Mulla on hirveä pelko!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pelokas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pelokas"

Vieras
Mulla on hirveä pelko että jos joskus saan lapsen niin se on vammainen. Jotenkin olen varma siitä. En usko että munlaiseni voisi saada terveen lapsen.

ja haluan sanoa että tottakai lapsi olisi silti rakas mutta jokainen varmasti toivoo tervettä lasta.

Mä olen sairastanut koko ikäni. On fyysinen vamma raajassa, jonka vuoksi on otettu satoja röntgenkuvia. Siitä on seurannut masennusta, lääkkeiden väärinkäyttöä. Olen ollut masennuspsykoosissa.

tämä aiheuttaa sen että tuntuu että en voisi saada mitenkään tervettä lasta. Minulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta.

en voi vielä raskautua mutta jotenkin tämä pelko on tullut hyvin voimakkaaksi kun lapsia kuitenkin joskus haluan.

Mikään noista sairauksistasi ei aiheuta lapselle vammaa, ei edes kilppari jos on hyvin hoidossa.

Hyvin monet pelkäävät tuota samaa, onhan se aina mahdollista mutta harvinaistahan se kuitenkin on.

Kuulostaa että kyse on nimenomaan siitä että ajattelet että "sinunlaisesi" ei voi saada tervettä lasta. Mikä on "sinunlaisesi"? Meillä kaikilla on puutteita, sairauksia ja vammoja, ennemmin tai myöhemmin. Se kuuluu elämään, ei siltä kukaan pakoon pääse.

Älä ole niin ankara itseäsi kohtaan. Masennuksesta voi parantua ja siinäkin asiassa on tuo kilpirauhasen hoitotasapaino todella tärkeä, sehän aiheuttaa masennusta.

Kilpirauhasvaivat ovat hyvin yleisiä suomalaisilla, et ole tilasi kanssa yksin.

Hoida itseäsi ja opettele uskomaan että olet yhtä hyvä ja arvokas kuin muutkin, kuten on myös mahdollinen tukeva lapsesi sellaisena kun hän on.

Yhteistyössä