Penninvenytys osa 4. Toinen isompi kauppareissu (ja käynti Lidlissä).

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä minäkin selälläni pystyn kirppiksiä kiertään, mutta EN TODELLAKAAN pysty menemään marjaan, hyvin harvat selkävammaiset pystyvät istumaan tai varsinkaan olemaan etukumarassa, mitä marjastaminen vaatii.
Tai pystyyhän sitä, mutta sieltä ei enää nousta ylös ilman piipalanssia.

Tämä siis jos muistan oikeen Chefin olleen myös selkävammainen.

Muistat oikein. Mulla on liika notko, 2 välilevynpullistumaa, skolioosi, nikamoiden madaltumaa ja jos vaikka mitä huttua tuolla selässä.

[QUOTE="vieras";23209977]Olisiko annoskoossa pienentämisen varaa? Siis aikuisilla?
Tulisiko siitä säästöä?[/QUOTE]

Apua...ei :D :D

Siis ei me ihan noin radikaalille linjalle lähdetä :)

Tutulle kuulostaa, nikaman siirtymää, rappeumaa, pullistumaa, skolioosi ja mitähän muuta.

Onko sun selkä mun selkä? Vai mun selkä sun selkä?

Mä en tätä kyllä kelleen muulle toivois. Rajoittaa niin montaa asiaa. Mutta fysiatri lupasi että noin 24 vuoden kuluttua olen kiuton, kun välilevyt on kokonaan rappeutuneet ja selkä luutunut jäykäksi. Great! :D :D :D

[QUOTE="vieras";23210019]Niin, muistelin vain, että sulla on ylipainoa. Ja ehkä selkäkin tykkäisi. Mutta mistä mä tiedän, mitä te syötte (paitsi nämä kauppalistat). Eikä toki kuulukaan mulle. :)[/QUOTE]

Joo, on mulla ylipainoa, mutta ei niin paljoa että tarttis annoskokoja muutella. Ei se ylipaino liian suurista ruoka-annoksista johdu vaan ihan muusta :)

Ja selkäänkään ei paino tässä mittakaavassa valitettavasti vaikuta. Tarkoitran siis ihan yhtä kipeä se on nyt, kuin mitä oli kun olin normipainoinen...ei ole mennyt parempaan, eikä huonompiaan. Ja jos selkää saisi paremmaksi niinkin helpolla kun painoa pudottamalla niin mä olisin sen takuuvarmasti tehnyt.

No kauppalistasta sen melko hyvin näkee. Kaikki mitä olen kaupasta ostanut, on merkattu ylös. Eli noita mä mörssään, mitä listalla on :D

Onko sun selkä mun selkä? Vai mun selkä sun selkä?

Mä en tätä kyllä kelleen muulle toivois. Rajoittaa niin montaa asiaa. Mutta fysiatri lupasi että noin 24 vuoden kuluttua olen kiuton, kun välilevyt on kokonaan rappeutuneet ja selkä luutunut jäykäksi. Great! :D :D :D
Munsunselkä? :D
Samaa ne mullekin lupaili, mutta hermovauriot on kerennyt jo tulla, niin ne kivut on ikuisia, vaikkei ne oo mitään verrattuna tuohon rehelliseen selkäkipuun.

Ja juu, "hiukan" rajoittaa, kun parhaina päivinä ei pysty istuun, makaan tai seisoon ilman itkuja, vaikka söis lääkekaapin tyhjäksi.

Mutta ihan aiheeseen, tää sun pihistely on saanut muakin miettiin omaa kauppakäyttäytymistä. Tänäänkin oli vaikka mitä turhaa korissa ja kiltisti kävin palauttamassa ne. Mä en ole edes uskaltanut laskea, kuinka paljon menee turhuuteen rahaa, mutta paljon. Jos vaan haluan niin voin ostaa parit lakanat kauppareissulla. Näitä olen nyt alkanut karsimaan.

ennen vallan prismaa ja nyt sit lidlia ja bonuksista huolimatta ruokalaskumme on tippunut huomattavasti. Saimme bonuksia joka kk jotain 80e ja silti Lidli jää halvemmaksi. Ainoa mitä ostan muualta on tutteli koska sitä ei lidlistä saa ja pikkumies ei muuta voi syödä ku tuttelia.

Munsunselkä? :D
Samaa ne mullekin lupaili, mutta hermovauriot on kerennyt jo tulla, niin ne kivut on ikuisia, vaikkei ne oo mitään verrattuna tuohon rehelliseen selkäkipuun.

Ja juu, "hiukan" rajoittaa, kun parhaina päivinä ei pysty istuun, makaan tai seisoon ilman itkuja, vaikka söis lääkekaapin tyhjäksi.

Mutta ihan aiheeseen, tää sun pihistely on saanut muakin miettiin omaa kauppakäyttäytymistä. Tänäänkin oli vaikka mitä turhaa korissa ja kiltisti kävin palauttamassa ne. Mä en ole edes uskaltanut laskea, kuinka paljon menee turhuuteen rahaa, mutta paljon. Jos vaan haluan niin voin ostaa parit lakanat kauppareissulla. Näitä olen nyt alkanut karsimaan.

No jos nyt myönnetään, niin mullakin oli kädessä kengät jotka meinasin ostaa esikoiselle...mutta penninvenytyksen vuoksi palautin ne paikoilleen :D

Mun mielestäni palsta on nykyään aika tylsä, mutta nää chefin ketjut piristää ainakin mun päivääni kummasti! On todella mielenkiintoista lukea näitä sun säästöyrityksiä, varsinkin kun itsellä on edessä sama homma. (sanoo hän ja lähtee kauppaan ostamaan 'tuiki tarpeellista' kakkurasiaa...). Ja ne kirppisketjut on kivoja kanssa. Täällä meillä päin ei ole minkään valtakunnan kirppiksiä, mikä harmittaa vietävästi. Mä ostaisin kanssa mielellään lasten vaatteet käytettyinä, ja hankkiutuisin eroon noista liian pienistä!

[QUOTE="puddighinu";23210420]Mun mielestäni palsta on nykyään aika tylsä, mutta nää chefin ketjut piristää ainakin mun päivääni kummasti! On todella mielenkiintoista lukea näitä sun säästöyrityksiä, varsinkin kun itsellä on edessä sama homma. (sanoo hän ja lähtee kauppaan ostamaan 'tuiki tarpeellista' kakkurasiaa...). Ja ne kirppisketjut on kivoja kanssa. Täällä meillä päin ei ole minkään valtakunnan kirppiksiä, mikä harmittaa vietävästi. Mä ostaisin kanssa mielellään lasten vaatteet käytettyinä, ja hankkiutuisin eroon noista liian pienistä![/QUOTE]

Puhut vähän, mutta asiaa :D :D

Listaan taas mitä on syöty.
Tänään oli ruokana tonnikalasalaattia. Eilen laitoin viilin tulemaan, mutta se ei onnistunut. Sinänsä se ei ole ihme että mä kämmään, mutta en ole ennen viiliä onnistunut mokaamaan.

Nyt on tilanne siis se, että viiliä pitää hakea kaupasta lisää. Ellei joku sitten keksi että miten mä saan tuon viilin jäykistymään, kun se on melko nestemäistä edellaan, vaikka se on ollut jo 24h huoneenlämmössä.

Ennen laitoin viilit annospurkkeihin, nyt koitin tehdä sitä isoon astiaan. Ei onnistunut...ja siinä varmaan se vika on. Muuta en keksi :)

no ei paha ollenkaan tällä hetkellä sun penninvenytys :D meillä on tähän päivään mennessä mennyt 430 € eikä ole enää ku 3 päivää jäljellä :D eli siis tässä kuussa tulee sellainen 200-300 € säästöä.. :) aika hyvin sanoisin.. mut eipä tuota ylimäärästä rahaa näy missään :D en tiiä mihin se sit on kadonnut.. ? :D

kiinnostus heräsi :) että mitä ruokalajia tarkoitat?

hyvä ketju tämä!

En tiedä sen nimeä, mutta siihen tulee katkarapuja, kokonainen grillattu broileri, porkkanaa ja kuohukermaa. Se grillatttu broileri maksaa pelkästään jo 10€ + katkaravut ja muut hötöt pääälle. Ei se varmaankaan maailman kallein ruokalaji ole, mutta samalla summalla sais viikoksi makkarasoppaa :D

no ei paha ollenkaan tällä hetkellä sun penninvenytys :D meillä on tähän päivään mennessä mennyt 430 € eikä ole enää ku 3 päivää jäljellä :D eli siis tässä kuussa tulee sellainen 200-300 € säästöä.. :) aika hyvin sanoisin.. mut eipä tuota ylimäärästä rahaa näy missään :D en tiiä mihin se sit on kadonnut.. ? :D

Ihan hyvin tosiaan menee tämä venyttely. Kovasti tekee mieli mennä kauppaan ja tuntuu hassulta kun jääkaapissa on lähinnä vain tarpeellista, eikä mitään sellaista herkkua mitä voi napsia jos tekee mieli :snotty: Mutta jos jotain positiivistakin, niin ehkäpä tässä tippuu kilo tai kaksi kun ei pääse jatkuvasti herkuttelemaan :D

Se sun säästö on varmaankin kadonnut PikkuSiiliin :D Sinne se mullakin taitaa mennä :xmas:

Keskustassahan olisi S ja K ihan vierekkäin niin samalla reissulla pääsisi kumpaankin.

Voisko ton grillatun broilerin korvata vaikka pihveillä? Mun on vaikee uskoo että se ihan kymppiä maksais :O

Sinä olit nyt näköjään ostanut niitä mun "mainostamia" pakastevihanneksia :D Teidän kaupassa vaan näköjään tuo kukkakaali-parsakaali-porkkanasekoitus on kalliimpaa,täällä se maksaa 1,49€.. Meillä muuten tuli nyt kuukausi täyteen "penninvenytystä",ja meni alle tavoitteen,selvittiin nimittäin tasan 400€:lla. Säästöt tuli lähinnä entiseen verrattuna siinä,että leivät tehtiin itse,otettiin kauppakassit mukaan kauppaan,saunalonkeroita ei ostettu kuin 1 kerran koko kk aikana,ja monissa tuotteissa valittiin se halppismerkki, karkkien ja muiden herkkujen ostamista vähennettiin reilusti(,mutta kyllä tohon määrään mahtui silti pari karkkipussiakin.)

Keskustassahan olisi S ja K ihan vierekkäin niin samalla reissulla pääsisi kumpaankin.

Voisko ton grillatun broilerin korvata vaikka pihveillä? Mun on vaikee uskoo että se ihan kymppiä maksais :O

Mutta mä edelleenkin haluan käyttää s-ryhmää ja kerätä bonareita. Joskus tulee käytyä k-kaupassakin, kun tekee mieli niitä Pirkka pastaa juustokastikkeessa jne. mitä ei s-kaupasta saa.

Kai sen grillatun broilerin voisi korvata vaikka joulukinkulla, mutta ei se sitten ole enää sama. Kun mulle NIMENOMAAN painotettiin että sen tulee olla valmiiksi grillattu broileri.

Ja Prismassa kävin katsomassa mitä ne valmiiksi grillatut broilerit maksoivat ja koosta riippuen niiden hinta oli 8-10€. Ja nyt oli kyse vielä sellaisista pienistä tipuista...ei niissä ollut lihaa nimeksikään.

Sinä olit nyt näköjään ostanut niitä mun "mainostamia" pakastevihanneksia :D Teidän kaupassa vaan näköjään tuo kukkakaali-parsakaali-porkkanasekoitus on kalliimpaa,täällä se maksaa 1,49€.. Meillä muuten tuli nyt kuukausi täyteen "penninvenytystä",ja meni alle tavoitteen,selvittiin nimittäin tasan 400€:lla. Säästöt tuli lähinnä entiseen verrattuna siinä,että leivät tehtiin itse,otettiin kauppakassit mukaan kauppaan,saunalonkeroita ei ostettu kuin 1 kerran koko kk aikana,ja monissa tuotteissa valittiin se halppismerkki, karkkien ja muiden herkkujen ostamista vähennettiin reilusti(,mutta kyllä tohon määrään mahtui silti pari karkkipussiakin.)

Juu niin tein :)

Kiva kuulla että te onnistuitte! Ei tuo venytys nyt lopulta kovin vaikeaa ole jos siellä kauppalaskussa on ihan selvää ilmaa kuten meillä :)

Mä olen kohtapuolin lähdössä kauppaan tekemään täydennyksiä. Vauvan maito loppui ja kun sitä pitää hakea, niin samalla ajattelin ostaa jotain muutakin, jos tarvetta on. Jos vaikka NYT kehittäisin muutaman ruokalajin ja ostaisin niihin ainekset?!?

Eilen oli ruokana 2 erilaista jauhelihakastiketta. Toinen oli tomaattipohjainen ja toinen kermapohjainen. Aamupalaksi lapset söivät muroja ja iltapalaksi leipää. Välipalaksi taisivat ottaa hedelmiä ja jogurttia.

Siis sponssaako S-liike tän sun kirjoittelun?

Jotenkin niin hölmöä hehkuttaa joka tuutissa että chef venyttää penniä, kun chef ei kuitenkaan ole valmis venyttämään yhtään mistään. Ei vaihtamaan kauppaa, ei vaihtamaan halvempiin merkkeihin, ei jättämään heräteostoksia, ei mitään. Ei se mitään penninvenytystä ole. Sä shoppailet just niinkuin ennenkin ja tuurilla sattuu tässä kuussa menemään vähemmän rahaa kuin viime kuussa. Sillä ethän sä ole tinkinyt mistään?

Yhteistyössä