Pelottaa alottaa Cipralex, mutta ei kai tätä ahdistustakaan jaksa...

• Viestiketjun aloittaja saisiko tsemppausta
  • Ensimmäinen viesti
"hmm"
Mulla on resepti tuohon Cipralexiin, tosin käytössä on joku rinnakkaisvalmiste kun apteekista tarjosivat. Ei ole tullut mitään haittavaikutuksia, olo on kyllä helpottunut vähän vaikka ongelmiahan pilleri ei koskaan poista, helpottaa vaan jaksamista jos tehoaa. Mutta aloita ihmeessä!

"a.p"
Toinen päivä lääkettä menossa ja itseasiassa ei hassumpi olo! Eilen oli aika paljon pahoinvointia, mutta tänään ei oo ollu juurikaan, Ja tuntuu että tää kahden päivän lääkkeen syönti ois vieny ahdistukselta pahimman terän! Voihan se vielä pahentua, mutta nyt ainaki olo suht ok. Huomasin kyllä, että itku ei tuu vaikka meinais tuntua siltä, tiedä sitten onko se hyvä vai huono asia, jos ei ees liikutuksesta pysty itkemään, mutta ehkä nää mieliala-jutut nyt vähän hakee paikkaansa :)

"a.p"
Kääk,onko kellekkään tullu alussa univaikeuksi ciprasta? Mulla nyt kaks viime yötä sellasta että heräilen tunnin-kahden välein ja valvon ehkä vartin tai puoli tuntia. Aika ärsyttävää,varsinki ku oon ollu aina hyvä uninen,eikä ahdistus oo siihen vaikuttanu siihen.

"vesimeloni"
Noihin univaikeuksiin en osaa sanoa mitään. Mutta älä heti luovuta, vaikka olo alkuun pahenisi. Niin paheni mullakin ja olin todella vähällä lopettaa lääkityksen. Onneksi en lopettanut, kun tosiaan parissa viikossa olo oli SELVÄSTI parempi! Tuskaahan se on, jos kovin ahdistaa, mutta koita kestää. Jos olo ei tasaannu muutamassa viikossa ja univaikeudet jatkuu, niin sitten kannattaa olla yhteyksissö lääkäriin.

Cuu
[QUOTE="a.p";26317271]Kääk,onko kellekkään tullu alussa univaikeuksi ciprasta? Mulla nyt kaks viime yötä sellasta että heräilen tunnin-kahden välein ja valvon ehkä vartin tai puoli tuntia. Aika ärsyttävää,varsinki ku oon ollu aina hyvä uninen,eikä ahdistus oo siihen vaikuttanu siihen.[/QUOTE]

Uskon että nuo univaikeudet helpottaa parissa päivässä, joten malttia malttia. Tulethan kertomaan vielä myöhemminkin miten sinulla sujuu :)

"vieras"
[QUOTE="taru";26272125]Itsellä on käytössä Cipralex, en ole huomannut sivuvaikutuksia (syön myös ketipinoria) muista kuin lihomisen. Jos en söisi Cipraa olisi olo TODELLA vetämätön, eli itse en voisi pienen lapseni kanssa arkea elää ilman ko. läkettä..[/QUOTE]

ihminen syö lääkkeitä? Ahdistukseen? Itse pääsin ahdistus ja muusta tunteiden myllekryksestä lukemalla tunteista! Ihmisen tunteet voimistuvat murros iässä!

eienääikinä
Mulla ei ole mitään hyvää sanottavaa cipralexista. Söin sitä n. puol vuotta ja mä olin ihan zombi. Kaikki tasaisen paksua, mikään ei oikein tuntunut miltään. Enää en kyllä ikinä tule syömään mitään mielialalääkkeitä, jos ei ihan pakko ole. Kauheita myrkkyjä ja pidemmän päälle käytettynä aiheuttavat pysyviä muutoksia/haittoja ties missä.

"a.p"
Olen nyt syöny lääkettä parisen kuukautta ja lääke kyllä alkoi vaikuttamaan alkuhankaluuksien jälkeen :) Mutta nyt on muutamana viime päivänä ollu ahdsitusta, mietinkin, onko ihan normaalia, että niitä ahdistus-tuntemuksia tulee, vaikka lääke olisikin vieny sitä ahdistusta? Ei kai nyt vielä täydy nostaa annosta?? Haluaisin pärjätä tällä annostuksella, mitä nyt syön.

"a.p"
Löysinpäs tämän aloittamani ketjun :) Vuoden olen nyt syönyt lääkettä ja vuosi on ollu aivan mahtava! Pääsin opiskelemaan unelmieni alaa ja vointi on ollut kaikin puolin hyvä. Paitsi että nyt muutaman päivän ajan on ollut ahdistusta, onko normaalia että vuoden jälkeenkin voitulla laskuja? Nouseeko niistä? Tietty mulla jotain pienoista ahdistusta on völillä ollu, tenteistä ym johtuen, mutta tää muistuttaa niin sitä viime vuotista, liempää tosin, ettäietty säiköhdin..

Yhteistyössä