Penninvenytys vol. 10, budjetti paukahti yli.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Ohhoh :D

Tosin mä en osaa ottaa tätä nyt sinänsä pahana rikkeenä, sillä eipä sille mitään voi, että muksun kengät hajoavat ja uudet on ikään kuin pakko ostaa. Toki olisin voinut ostaa 20€ kengät jolloin olisimme pysyneet edelleen budjetissa, mutta en mä nyt kuitenkaan koe tätä penninvenytystä niin tärkeäksi että lähtisin tinkimään asioista, joista en tinkiä halua :)

Jos nuo kengät unohtaa, budjetti pitää hienosti. Ja se itseasiassa olisi jäänyt jopa alle sen 550€. Nyt se meni sitten vähän yli. Tuli sitten tehty uutama turhempikin ostos, kun se on sitten se ja sama että meneekö se 20€ vai 36€ yli :)

Nyt näyttäis siltä että kauppaan ei ole enää tarvis mennä ennen kuin penninvenytysprojekti päättyy, eli tää ois sitten ikäänkuin tässä :D

Viking Coretex kengät 69,90€
Sokeri 0,79€
Kaakao 4,68€
Maitorahka 12 kpl 8,28€
Tomusokeri 1,14€
Banaani 1,85€/kg 2,74€
Maito 6l 4,20€
Muumikeksi 1,90€
Omena 1,59€(kg 2,03€
Lakritsi 0,20€
Juhlamokka 2 kpl 6,70€
Aurinkosuoja auton sivulasiin 4,90€
Vesimeloni 0,95€/kg 3,15€
Flora Vanilla 1,19€
Irtokarkki 0,38€
Leivinjauhe 0,99€
Chilipippuri 2,35€

YHT: 115,52€

Kurkku 2,69€/kg 0,90€
Pikku-Pizzoja 2,79€
limppari 3 pll 3,87€

YHT: 7,56€

TOTAL: 586,32€

Edelliset ketjut: http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1935561-penninvenytys-vol-9-a/

[QUOTE="Sirkka";23333893]Citymarketissa on hurumykke alennettuja Vikingejä ja muita goretex-kenkiä! 20 euroa, 30 euroa....[/QUOTE]

Oli Prismassakin, mutta en mä halua nyt talvikenkiä, kun ne tuli tosiaan NYT käyttöön. Koin järkevämmäksi ostaa vk-kengät jotka kestää loska, kuin että olisin ostanut kuukauden takia talvikengät, jotka kestää loskaa.

[QUOTE="vieras";23333895]miksi te syötte noin paljon rahkaa?[/QUOTE]

Mies syö sitä siksi kun se on helppo ottaa esim. aamulla töihin mukaan ja se on hyvää. Mä periaatteessa melko saman syyn vuoksi. Jos on nälkä eikä ole mitään valmista, niin voin puputtaa rahkan nassuuni.

Toiset ottaa hedelmän tai leivän, me otetaan rahka :)

Ok, jotenkin kuvittelin että talvikengät. Kyllä vk-kenkiäkin on alessa, useammassakin paikassa.

Mahdollisesti, mutta mä en moisiin tänään törmännyt. Ainoat vk-coret mitä löysin (ja mitkä oli edes jokseenkin ok:n näköiset) oli nuo ja ne oli tosiaan normihintaiset. Ja kengät tarvitaan huomiseksi, eikä mulla ollut aikaa etsiä enempää kun oli muutakin puuhaa täksi päiväksi :)

[QUOTE="vieras";23333967]mihin sä oot tunkenu ne kengät mitä oot kirppiksiltä kantanu? vai ootko niitä jotka ostaa halvalla ja myy kalliilla? ;)[/QUOTE]

Osa on käytössä ja osa tuossa eteisen lipastossa. Vaatehuoneessa on kassillinen liian isoja jotka odottaa lasten kasvua.

Enkä ole niitä ihmisiä jotka ostavat halvalla ja myyvät kalliilla.

Nuo tänään ostamani kengät ostin esikoiselle...hälle ei kirppikseltä kenkiä juuri löydy. Muutamat juhlakengät olen löytänyt, mutta siinä se sitten taitaakin olla.

[QUOTE="vieras";23334377]Haha, mä niin tiesin ettei budjettinne pidä :xmas: Joo, olen vahingoniloinen. :saint:[/QUOTE]

No oisit sä senvertaa reilu tietty voinut olla että olisit kertonut (kun kerran tiesit) että likan kengät hajoaa ja se paukuttaa budjetin yli. Olisin voinut sitten jo etukäteen varautua ja budjetti ois pitänyt :whistle: :D

Kuinka ne kengät kuuluivat ruokabudjettiin, mutta eläinten ruoat eivät? :confused: Vai muistanko väärin?:)

Kyseessä ei ole ruoka-, vaan kauppabudjetti ja olen rajannut sen koskemaan ruokakauppoja. Eläinten ruoat ostan Tanskasta/eläinkaupasta.Tosin mä kyllä ostin ne toiset viikkarit K-kengästä, eli ne ei kyllä periaatteessa kuulu tuohon.

Mutta nämä siis ostin Prismasta. Jos olisin ostanut ne K-kengästä, ei niitä periaatteessa oltaisi laskettu kauppabudjettiin.

Eli riippuu miltä suunnalta asiaa katsoo että mitä se budjetti nyt on...onko yli vai alle jne :D

Kyseessä ei ole ruoka-, vaan kauppabudjetti ja olen rajannut sen koskemaan ruokakauppoja. Eläinten ruoat ostan Tanskasta/eläinkaupasta.Tosin mä kyllä ostin ne toiset viikkarit K-kengästä, eli ne ei kyllä periaatteessa kuulu tuohon.

Mutta nämä siis ostin Prismasta. Jos olisin ostanut ne K-kengästä, ei niitä periaatteessa oltaisi laskettu kauppabudjettiin.

Eli riippuu miltä suunnalta asiaa katsoo että mitä se budjetti nyt on...onko yli vai alle jne :D

Juu, mieluummin ajattelet, että allehan se jäi:D

Huoh, taas niin järkevää kommentointia ja aiheesta.

Musta on kiva lukea penninvenytys-kampanjaa, itsekin pitäisi ottaa tuollainen projekti. Meillä on kans 2+3, joten voisin ottaa itellekin tavoitteeksi tuon 550.

Mä oisin kyllä jättänyt nuo kengät pois laskuista, koska nehän ei varsinaisesti ole ruokakauppaan kuuluvaa :-D

[QUOTE="Minna";23335599]Huoh, taas niin järkevää kommentointia ja aiheesta.

Musta on kiva lukea penninvenytys-kampanjaa, itsekin pitäisi ottaa tuollainen projekti. Meillä on kans 2+3, joten voisin ottaa itellekin tavoitteeksi tuon 550.

Mä oisin kyllä jättänyt nuo kengät pois laskuista, koska nehän ei varsinaisesti ole ruokakauppaan kuuluvaa :-D[/QUOTE]

Mullakin oli jokseenkin sellainen olo, että se aiheessa pysyminen tuottaa joillekin vähän vaikeuksia. Mutta tämä päivä näyttää alkaneen paremmin :D

Koen etä se budjetti oli erittäinkin riittävä vaikka se nyt paukahtikin periaatteessa yli. Pesuaineita ja hygieniatuotteitahan ei taidettu ostaa nyt yhtään (ellen ihan väärin muista) kun ostettiin niitä asiakasomistajapäiviltä isommat pinot. Ne siis nostaisivat tuota summaa. Toisaalta 586€ sisälsi 3 kengät jotka maksoivat yhteensä yli 115€, joten eiköhän sillä summalla ois muutaman pesuaineputelin ostanut :)

Minusta olisi tuollaisen tsemppaamisen jälkeen mukava, jos se säästynyt raha oikeasti olisi, ellei ihan käpälässä, niin tilillä konkreettisesti. Että tämä me säästettiin, kun tehtiin näin. Onko teillä, tai oliko tarkoituskaan?:)

[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";23335610]No kyllä tuo budjetti minusta jäi alle! =) Joka tapauksessa tosi iso säästö teidän normaaliin kauppalaskuun verrattuna!![/QUOTE]

Oli tosiaan iso säästö ja koen kyllä kaikin puolin onnistumisen tunnetta :)

Säästöön ei kyllä jäänyt latiakaan, mutta ei ollut tarkoituskaan. Ne "säästyneet rahat" ollaan kulutettu lähinnä Ikeaan josta ollaan haettu kirjahylly, patja, viherkasveja, kattila, erilaisia keittiövälineitä ja vino pino muuta sisustustavaraa. Kiva saada kotiin jotain uutta ikäänkuin ilmaiseksi, sillä rahaa ei tosiaan ole mennyt yhtään enempää, kuin viimekuussakaan :)

Minusta olisi tuollaisen tsemppaamisen jälkeen mukava, jos se säästynyt raha oikeasti olisi, ellei ihan käpälässä, niin tilillä konkreettisesti. Että tämä me säästettiin, kun tehtiin näin. Onko teillä, tai oliko tarkoituskaan?:)

Juuri postasin siitä, että ei ole. Mutta ei siis ollut tarkoituskaan. Meillä on 2 säästötiliä joille oltaisin se raha voitu laittaa lepäämään, mutta meillä ei ole nyt tarvetta suuremmillä säästöille. Ja mä tosiaan nautin kun saan laittaa kotia ja siihen kodin laittoon ne rahat sitten kävin tuhlaamassa :)

tosi hyvinhän sulla budjetti piti, ottaen huomioon että sä ostit aikasemminkin jo ylimääräistä (siis ne alesta ostetut kengät), eikä kukaan tosiaan voi tietää etukäteen että kengät hajoaa. Sun säästökampanjasta on ollut tosi kiva lukea.

Yhteistyössä