Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:
meillä ainakin konetiskitabletit puolitettaan tai jopa neljään osaan laitettaan ja hyvin pelittää ja kestää näin ollen todellakin pitkään.
Ja paljon oli ihan perusteltua ostostakin jos kerran synnyttää menossa ja sen mukana tulee toisenlaiset järjestelyt hetkeksi.
Monenkos hengen perhe on kyseessä ja onko tuohon 600e tarkoitus mahduttaa kaikki hygienia tarpeet? entäs vauvan vaipat?
2+2 + se kohta syntyvä vauva. 700? on mennyt ennen kauppaan ja nyt yritän pihistellä jotta menisi vähemmän...se 600? on lähinnä ihan hatusta vedetty summa. Mutta se sisältää siis kaikki hygieniatarpeet yms. jotka ennen se 700e sisälsi.
Uudelle vauvalle on vaippoja riittävästi jo ostettuna ja pääsääntöisesti hän kestoilee, eli vaipat eivät tule olemaan kovinkaan suuri menoerä. Ja vauvan syntymän jälkeen kauppalasku kasvaa, koska valitettavasti en varmaankaan kykene tälläkään kertaa imettämään. Eli korviketta kuluu.
Hienoa että kestot siellä se tosiaan säästää loppuviimein. Joo korvike on ikävä menoerä tuttua ollut minullekin.
Mä jättäisin kaikki piirakat pois ja pitäytyisin ihan perussafkassa ja joskus sitten vaikka sunnuntaisin tekisin jotain ekstraa. Meillä ei oo aikoihin ollut mittää sulatejuustoja yms. tyyppisiä ja leivätkin leivon itse hyvin pitkälti. Meillä menee hygienia+ruoka niin n. 300e/kk ja aina ei voida ees halvinta ostaa ku pikkukylä ja siel hieman kalliimpaakin.
Saanko uteliaisuudesta kysyä millä pyykinpesuaineella peset pyykit? itse pesen pesupähkinöillä ja sappisaippuaa lisäksi jos tarvista ja n. 60e vuodessa uppoaa. Ja tosiaan astiakoneaine on halppista 90kpl ämpäri ja sen tosiaan puolitettaan tai jopa neljään osaan laitetaan ihan noin niinkuin tiskin likaisuuden perusteella ja se kans riittää liki vuoden ja maksaa 10e talouspaperia ei ole osteltu aikoihin ja jouluna kun äitini oli käymässä hän sitten kiikutti 3 rullan paketin ja siellä tuota on vieläkin 2 rullaa jäljellä. wc paperi on hylsytöntä ja tuntuu et sekin ollaan saatu riittää paljon pidempään ja nyt on vuosi takana sen käyttöä ja 40e on mennyt siihen lystiin vuoden aikana.