talous- ja wc-paperipakkauksia saa halvemmalla yhteispakkauksin

wc paperi 11,95?
roskapussirulla 1? välttämätöntä?
konetiskitabl. 9,70? kalliita
pyykkipulveri 5,90?
kodin putkimies 2,99?
mäntysuopa 1,59?
kloriitti 1,15?
keittiösieni 1,20?

suihkusaippua 2,95? katso alempi
käsisaipua 2,75? säästäiskö, jos ostais esim. 3l pöntön saippuaa, josta kaataa sitten tarvittaessa käsisaippuapulloon?

hammastahna 1,89?
terveysside 10,29? tässäkin voi säästää.

kissan purkkiruoka 4,75?

vispilä 4,50?

4* 8kk ikäisen purkkiruoka 3,70? Kotitekoinen ruoka?
maissinaksuja 1,90? Ei välttämättömiä

5* kevytmaito 3,80?
5* rasvaton maito 3,70?
sulatejuusto 2,67?
fraiche 5% 0,94?
5*maitorahka 3,20?
viili 0,24?
3* ruokakerma 2,27? saanee halvemmallakin?

voi 1,29?
arkijuusto 4,64?
raejuusto 1,99?
2* voileipäkinkku 4,76?

soijaproteiinijauhe 1,62? mihin?
vehnäjauho 1,19?
pasta 1,35?
pasta 1,75?
makarooni 0,82? kolmenlaista pastaa?

kananmuna 1,87?

3* viinirypälerasia 2,07?
banaani 1,28?
keräkaali 0,86?
omena 1,46?
sipuli 0,86?
valkosipuli 1?
jäävuorisalaatti 2,27?
3 kg porkkana 1,75?
paprika 0,85?
appelsiini 2,35?
peruna 1,41?
kukkakaali 0,88?

karjalanpiirakka 2,15?

3* tomaattimurska 2,49?
kurkkupurkki 3,59?

protskujauhe 29,70? ei varmasti välttämätön???

pipo 2?

6 kpl muovikassi 0,30?

talouspaperi 6,70? -
wc paperi 11,95? - tämä ja talouspaperi halvempiin merkkeihin, jättipakk.
roskapussirulla 1?

konetiskitabl. 9,70? - halpaa jauhetta tilalle ja äkkiä!
pyykkipulveri 5,90? - oisko halvempaakin?
kodin putkimies 2,99?
mäntysuopa 1,59?
kloriitti 1,15?
keittiösieni 1,20? - ???

suihkusaippua 2,95? -
käsisaipua 2,75? - jatkossa iso kanisteri tätä ja suihkusaippuaa!
hammastahna 1,89?
hammastahna taaperolle 1,59? - järkeä näihin tahnoihin vähän?
terveysside 10,29? - KALLIITA?!

kissan purkkiruoka 4,75?

vispilä 4,50? - saa niitä eurollakin. ;) älä anna lapsen leikkiä oikeasti tarvittaville tavaroilla, jotka saattaa rikkoa

4* 8kk ikäisen purkkiruoka 3,70? - tuolla hinnalla kattilallinen; POIS
maissinaksuja 1,90?

5* kevytmaito 3,80?
5* rasvaton maito 3,70?
sulatejuusto 2,67? - POIS
fraiche 5% 0,94?
5*maitorahka 3,20? - jos nämä menee vain pullisteluun, POIS
viili 0,24?
3* ruokakerma 2,27? - halvempiakin löytyy; POIS

voi 1,29?
arkijuusto 4,64? - juusto on turhaa - POIS
raejuusto 1,99?
2* voileipäkinkku 4,76? - turhaa, POIS

soijaproteiinijauhe 1,62? - mihin tarkoitettu?
vehnäjauho 1,19?
pasta 1,35?
pasta 1,75?
makarooni 0,82?

kananmuna 1,87?

3* viinirypälerasia 2,07? - turhahkoja?
banaani 1,28?
keräkaali 0,86?
omena 1,46?
sipuli 0,86?
valkosipuli 1?
jäävuorisalaatti 2,27?
3 kg porkkana 1,75?
paprika 0,85?
appelsiini 2,35?
peruna 1,41?
kukkakaali 0,88?

karjalanpiirakka 2,15? - POIS ja leivo itse

3* tomaattimurska 2,49? _ taitaa saada 50snt/purkki jostain?
kurkkupurkki 3,59? - POIS

protskujauhe 29,70? - POIS jos mies ei urheile maajoukkuetasolla tms. ;)

pipo 2?

6 kpl muovikassi 0,30?

talouspaperi 6,70? - euroshopper n. 2? tai ostaa enempi wc papruu ja käyttää sitä. :)

wc paperi 11,95?
roskapussirulla 1?

konetiskitabl. 9,70? - pulveri on paljon halvempaa.
pyykkipulveri 5,90? - nestemmäinen maksaa 2e
kodin putkimies 2,99?
mäntysuopa 1,59?
kloriitti 1,15?
keittiösieni 1,20?

suihkusaippua 2,95? - palmolive maksaa 1.70?
käsisaipua 2,75? - isompi pömitsä mistä riittää pitkäksi aikaa.
hammastahna 1,89? - pepsodent maksaa alle 1?
hammastahna tytölle 1,89? - voi jättää varmaan pois?
terveysside 10,29?

kissan purkkiruoka 4,75?

vispilä 4,50? - onko juuri niin välttämätön?

4* 8kk ikäisen purkkiruoka 3,70?
maissinaksuja 1,90? - nämäkään ei niin pakollisia ole ;D

5* kevytmaito 3,80?
5* rasvaton maito 3,70?
sulatejuusto 2,67?
fraiche 5% 0,94?
5*maitorahka 3,20?
viili 0,24?
3* ruokakerma 2,27? - n. 0,60? maksaa halpismerkki

voi 1,29?
arkijuusto 4,64?
raejuusto 1,99? - Arlan oma maksaa 1?
2* voileipäkinkku 4,76? - tätäkin saa halvemmalla :)

soijaproteiinijauhe 1,62?
vehnäjauho 1,19? - onpas kalliita. Itse olen maksanut aina alle 1?.
pasta 1,35? - rainbow maksaa alle 1?
pasta 1,75? - sama kuin ylempi
makarooni 0,82? - makaroonia saa 0.25?

kananmuna 1,87? - löytyy rainbow merkkisenäkin 1.40?

3* viinirypälerasia 2,07? - Halpa, mutta ei niin välttämätön :)
banaani 1,28?
keräkaali 0,86?
omena 1,46?
sipuli 0,86?
valkosipuli 1?
jäävuorisalaatti 2,27?
3 kg porkkana 1,75?
paprika 0,85?
appelsiini 2,35?
peruna 1,41?
kukkakaali 0,88?

karjalanpiirakka 2,15? - Ei välttämätön :)

3* tomaattimurska 2,49? - Näitä saa alle 0.50e/purkki
kurkkupurkki 3,59? - kallis,halvemmallakin saa rainbouta

protskujauhe 29,70?

pipo 2?

Meillä tehdään näin:

Talouspaperin korvaa vino pino vanhoja käsipyyhkeitä keittiön laatikossa, joita käytetään, pestään, käytetään, pestään...
Konetiskitabut puolitan.
Pyykinpesuainetta paljon ohjetta pienempi määrä.
Kodin putkimiestä en ole koskaan ostanut.
Keittiösieneksi käy sellainen pieni sieni, joita saa 10kpl alle eurolla.
Suihkusaippuaksi Palmoliveä, on todella hyvää.
Käsisaippuaksi iso kanisteri, josta täytetään tarvittaessa.
Hammastahna maksaa n. 0,80e.
Vuokkoset terveysside maksaa muistaakseni n. 1,70e/pkt ja kahden paketin pakkaus tais olla hiukan päälle 3e.
Vispilän saa parilla eurolla.
Maito ostetaan 1,5 litran purkeissa, á 1,07e.
Ruokakerma n. 0,6e/kpl.
Kuulostaa todella kalliilta tuo broileri, minkä kokonen pakkaus kyseessä?
Extran vehnäjauho muistaakseni n. 0,6e.
Makaronipussi maksaa nyt 0,19e.

Hiukan vaikea tuota listaa suoraan tarkastella, kun määrät puuttuu. Ne vois merkitä näkyviin.

Tää lipsuu taas kätösistä :/

Eli mun tarkoitus tosiaan on vähän pihistellä turhista menoista, mutta EI kuitenkaan elää siten, etten MITÄÄN saa ostaa sillä periaatteella että haluan, koen sen käteväksi tai siitä pidän.

Mä olen ihan helkutisti pihistellyt jo...siis kuten joku kertokin niin listalta puuttui mm. KAIKKI herkut. Mä en ole nyt kahteen viikkoon syönyt MITÄÄN herkkua, enkä muistaakseni yhtäkään valmisruoka-ateriaa. Ennen söin molempia joka päivä. Mä en ole myöskään ostanut yhtäkään pulloa limsaa (mies osti kaksi) vaikka ennen join 1,5l limua/päivä. Mä kyllä siis totisesti olen jo pihistellyt vaikka te ette sitä näköjään näekään :(

Käsi ja suihkusaippuan ostin hajun perusteella, en hinnan. Mä olen nenäihminen, eli nautin suunnattomasti tuoksuista, kunhan ne ovat hyviä. Niissä olisi siis ollut tinkivaraa ja ehkä ensi kerralla sitten niiden kohdalla pohdin kahdesti. Jos löydän hyväntuokauiset mömmöt helvammallakin, niin voin ne toki ostaa. Mutta jos en löydä, niin sitten ostan noita jatkossakin.

Kuten jo kerroin, niin ihan oikeasti meillä on sellainen täyttökanisteri saippuaa jolla ollaan käsisaippuapulloa täytetty. Mutta kädet ihan oikeasti haisivat taaperon pyllypesun jälkeen paskalle, joten ostin sitten tuota tuttua ja turvallista, mitä ennenkin ollaan käytetty.

Hammastahnan otin myös merkin mukaan, mutta wc-paperin ja talouspaperin kohdalla tein hintavertailuja. Wc-paperista valitsin mahdollisimman ison säkin, jolloin sen rullahinta oli pienin mitä tarjolla oli. Sama homma talouspaperissa.

Kyllä, tämä on mulle tietyllä tapaa huvia, mutta kyllä mä tämän ihan vakavasti otan. Taloudellisesti meidän ei ole pakko kauppaostoksissa sen kummemmin pihistellä (joskaan en mä joka päivä voi sisäfilepihvejäkään ostella) mutta haluan silti niin koittaa tehdä.

Kissa ei voi syödä halvempaa kuivaruokaa (kaupasta ostin tosin purkkiruokaa, kuivaruoat ostan eläinkaupasta) koska olen todennut tuon ruoan hyväksi. Siinä on riittävästi lihaa jotta säästymme todennäköisemmin myöhemmällä iällä terveysongelmista jotka johtuvat kissan väärästä (liikaa viljaa) ruokinnasta. Ostan kuitenkin AINA isoimman mahdollisen säkin, jolloin ruoan kilohinta on edullisempaa kuin jos ostaisin samaa tavaraa pienemmässä säkissä. Eli kyllä mä tässäkin yritän säästää, vaikken sentään kissan terveyden kustannuksella.

Ruokalista on vähän auki. En siis ole tehnyt mitään tarkkaa listaa, vaan mennään sen mukaan mitä tekee mieli syödä. Vähän pohjaa olen suunnitellut, eli luvassa on kaalipata, kasvissosekeitto, valkosipuliperunat ja jotain (en vielä tiedä mitä väsään niiden kanssa) muut ruoat sitten fiiliksen mukaan. Niitä karjalanpiirakoita meinaan alkuviiikosta kokeilla ja omenasosetta varmaan nyt viikonlopun aikana.

Ostin kaupasta lähinnä sellaisia tuotteita jotka rupeavat loppumaan, kuten esim pasta. Sitä ei ollut enää lainkaan. En tiedä tarvitsemmeko sitä seuraavan viikon aikana, mutta kyllä se joku päivä syötyä tulee, eli ei se hukkaan mene. Myöskin tomaattisose oli sellainen, jota olisin viime viikolla kahdesti tarvinnut joten ostin sitä nyt varastoon varmuudeksi jne.

Jääkaappi oli kutakuinkin tyhjä kun lähdin kauppaan, eli viimeviikkoisista ei päätähuimaavaa määrää enää jälellä ollut. Lihoja ja leipää on toki pakkasessa, mutta hedelmät ja kasvikset vedettiin aika finaaliin.

Maitoa ostin 10 litraa, joka riittänee noin viideksi päiväksi. Tai sitten se loppuu jo aiemmin. Eilenkin meni pelkästään ruoanlaittoon 3,5 litraa maitoa + siihen normi juomiset päälle, eli yli 4 litraa yhtenä päivänä. Eli ei sitä maitoa ole jouduttu viemäriin kaatamaan.

Eilen ostamani lihat riittänevät viikoksi...ehkä nyt ylikin, kun on kasvisruokaakin listalla. Lihat on laitettu pakkaseen, eli jos ne eivät mene tällä viikolla, niin sitten ne siirtyvät ensi viikon käyttöön.
Mä ostan lihaa aina, kun halvalla saa, enkä sitäkään ole koskaan joutunut roskiin viskomaan.

Tuo vierailijan tekemä säästölistaus ei ole ihan aukoton.

Ostin halvinta wc-, ja talouspaperia. Toki olisin voinut ostaa niitä pienempinä määrinä, mutta siten olisin joutunut ostamaan niitä lisää taas ensi viikolla jolloin kuukaudessa kertyvä loppusumma kauppaan tulisi olemaan ihan sama luku.

Olisin voinut myös jättää sen tytön tahnan kauppaan, mutta silloin tuo meidän tahna olisi loppunut nopeammin ja olisimme joutuneet nopeammin ostamaan lsiää tahnaa.

Eli pitkällä aikavälillä on se ja sama ostanko tänään 10 pakettia pyykkipulveria vai vain yhden...ei sitä kuitenkaan sen enempää kulu vaikka sitä useamman apketin kotiin ostaa. Vaan jopa päinvastoin...kun ostaa iot satsit, saa halvemmalla.

Voin ehdottaa miehelle, joska hän haluaa syödä 360 kananmunaa. Hän varmaan siinä kohtaa ehdottaa puolestaan mulle, että haluanko mä harrastaa jatkossa ilman koiraa, kun se tulee halvemmaksi.

Ap osti tarjouslihaa....eli kyllä se ap säästi. Ja kuten kerroin, olen luopunut jo ihan helkutin monesta asiasta vaikkei se tässä nyt tulekaan kovinkaan hyvin esiin.

Paljonko sitä pyykkipulveria sitten voi pihistää? Nyt laitetaan ohjeen mukaan.

Nuo meidän keittiösienet olivat juurikin niitä pikkusieniä joita oli paketissa sen 10 kpl. Ja ne maksoivat sen 1,20?.

Mä käytän suihkusaippuana Palmoliveä, mutta en halua että mieskin tuoksuu naiselta :) Hälle ostin Axea. Mä en normaalisti käytä lainkaan terveyssiteitä mutta kun nyt niitä jälkivuodon takia käytän niin haluan varmasti kunnon tavaraa.

Hammastahnaksi ostin Pesodenttiä ja raejuustoksi valitsin halvimman putelin. Jos joku saa sen eurolla niin kiva, meillä se maksoi kaksi euroa. Voileipäkinkun kohdalla tein myös hintavertailun...otin entisen atrian tilalle snellmannia kun oli halvempaa. Munat otin halvimpana mahdollisena, eli rainbowna ja se hinta ei tuosta siis enempää enää halpene vaikka päälläni seisoisin.

Kermaksi valitsin kaikkein halvinta, eli siitäkään ei enää voi tinkiä.

Siis eikö ihan totta kukaan näe että tässä on kyllä tingitty? :o Kaikesta mahdollisesta, mitä maa päällään kantaa, en ole tinkinyt, mutta todella paljosta mielestäni olen.

Ostin taas appelsiinejäkin koska olivat edullisia (muutoin olisin ostanut kalliimpia mandriinejä). Ostin myös liki 3 kilon kerän kaalia koska se oli niin halpaa ja saan siitä halpaa ruokaa tehty. Ikinä ennen en ole kaalia ostanut mutta nyt ostin, kun yritän pihistellä. Lihat tosiaan tarjouksesta ja omenoistakin valitsin edullisimman vaihtoehdon.

Kyllä sen huomaa, että olet tinkinyt, sitä ei varmaan kukaan kiellä. Mutta kun ketjun otsikkoon jo laitoit ettei hyvältä näytä, niin moni meistä varmaan käsittää sen niin, että kaipaat lisää apuja ja neuvoja. Ja neuvoja olet saanut, toteutat sitten niistä ne mitkä itsestäsi tuntuu parhaimmalta. Ja tosiaan, kuten jo aiemmassa viestissä mainitsin niin ne määrät olis oikeasti hyvä laittaa näkyviin. Kun emme me voi muuten sitä tietää. Eli tarkennusta hiukan noihin listoihin.

Hyvään alkuun olet päässyt! :)

Alkuperäinen kirjoittaja :
Kyllä sen huomaa, että olet tinkinyt, sitä ei varmaan kukaan kiellä. Mutta kun ketjun otsikkoon jo laitoit ettei hyvältä näytä, niin moni meistä varmaan käsittää sen niin, että kaipaat lisää apuja ja neuvoja. Ja neuvoja olet saanut, toteutat sitten niistä ne mitkä itsestäsi tuntuu parhaimmalta. Ja tosiaan, kuten jo aiemmassa viestissä mainitsin niin ne määrät olis oikeasti hyvä laittaa näkyviin. Kun emme me voi muuten sitä tietää. Eli tarkennusta hiukan noihin listoihin.

Hyvään alkuun olet päässyt! :)

Juu, siis lisää neuvoja ehdottomasti kaipaan...siksi kyselinkin nyt tuota pyykkipulverin annostelumäärää ja vinkiksi olen saanut tablettien tilalle jauheen astianpesukoneen kohdalla. Olen aina ostnut tabletteja joten jauheen kuluvuudesta mulla ei ole kokemusta.

Mutta tosiaankin pointtini tuossa postatuksessa oli lähinnä se, että en mä tosiaan aio KAIKESTA tinkiä ja kyllä mulla josakin määrin ne omatkin aivot toimii, eli vaikka juurikin siinä asiassa että tiedän toki, että Linna shampoo on halvemaa kuin Tigi, mutta Tigia nyt tosiaan haluan käyttää.

Ja lisään vielä, että kokeileppas, josko saisit teidän pyykit pestyä puolella määrällä sitä pulveria. Minkä merkkistä ostamasi ruokakerma on? Paljonko siis yksi purkki maksoi?

Minusta tuo on osittain ansa tuo, että "ostaa kun halvalla saa". Esim juuri lihan kanssa. Tai ainakin se vaatisi melko tarkkaa suunnittelua, eikä niinkään sitä fiilisten mukaan kokkailua. Jäinen lihaköntti on jäinen lihaköntti, jos siitä pitäisi NYT tehdä ruokaa. Jos se otti sulamaan jo eilen ja samalla on ne muut aineet, joita tarvitsee (eikä tarvi lähteä ostamaan erikseen sitä ja tätä saadakseen aterian valmiiksi) niin kaikki ok.

Minä myös ymmärsin otsikoinnista, että ap kaipasi palautetta projektinsa kanssa. Minä en ainakaan ole voinut tietää, mitä ap ei ole ostanut entiseen tapaan, koska hän ei ole laittanut tänne niitä listoja, missä on kaikki se, josta hän nyt on kieltäytynyt.

Ja lisään vielä, että kokeileppas, josko saisit teidän pyykit pestyä puolella määrällä sitä pulveria. Minkä merkkistä ostamasi ruokakerma on? Paljonko siis yksi purkki maksoi?

Nyt käytän pulveria 50 ml...meinaatko että 25 ml tosiaan riittää? Jos riittää niin ihan kiva, mutta tuntuu aika vähältä :/ :)

Ruokakerman kohdalla olen näköjään lyönyt väärän hinnan :ashamed:
Eli ostin 3 purkkia hintaan 1,68?, eikä siis hintaan 2,27?. Eli yksi purkki maksoi 0,56? ja merkki on rainbow ruokakerma 15% 2 dl.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Minusta tuo on osittain ansa tuo, että "ostaa kun halvalla saa". Esim juuri lihan kanssa. Tai ainakin se vaatisi melko tarkkaa suunnittelua, eikä niinkään sitä fiilisten mukaan kokkailua. Jäinen lihaköntti on jäinen lihaköntti, jos siitä pitäisi NYT tehdä ruokaa. Jos se otti sulamaan jo eilen ja samalla on ne muut aineet, joita tarvitsee (eikä tarvi lähteä ostamaan erikseen sitä ja tätä saadakseen aterian valmiiksi) niin kaikki ok.

Minä myös ymmärsin, otsikoinnista, että ap kaipasi palautetta projektinsa kanssa. Minä en ainakaan ole voinut tietää, mitä ap ei ole ostanut entiseen tapaan, koska hän ei ole laittanut tänne niitä listoja, missä on kaikki se, josta hän nyt on kieltäytynyt.

Jäinen lihaklöntti ei ole enää jäinen, kun se on ollut 20 min mikrossa. Kokolihat varmaan erikseen (siis semmoset kilon paistit jne) mutta niitä me ei käytetä. Ja mä EN mene kauppaan ostamaan niitä muita aineita koska ideana tässä on myös se kaupassakäyntimäärän vähentyminen. Viime kuussa käytiin kaupassa 15 kertaa, eli joka toinen päivä. Nyt käyn enää kahdesti viikossa. Joten josakin määrin pitää ruokaa suunnitella. Ennen en suunnitellut lainkaan.

Mä oletin, että jos mun listalta puuttuu KAIKKI hyvä, niin ihmiset ymmärtävät että siinä on tinkimisä tehty...vai ettekö te muut osta herkkuja kuin harvoin? Se saattaisi toisaalta taas selittää tilanteen.

Nyt käytän pulveria 50 ml...meinaatko että 25 ml tosiaan riittää? Jos riittää niin ihan kiva, mutta tuntuu aika vähältä :/ :)

Eli ostin 3 purkkia hintaan 1,68?, eikä siis hintaan 2,27?. Eli yksi purkki maksoi 0,56? ja merkki on rainbow ruokakerma 15% 2 dl.

Kokeile josko se 25ml riittäis :) Ja nyt kuulostaa tuo kerman hintakin passelilta. Mutta en mä nyt oikein tiedä, mitä neuvoja sä vielä kaipaat ja miten me voitas sua auttaa, kun ei tiedetä, mistä asioista olet valmis luopumaan ja mistä et. Ehkä sun pitäis jättää ne asiat listasta mainitsematta, joita et halua muuttaa. Silloin muutosta ei siihen ehdotettaisi.

Jäinen lihaklöntti ei ole enää jäinen, kun se on ollut 20 min mikrossa. Kokolihat varmaan erikseen (siis semmoset kilon paistit jne) mutta niitä me ei käytetä. Ja mä EN mene kauppaan ostamaan niitä muita aineita koska ideana tässä on myös se kaupassakäyntimäärän vähentyminen. Viime kuussa käytiin kaupassa 15 kertaa, eli joka toinen päivä. Nyt käyn enää kahdesti viikossa. Joten josakin määrin pitää ruokaa suunnitella. Ennen en suunnitellut lainkaan.

Mä oletin, että jos mun listalta puuttuu KAIKKI hyvä, niin ihmiset ymmärtävät että siinä on tinkimisä tehty...vai ettekö te muut osta herkkuja kuin harvoin? Se saattaisi toisaalta taas selittää tilanteen.

Heh, eli jos listassasi ei lue suklaa, poppari, keksi, limu, pulla ja kakku, niin minä ymmärrän, että olet tinkinyt niistä?

Tuosta suunnittelusta vielä, olet sittenkin taitavampi kokkaaja, kuin olet antanut ymmärtää, pahoittelen väärinymmärrystäni. :) Tai sinulla on laajemmat varastot kotona aineksia, mikä on tietysti hyvä. Jos minulla olisi jäinen köntti lihaa, josta minun pitäisi nyt tehdä ruokaa, jota en vielä ole päättänyt, niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä jotain puuttuisi. Onhan tietysti aina mahdollista soveltaa. Lihan sulatus mikrossa, siis ilmeisesti jauhelihan, on minusta ihan ok ns hätätapauksessa, mutta minkään muun lihan sulattaminen mikrossa on ainakin minulle melkein sen ruoan surma.

Minusta tuntuu, että olet nyt jotenkin pahastunut ihmisten mielipiteistä. Minä en ainakaan ole tarkoittanut pahastuttaa mieltäsi, pyydän anteeksi jos niin olen tehnyt. Kirjoitat niin mukavasti, että kirjoituksiasi on kiva lukea ja olisi kiva, jos myös itse voisi olla avuksi tai ottaa vinkkejä itsekin, ainahan niille on tarvetta ja käyttöä.

Lapsi saa perjantaisin pirtelön ja lauantaina karkkipussin. Itse ostan n. kerran kuussa itselleni sipsipussin. Limukkaa pari kertaa kuukaudessa.

Kokeile josko se 25ml riittäis :) Ja nyt kuulostaa tuo kerman hintakin passelilta. Mutta en mä nyt oikein tiedä, mitä neuvoja sä vielä kaipaat ja miten me voitas sua auttaa, kun ei tiedetä, mistä asioista olet valmis luopumaan ja mistä et. Ehkä sun pitäis jättää ne asiat listasta mainitsematta, joita et halua muuttaa. Silloin muutosta ei siihen ehdotettaisi.

Mä kaipailen neuvoja vielä esim. edullisten ruokien suhteen :) Eli kaalin ja appelsiinin olen tosiaan saanut vinkiksi ja soijarouheella liharuokien jatkamisen...mutta tuleeko muita juttuja mieleen?

Eli nuo kaikki listan tuotteet on sellaisia joihin mä olen kyllä aika tyytyväinen. Toki se on hyvä, että joku muukin sen käy läpi ja bongaa sieltä mahdolliset "tyhmät" ostokset eli jos siellä on vaikka joku hedelmä mikä on nyt kallista ja saan ehdotuksen korvata se edullisemmalla hedelmällä.