Penninvenytysprojekti jatkuu...kauppalasku tänään 190? joten ei kovin hyvältä näytä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Tämä menee nyt himpun ohi aiheen, mutta pitääkö tota proteiinijauhetta tosiaan.....
Eikö proteiinit saisi ihan syömällä oikeaa ruokaa jauheen sijaan? :o

Ja enhän mä mitään aiheesta tiedä, siksi kysyn, mutta kun mä kannatan aina semmosta 'luonnollista'.

Siis vaikka maitorahkaa, munia, lihaa ja silleen. = proteiinia.

Mies vetää myös noita, mutta silti tarvitsee sen proteiininsa. En tiedä tarvitaanko sitä OIKEASTI kun mä en ole mikään tohtori, eikä nuo mömmöt mua voisi vähempää kiinnostaa. Mutta miehen mukaan niitä ihan oikeasti tarvitaan ja hän niistä jotain kyllä tietää. Paras ystävänsä kisaa kehonrakennuspuolella (tjtn.) joten eiköhän pojilla ole tuo asia lapasissa aika hyvin.

Ja homma tosiaan menee niin että mä en voi mun olemattomilla tiedoillani alkaa vastaan vänkkäämään. Ja uskon ton protskun muutoinkin ihan tarpeelliseksi koska niitä vetää kaikki tuntemani äijät, jotka rautaa nostaa (eikä kyse nyt ole mistään egomiehisä, vaan isäpuoleni käyttää moisia mömmöjä myös jne). En mä siis usko että ne kaikki voi olla ihan täysin väärässä.

En mä änkätäkseni kysynytkään...

Ja joku jo vastas että tarvitaan, halvemmaksi tulee jauhe kuin kilotolkulla mättää 'luonnollista' protskua :D
Eli oikealla tiellä! :D

Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:
Täällä ois sama projekti menos.. huoh.. miehes vissiin nostaa punttia kun protskujauhetta ostit? Meillä pitää viel kreatiinia ostaa, ihanan halpoja noi :/

Juu, käy salilla 3-4 kertaa viikossa. Me tehtiin hintavertailuja ja todettiin että Prismasta saa tosiaan protskut edullisemmin kuin netistä. Harmi että tuo oli nyt poistuvana tuotteena, eli jatkossa on taas pakko ostaa netistä :/

Mitä jauhetta teillä ostetaan? Meillä ukolla puntit on kotona =) minä teen vielä vähä hiilarista ruokaa niin saa kyllä säätää tuon kauppalaskun kanssa :ashamed:

American pro wheytä mies käyttää protskuna. Tämän lisäksi sitten jotain kreatiiniä, tauriinia ja erinäköisiä purnukoita on tuo sen kaappi "pullollaan". Mä en ole noihin sen kummemmin perehtynyt, mutta laillisia ne on (repisin siltä silmät päästä jos muita käyttäis) ja ihan siis vissiin kaikki marketista saatavia vaikka yleensä netistä ne ollaankin tilattu.

Meillä on noita purnukoita kans vaikka millä mitalla.. ja on myös laillisia :D minä uhkasin ukon kiertää tangon ympärille jos käyttää mitään"ylimääräistä" :D me ollaan vaan marketista ostettu,onko netissä minkä hintaisia?

Toi protskujauhepussi (700g) maksaa noin 13? netissä...nyt sai 805g (erikoiserä jossa 15% extraa kaupan päälle) Prismasta hintaan 9,90?.

Tämä menee nyt himpun ohi aiheen, mutta pitääkö tota proteiinijauhetta tosiaan.....

Ja enhän mä mitään aiheesta tiedä, siksi kysyn, mutta kun mä kannatan aina semmosta 'luonnollista'.

Mies vetää myös noita, mutta silti tarvitsee sen proteiininsa. En tiedä tarvitaanko sitä OIKEASTI kun mä en ole mikään tohtori, eikä nuo mömmöt mua voisi vähempää kiinnostaa. Mutta miehen mukaan niitä ihan oikeasti tarvitaan ja hän niistä jotain kyllä tietää. Paras ystävänsä kisaa kehonrakennuspuolella (tjtn.) joten eiköhän pojilla ole tuo asia lapasissa aika hyvin.

Ja homma tosiaan menee niin että mä en voi mun olemattomilla tiedoillani alkaa vastaan vänkkäämään. Ja uskon ton protskun muutoinkin ihan tarpeelliseksi koska niitä vetää kaikki tuntemani äijät, jotka rautaa nostaa (eikä kyse nyt ole mistään egomiehisä, vaan isäpuoleni käyttää moisia mömmöjä myös jne). En mä siis usko että ne kaikki voi olla ihan täysin väärässä.

Ja mie olen tullu siihen tulokseen etten ala miehen harrastukseen puuttumaan kun minäki saan harrastaa ja käyn kampaajalla yms, pitäköön jauheensa ja meillä rauha talossa :D

Mun ex-mies harrasti kanssa noita kehonrakennushommia, ja voin tosiaankin sanoa, että varmasti tulee jauhe halvemmaksi. Meillä olis mennyt paketti kananmunia päivässä+pari purkkia maitorahkaa jos olis halunnut proteiinit ns. luonnollisessa muodossa. Tai sitten sitä lihaa. Ajatelkaas mikä inttäminen olis noussut jos chefillä olis ollut listassa 14 purkkia maitorahkaa, 7 pakettia kananmunia ja vielä enemmän lihaa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Ei ole protestoitu.

Hintalappu on kieltämättä vähän semmoinen että saattaa irrota, mutta kun asettelee nätisti kärryihin niin kyllä se pysyy.
Ja kaikki mitkä menee ilman pussia, kuten banskut, 1kp sitruunaa, 1kp kesäkurpitsaa,bataattia jne niin lapun kiinnitän suoraan tuotteeseen.

Pussukat kulkee mun kylmäkassissa tai kauppakassissa kauppaan.

sipaisetko ne pussit kevyelle solmulle vai onko sulla joku nauhasysteemi? Minä kans teen sellaisia, olen jo pitkään tuuminut, joskus ihmisillä niitä nähnyt. Mutta sitten joudun ostamaan niitä roskapusseja, nykyisin käytämme hedelmäpussit roskapusseina.

Mun pusseissa on kiristysnaru.

Mä olen kuullut että jotkut moisia käyttä, mutta itse en ole käyttänyt...mutta hyvin voisin käyttää :D

Banaaneja ja yksittäisiä hedelmiä en ole mäkään pusseihin pakannut, mutta omput yms. joita tulee ostettua enemmän, toki olen.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mun ex-mies harrasti kanssa noita kehonrakennushommia, ja voin tosiaankin sanoa, että varmasti tulee jauhe halvemmaksi. Meillä olis mennyt paketti kananmunia päivässä+pari purkkia maitorahkaa jos olis halunnut proteiinit ns. luonnollisessa muodossa. Tai sitten sitä lihaa. Ajatelkaas mikä inttäminen olis noussut jos chefillä olis ollut listassa 14 purkkia maitorahkaa, 7 pakettia kananmunia ja vielä enemmän lihaa. :D

Niinpä :laugh:

En mä änkätäkseni kysynytkään...

Ja joku jo vastas että tarvitaan, halvemmaksi tulee jauhe kuin kilotolkulla mättää 'luonnollista' protskua :D
Eli oikealla tiellä! :D

tää vaan oli noin sadas kerta, kun tätä tässä ketjussa ruoditaan :snotty: :D

Niinpä :laugh:

:laugh: :laugh: :laugh:

Saako kysyä ihan ummikkona tuosta mihin näitä proteiinijauheita tarvitaan? :)

Proteiini kasvattaa ja kehittää lihasta ja kreatiini nesteyttää, pitää osata käyttää oikeat määrät ja treenata lihaksia muuten alkavat kertymään.. Tämän verran mie tiiän :D

Kysyin mieheltä ja hän vastasi näin:

Lisäravinteeksi. Se imeytyy nopeammin kuin esim. kananmuna (jossa on lisäksi mm. rasvaa joka tässä kohtaa ei ole toivottavaa) ja tulee halvemmaksi.

Ja se yksi pussi riittää kuulemman kuukaudeksi (maksoi 9,90?) ja se on huomattavasti helpompi treenien jälkeen ottaa, kuin että kassissa olisi kananmunia joita pitäisi alkaa popsimaan. Ja kun se muna ei tosiaan käyttäydy samalla tavalla, kuin puhdas protsku koska munassa on muutakin.

Lisäravinteeksi. Se imeytyy nopeammin kuin esim. kananmuna (jossa on lisäksi mm. rasvaa joka tässä kohtaa ei ole toivottavaa) ja tulee halvemmaksi.

Ja se yksi pussi riittää kuulemman kuukaudeksi (maksoi 9,90?) ja se on huomattavasti helpompi treenien jälkeen ottaa, kuin että kassissa olisi kananmunia joita pitäisi alkaa popsimaan. Ja kun se muna ei tosiaan käyttäydy samalla tavalla, kuin puhdas protsku koska munassa on muutakin.
Niin en minä vielä kysynytkään sitä kysymystäni

:D Viitsitko vielä kysyä tätä, että otetaanko näitä jauheita kaikenaikaa, vaan jotenkin kuureina? Vaikka jotenkin harjoituskauden jossain vaiheessa? Minusta se tuntuu oudolta ja vähän pelottavaltakin, jos ruokavalioon jatkuvasti kuuluu jotain lisäravinteita. Mutta kuten sanottu, en tosiaan näistä tiedäkään mitään :)

:D Viitsitko vielä kysyä tätä, että otetaanko näitä jauheita kaikenaikaa, vaan jotenkin kuureina? Vaikka jotenkin harjoituskauden jossain vaiheessa? Minusta se tuntuu oudolta ja vähän pelottavaltakin, jos ruokavalioon jatkuvasti kuuluu jotain lisäravinteita. Mutta kuten sanottu, en tosiaan näistä tiedäkään mitään :)

Mun mies syö aina treeni kauden aikana, nyt on menossa joku treeni ohjelma ja syö protskua ja kreatiinia ainaki. Siis joo ei ihmisen joka ei asiasta tiedä kannata syödä, se kertyy läskiksi joka ei lähde millään kuulema pois. Vaarallista se ei muuten ole eikä lähelläkään hormooneita =)

Mun mies syö aina treeni kauden aikana, nyt on menossa joku treeni ohjelma ja syö protskua ja kreatiinia ainaki. Siis joo ei ihmisen joka ei asiasta tiedä kannata syödä, se kertyy läskiksi joka ei lähde millään kuulema pois. Vaarallista se ei muuten ole eikä lähelläkään hormooneita =)

Okei tämä selventää jonkun verran. Meillä on töihin taukokeittiöön ilmestynyt näitä purnukoita, on vissiin siis joku vaihe menossa tällä yhdellä. :) Ja rahkaa on jääkaappi pullollaan :D

Mies pesee muksun peppua, muta mä osaan vastata tähän itsekin.

Proteiini on ihan vaan proteiinia, eli puhdasta proteiinia...se on siis nimenomaan PUHDASTA, eikä sisällä mitään hämärää :D

Verrataan vaikka sokeriin, kun en nyt muutakaan keksi...eli sä voit joko syödä pullaa jossa on sokeria (vertaa lihaan jossa on proteiinia) tai sitten voit syödä pelkkää sokeria (vertaa puhtaaseen proteiiniin) jolloin sulta jää kaikki ne muut pullan ainekset ottamatta.

Ei puhdas sokerikaan ole vaarallista, joten ei puhdas proteiinikaan sitä ole :)

Proteiinia juodaan siis jokaisen treenin päätteeksi, ihan ympäri vuoden.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Ja lisään vielä, että kokeileppas, josko saisit teidän pyykit pestyä puolella määrällä sitä pulveria. Minkä merkkistä ostamasi ruokakerma on? Paljonko siis yksi purkki maksoi?

Nyt käytän pulveria 50 ml...meinaatko että 25 ml tosiaan riittää? Jos riittää niin ihan kiva, mutta tuntuu aika vähältä :/ :)

Ruokakerman kohdalla olen näköjään lyönyt väärän hinnan :ashamed:
Eli ostin 3 purkkia hintaan 1,68?, eikä siis hintaan 2,27?. Eli yksi purkki maksoi 0,56? ja merkki on rainbow ruokakerma 15% 2 dl.

Mä en osta noita ruokakermoja ollenkaan. Niissä on niitä E -kirjaimia niin monta. Ostan tavallista kermaa ja laimennan sen maidolla. Lisäksi se on kotimaistakin, toisin kuin tuo rainbow ruokakerma. Tosin kaikille ei suomalaisuus oo niin tärkeää kun mulle. Kukin tamplaa tyylillään. Ja se on minusta hienoa se. Ajatelkaas kuinka tylsää olisi, jos kaikki olisimme samanlaisia.

En minä siltikään haluaisi ajatella, että ravinnossa on niin paljon (tai en minä oikeastaan tiedä onko se ns raavaan miehen ruokavaliossa paljon ) sellaista, mikä tulee pussista :D Mutta nyt lopetan tältä osin, kunhan kysyin ja sain asiallisia vastauksia.

En jaksanut lukea kuin eka sivun, mutta talouspaperi on aika turha. Pestävät kangasrätit käyvät useimpiin tilanteisiin, mihin ihmiset käyttävät talouspaperia. Talouspaperi on mainiota esim todella rasvaisten sotkujen siivoamisee, mutta pääosin aika turha rahareikä.

Meillä kestää neljän rullan paketti varmaan vuoden. :)

Mies pesee muksun peppua, muta mä osaan vastata tähän itsekin.

Proteiini on ihan vaan proteiinia, eli puhdasta proteiinia...se on siis nimenomaan PUHDASTA, eikä sisällä mitään hämärää :D

Verrataan vaikka sokeriin, kun en nyt muutakaan keksi...eli sä voit joko syödä pullaa jossa on sokeria (vertaa lihaan jossa on proteiinia) tai sitten voit syödä pelkkää sokeria (vertaa puhtaaseen proteiiniin) jolloin sulta jää kaikki ne muut pullan ainekset ottamatta.

Ei puhdas sokerikaan ole vaarallista, joten ei puhdas proteiinikaan sitä ole :)

Proteiinia juodaan siis jokaisen treenin päätteeksi, ihan ympäri vuoden.

Näin =) mun mies ei pysty pitämään kunnon treeniä aina, on raskas fyysinen työ muutenki ja tekee joskus 16tunnin päivää niin ei siinä kerkiä treenailla. Silloin mie teen hyvin vähä hiilarista ruokaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Mä en osta noita ruokakermoja ollenkaan. Niissä on niitä E -kirjaimia niin monta. Ostan tavallista kermaa ja laimennan sen maidolla. Lisäksi se on kotimaistakin, toisin kuin tuo rainbow ruokakerma. Tosin kaikille ei suomalaisuus oo niin tärkeää kun mulle. Kukin tamplaa tyylillään. Ja se on minusta hienoa se. Ajatelkaas kuinka tylsää olisi, jos kaikki olisimme samanlaisia.
Minä jätin pois myös kaikki ruokakermat, vähemmän sitten oikeaa kermaa, jos sitä tarvitaan. Tein myös eka kertaa levitettä, joka myös käy paistamiseen, yleiskoneessa puoli kiloa voita ja 3 dl oliiviöljyä terällä sekaisin. Se maistuu hyvältä, tosin nyt oli normaalisuolaista voita, väri muuttui jääkaapissa hieman vihreään vivahtavaksi oliiviöljyn värin vuoksi. Saa nähdä säilyvyys, on sopivan pehmeää leivälle eikä räisky pannulla. Ensi kerralla teen suolattomasta voista. Ei yhtään Eetä
:)

En minä siltikään haluaisi ajatella, että ravinnossa on niin paljon (tai en minä oikeastaan tiedä onko se ns raavaan miehen ruokavaliossa paljon ) sellaista, mikä tulee pussista :D Mutta nyt lopetan tältä osin, kunhan kysyin ja sain asiallisia vastauksia.

Lihasten kasvatukseen on tarkoitettu ja proteiini on LUONNOLLISTA, ei hormooneja. =)

Minä jätin pois myös kaikki ruokakermat, vähemmän sitten oikeaa kermaa, jos sitä tarvitaan. Tein myös eka kertaa levitettä, joka myös käy paistamiseen, yleiskoneessa puoli kiloa voita ja 3 dl oliiviöljyä terällä sekaisin. Se maistuu hyvältä, tosin nyt oli normaalisuolaista voita, väri muuttui jääkaapissa hieman vihreään vivahtavaksi oliiviöljyn värin vuoksi. Saa nähdä säilyvyys, on sopivan pehmeää leivälle eikä räisky pannulla. Ensi kerralla teen suolattomasta voista. Ei yhtään Eetä

Tämä oli hyvä vinkki, mie teen kyllä myös :D

Mä teen itse margariinin, mutta käytän rypsiöljyä. Ei tule vihertäväksi, ja hyvää on. =) Ja tulee halvemmaksi kuin kaupan margariini, voi maksaa vajaan 2?, ja siitä tulee kolme purkkia kotitekoista margariinia.

Mä teen itse margariinin, mutta käytän rypsiöljyä. Ei tule vihertäväksi, ja hyvää on. =) Ja tulee halvemmaksi kuin kaupan margariini, voi maksaa vajaan 2?, ja siitä tulee kolme purkkia kotitekoista margariinia.
Mua ei tuo väri haittaa, jos vaan säilyy sen aikaa, mitä sitä riittää. Pidän niin paljon oliiviöljystä, mutta pitääpä kokeilla rypsiäkin. Paistatko sinäkin sillä seoksella ja kestää hyvin?