pelko on iso..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti 26
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti 26

Vieras
eilen kävin sairaanhoitajalla kun ei terveyskeskuksessa ollut lääkäriaikoja tarjolla..
valitin huimausta siis sellasta että kun istun paikallani niin tuntuu että liikun joko sivulle tai eteenpäin siis niiku kaatuisin..vaikkakin olin kuulemma ihan paikallani enkä liikkunut minnekkään..
välillä tuntuu että yksinkertasesti taju vaan lähtee ja tipahdan maahan..
ilmeisesti minulla on pieniä tajuttomuustiloja koska en saata muistaa mitä hetki sitten on tapahtunut ja siskoni nauravat minulle ja ihmiset sanoo hölmöksi..
kaikki mitä teen..tuntuu että teen kömpelösti..
verenpaineenikin oli koholla..
sydänfilmissä ei muuta poikkeavaa kuin verenpaine koholla..
olen vasta muuttanut toiselle paikkakunnalle joten täytyy odotella kirjoja entisestä terveyskeskuksesta 2viikkoa ja soitella sitten lääkärille aikaa ja lääkäri voi sitten laitaa neurolle lähetteen..
pienenä minulla on ollut tajuttomuuskohtauksia ja ne saatu lääkkeillä kuriin..sairaanhoitaja meinasi että voisi kohtaukset nyt tulla uudelleen.
autolla ajoa vältettävä..mutta miten kuskaan sitten neitokaistani 2kertaa viikossa hoitoon kun se on puheterapeutin suositus..ja hoitoon matkaa yli 10km kun on toisella paikkakunnalla.
minua pelottaa niin vietävästi kun minulla on 5v,3v ja 5kk lapsetkin kotona jos minulle jotain sattuu niin ei he osaa apuu etsiä.
kuinkahan pääsisin nopeesti tutkimuksiin?..ajattelin josko vaan ajelisi ilman ajanvarausta terkkarille ja valittas huimausta..pakko niiden on tutkimaan rueta kun haittaa jo arkielämää!lasten kaa en ees uskalla lähtee ulos leikkipuistoon..tuntuu että ei oo kohta masennuskaan kaukana..tämä pelottaa oikeesti..nyttenkin tuntuu että istun kallellaan ja tuoli on ihan suora ja suorassa..pitää jalalla pitää niiku tukee..pidän sitä tuosssa sivussa lujasti lattiaa vasten ku tuntuu että nurin meen. kuulo minulla on huono mutta korvapolinlääkärit sitä mieltä ettei kuulosta tällanen johdu.

pitäisikö sun hakautua suoraan päivystykseen ja sanoa että nyt apua kaikki ei ole hyvin, luulisi että reakoisivat nuoreen ihmiseen jolla tuolllaiset oireet.. kiireellisenä neurolle lähetettä.. tsemppiä

opeta vanhin lapsista soittamaan 112 ihan vaan siltä varalta että sulle tapahtuu jotain.
itelläni oli keväällä moista, pari kertaa pyörryin, ja kärsin sieluttomasta päänsärystä, johtui vain basillaarimigreenistä mikä saatiin estolääkkeillä kuriin.

mutta jos ei tk:lla kerran saada mitään aikaan niin mene päivystykseen! mielellään ennemmin ku myöhemmin kun eihän sitä koskaan tiedä mikä on.

voi ei kuulostaa niin mun viime vuodelta. Olin sen takia jo paniikkihäiriön partaalla. Oletko sä ollut pidempään jotenkin väsynyt, ahdistunut tai jännittynyt? Nimittäin noille oireille ei aina löydy mitään fysiologista syytä ja aina ei omia tunnetilojakaan tunnista. Se on kamalaa, kun tuntuu, ettei kukaan ymmärrä tai ota tosissaan. Mulla noi oireet on helpottunut pitkän kesäloman, relaamisen ja itsetutkiskelun jälkeen. Mutta mä olin usein huimaamisesta paniikissa, koska mä olen pari kertaa pökrännyt julkisiin tiloihin joskus sellaisissa elämänvaiheissa, kun ei vielä edes ollut lapsia eikä raskautta, väsymystä tai mitään sellasta mikä niitä ois selittäny. Nykyään mä kyl sanon itteleni, et jos mä johonkin pyörryn, niin ei se nytkään maailmanloppu ole, vaikka on kolme lastakin. Lapset tuli putkeen ja oli monenlaisia huolia elämässä ja ehkä se oma henkinen taakka yhdistettynä jatkuvaan yöheräilyyn sit teki sen, et keho alko oirehtia kun en itse tajunnut relata.
Ota kuitenkin asian selvittely ihan rauhassa, eläkä heti mieti aivokasvaimia ja muita, kun tosiasia on, että huimaus on oletettua yleisempää.