pelko pettämisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meriko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Meriko

Vieras
olen juuri muuttanut asumaan miesystäväni kanssa ja hieman hämmentynyt. Jätin oman asuntoni ja asun hänen luonaan. Hän on lapsuutensa vuoksi traumatisoitunut (isä petti äitiä jatkuvasti) ja itse ei hyväksy uskottomuutta ollenkaan. Viime aikona hän on alkanut lukemaan kännykkääni ja vahtaa sitä koko ajan, se on vähän rasittavaa. Kerta viikkoon on hirveä riita typeristä asioista, miksi vaihdoin soittoäänen, miksi se on "piilossa" laukussani, miksi en lue viestejä heti kun ne tulee etc. Hän äitinsä on ollut viimeiset puoli vuotta vakavasti sairas ja kuoli nyt viime maanantaina, sen vuoksi olen yrittänyt antaa asioiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, antaa aikaa. Eilen illalla sitten taas kerran veivattiin näitä asioita ja hän sanoi että jos jään kiinni uskottomuudesta hän tappaa minut, eikä se ollut pilaa. Kielisin häntä uhkailemasta edes leikillään tollaisilla asioilla ja hän vaan totesi että se ei ole mikään uhkaus, hän on vaan rehellinen. uskottomuus on hänesta maailman likaisin ja iljettävin asia. En ole ajatellut olla uskoton, mutta tälläset kommentit saa jotenkin olon epämukavaksi. Hän ei ole väkivaltainen (ainakaan vielä ollut), en tiedä, pitäisikö antaa menna äidin kuolemasta johtuvan shokin piikkiin??? Mitä mieltä olette?

Oi, oi. Minun mielestäni tappouhkaukset eivät kuulu normaalien ihmisten keskinäiseen kanssakäymiseen oikein missään tilanteissa. Kuten ei myöskään toisen kännykän vahtiminen ja kännykänkäytön vahtiminen. Tuollaiselle pettämisen pelolle on osuvampikin nimitys ja se on sairaalloinen mustasukkaisuus.

Alkuperäinen kirjoittaja tietäjä^¨:
Sinun on yritettävä lähteä suhteesta mahdollisimman pian ja mahdollisimman taitavasti että säilytät henkiriepusi!

Miten niin henki olisi vaarassa, jos ei aio pettää? Mies on sanonut, mitä mieltä on pettämisestä ja mitä seuraa jos toinen pettää. Paras on olla silloin pettämättä. Ei kai se niin vaikeaa ole?

Alkuperäinen kirjoittaja Hammu Rapi:
Alkuperäinen kirjoittaja tietäjä^¨:
Sinun on yritettävä lähteä suhteesta mahdollisimman pian ja mahdollisimman taitavasti että säilytät henkiriepusi!

Miten niin henki olisi vaarassa, jos ei aio pettää? Mies on sanonut, mitä mieltä on pettämisestä ja mitä seuraa jos toinen pettää. Paras on olla silloin pettämättä. Ei kai se niin vaikeaa ole?

Jos ihminen on sairas mustasukkaisuudesta, epäily ja mielikuvitus tekee elämänkumppanista pettäjän...ARMOTTA!
Pettämättä oleminen ei suinkaan ole vaikeaa, mutta todistaminen ettei ole pettänyt saattaa olla miltei mahdotonta! Ja niin surullisen usein onkin.

tuntuu jotenkin niin tyhmältä, olisko kuitenkaan mahdollista että muuten vaikea tilanne ja äidin kuolema kärjistäis tilannetta? Kuulostaa jotenkin niin naurettavalta koko juttu, mutta tollasta on kurja kuunnella....

Alkuperäinen kirjoittaja Meriko:
tuntuu jotenkin niin tyhmältä, olisko kuitenkaan mahdollista että muuten vaikea tilanne ja äidin kuolema kärjistäis tilannetta? Kuulostaa jotenkin niin naurettavalta koko juttu, mutta tollasta on kurja kuunnella....

Lähde pois ja nopeasti. Ei tuollainen ole normaalia. Olen tavannut samanlaisen ihmisen aiemmin ja elin todella ahdistunutta elämää sen aikaa ja olen kaiken lisäksi mies. Mies joka ymmärsi että (liika) mustasukkaisuus on todella vaikea asia. Mutta jotkut ihmiset ovat sen suhteen todella sairaita.

Vaikka kuinka haluaisit uskoa..voin sanoa ettei ole mahdollista.
Kaikille ihmisille tulee omaisten poismenoja ja vaikeita tilanteita.
Toisaalta, voivathan nuo tilanteet vielä pahentaa olemassa olevaa sairautta.

En minä halua tuomita puolisoasi, minä säälin häntä.
Mutta tiedän että tuollaisesta sairaudesta on erittäin vaikea selviytyä..toki se on mahdollista.
Sinun pitäisi selvittää onko hän valmis avoimeen keskusteluun ja ammattiapuun.
Ikävä kyllä luulen ettei ole.

Olisiko sinun haettava apua ammattilaiselta?

Alkuperäinen kirjoittaja MiesJokaPakeni:

Lähde pois ja nopeasti. Ei tuollainen ole normaalia. Olen tavannut samanlaisen ihmisen aiemmin ja elin todella ahdistunutta elämää sen aikaa ja olen kaiken lisäksi mies. Mies joka ymmärsi että (liika) mustasukkaisuus on todella vaikea asia. Mutta jotkut ihmiset ovat sen suhteen todella sairaita.

Olet oikeassa, niin oikeassa.

kiitos kommenteista... tuntuu niin nololta koko juttu. Osa mun kamoista on vielä mun asunnossa, mutta sinnekkään en voi jäädä kun irtisanoin sen jo. Miten kaikki on onkaan muuttunut niin nopeasti. Oikein pikayhdessäasuminen, on tosi epäonnistunut olo. Eilen oli taas kauhea riita kun en kuulemma hoida kotia kunnolla. Vaatteetkin on ripustettu henkareihin väärin yms. En tiedä miten tästä selviää, en ymmärrä miksi kaikki on nyt näin jos hän rakastui minuun sellaisena kun olin, miksi se ei enää olekkaan sitä mitä hän haluaa, nyt minun pitäisikin olla toisenlainen.

kiitos kommenteista... tuntuu niin nololta koko juttu. Osa mun kamoista on vielä mun asunnossa, mutta sinnekkään en voi jäädä kun irtisanoin sen jo. Miten kaikki on onkaan muuttunut niin nopeasti. Oikein pikayhdessäasuminen, on tosi epäonnistunut olo. Eilen oli taas kauhea riita kun en kuulemma hoida kotia kunnolla. Vaatteetkin on ripustettu henkareihin väärin yms. En tiedä miten tästä selviää, en ymmärrä miksi kaikki on nyt näin jos hän rakastui minuun sellaisena kun olin, miksi se ei enää olekkaan sitä mitä hän haluaa, nyt minun pitäisikin olla toisenlainen.

Kannatta yrittää soittaa vielä vuokraisännälle, jos hänellä ei sattumalta olekaan vuokralaista vielä tilalle..
eli soitat mahdollisimman pian ja kysyt voitko perua irtisanomisen, vai onko vuokrananjtaja jo ehtinyt tehdä järjestelyjä uuden asukkaan hankkimisessa.

Sanot vaikka, että erottuli ja suunnitelmat muuttui,,,ihminen kai se vuokranantajakin on...tosin jso siitä on jo pitkä aika niin on jo ehtiyt mennä toiselle kämppäsi

Kuinkas kauan olitte yhdessä ennen yhteenmuuttoa? Kuinka hyvin tunnet hänet? Voihan olla, että äidin kuolema sekoittaa päätä jonkin verran, mutta tappouhkaus on silti aika vakava juttu, ja sitä on myös kännykän tutkiminen. Voisin kuvitella että jonkinlainen "kiukuttelu" ja oireilu menisi vielä normaalin surutyön piikkiin, mutta tuollainen ei oikein. Mies voi kuvitella että nyt kun asutte yhdessä, hän voi olla vapaasti oma itsensä, eikä tarvitse enää teeskennellä mukavaa. Vaikea kuitenkin sanoa näin ulkopuolisena. Sen voin tosin kertoa kokemuksesta, että erittäin mustasukkaisen kumppanin kanssa on lähes mahdoton tulla toimeen.

Yhteistyössä