Penninvenytys vol. 10, budjetti paukahti yli.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juuri postasin siitä, että ei ole. Mutta ei siis ollut tarkoituskaan. Meillä on 2 säästötiliä joille oltaisin se raha voitu laittaa lepäämään, mutta meillä ei ole nyt tarvetta suuremmillä säästöille. Ja mä tosiaan nautin kun saan laittaa kotia ja siihen kodin laittoon ne rahat sitten kävin tuhlaamassa :)

Tuossa ylempänä tosiaan jo vastasitkin. Mutta ei saisi sanoa tuhlaamiseksi, jos ostetaan sellaista, mikä on tarpeellista:D

[QUOTE="puddighinu";23335642]tosi hyvinhän sulla budjetti piti, ottaen huomioon että sä ostit aikasemminkin jo ylimääräistä (siis ne alesta ostetut kengät), eikä kukaan tosiaan voi tietää etukäteen että kengät hajoaa. Sun säästökampanjasta on ollut tosi kiva lukea.[/QUOTE]

Olen tosiaan itse tyytyväinen. Tein monta sellaista ratkaisua että päätin jättää ostamatta ja vaikka se teki siinä kohtaa vähän tiukkaa, niin ei se ollutkaan lopulta niin vaikeaa :D

Ja kiva jos ketjuista on ollut jollekulle iloa ja ehkä tsemppiäkin vastaavaan :)

Mie en laske vaateostoksia ollenkaan ku tässä ihan pitkän tähtämien penninvenytys menossa, Lasken vaan ruokaostokset & hygieniatuotteet. Meillä kans ei mitenkään vaarallista jos budjetti ylittyisi,koska ei ole kyse siitä etteikö ois vara siihen 100-200€ kalliimpiin ruokaostoksiin, mutta kun halvemmallakin näköjään syö hyvin,nii aion jatkaa samaa rataa :) 400€/kk :)

Jos budjetti on 550€ ja ostat siitä 69.90€:n kengät niin sehän on jo melkein 15% budjetista.

Kannattais pitää ihan ruokabudjetti jos et muusta ees meinaa säästää.

Mie en laske vaateostoksia ollenkaan ku tässä ihan pitkän tähtämien penninvenytys menossa, Lasken vaan ruokaostokset & hygieniatuotteet. Meillä kans ei mitenkään vaarallista jos budjetti ylittyisi,koska ei ole kyse siitä etteikö ois vara siihen 100-200€ kalliimpiin ruokaostoksiin, mutta kun halvemmallakin näköjään syö hyvin,nii aion jatkaa samaa rataa :) 400€/kk :)

Mä olen pohtinut että josakin vaiheessa tekisin kaikelle budjetit..siis bensalle, ruoalle, vaatteille jne. Mutta se on melko vaivalloista enkä ainakaan juuri nyt moista jaksa :)

Mitä penninvenytystä tuo on??
Näin paljon turhia ostoksia:

Kaakao 4,68€
Tomusokeri 1,14€
Muumikeksi 1,90€
Lakritsi 0,20€
Irtokarkki 0,38€
Pikku-Pizzoja 2,79€
limppari 3 pll 3,87€

[QUOTE="vieras";23336939]Jos budjetti on 550€ ja ostat siitä 69.90€:n kengät niin sehän on jo melkein 15% budjetista.

Kannattais pitää ihan ruokabudjetti jos et muusta ees meinaa säästää.[/QUOTE]

Ostin kenkiä 115 eurolla kuukauden aikana, joten se on yli 20% budjetista.

Mutta mistä ihmeestä sä tiedät olenko mä säästänyt muusta, kuin ruoasta? Jos ostan muutamat kengät (yhdet ns. pakosta ja kahdet alesta kun se oli todellakin kannattavaa) niin eihän se välttämättä tarkoita sitä etten ole muusta säästänyt.

Mä olen hipelöinyt ja siirtänyt jopa ostoskärryihin muitakin kenkiä, mutta jättänyt ostamatta, sillä olen ajatellut että säästän.

Mitä penninvenytystä tuo on??
Näin paljon turhia ostoksia:

Kaakao 4,68€
Tomusokeri 1,14€
Muumikeksi 1,90€
Lakritsi 0,20€
Irtokarkki 0,38€
Pikku-Pizzoja 2,79€
limppari 3 pll 3,87€

Mikä sä olet määrittämään että ne ostokset oli turhia?

Tarkoitan siis että meidän lapsilla on synttärit ja synttäreillä yleensä on tapana tarjota jotakin hyvää. Me ajateltiin tarjota kakkua, mokkaruutumuffinsseja, keksejä ja suolasena palana pizzoja.

Kakun koristelua varten tarvitsemme lakritsaa ja irtokarkkeja, mokkaruutumuffinsseja varten puolestaan taas kaakaota ja tomusokeria. Muumikeksit valittiin niiksi kekseiksi joita tarjoamme ja koska emme jaksa kaikkea tehdä itse, niin ajattelimme että ostamme nuo pizzat valmiina, emmekä siis tee itse. Ja veikkaan, ettei oltais tuolla 3 erurolla kyllä edes pizzaa pellillistä tehty. pelkkä jauheliha maksaa jo sen 2,99€, jos sitä ei saa alesta.

Limpparia juodaan toki muulloinkin, mutta ainakin synttäreillä.

Jotta mä en kyllä tosiaan nyt ymmärrä miten nuo on turhia. Synttärit ovat meillä juhla jolloin siis juhlistetaan juhlakalua. Ja meidän tapamme mukaan siihen päivään kuuluu myös herkut, joita emme pidä lainkaan turhina.

Yhteistyössä