syövän pelko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anonyymi1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

anonyymi1

Uusi jäsen
01.07.2014
1
0
1
Olen lukio ikäinen tyttö. Minulla on ollut outoa "kipua" lantio, lonkka, nivuset alueella n viikon. Kipu alkoi yhtäkkiä kun olin kävellyt pitkään. Kipu ei sinäänsä ole kovaa tuntuu enemmän siltä että tekisi vaan koko ajan venytellä sitä kohtaa se tuntuu sille että se on tavallaan jumissa. Pelkään tajuttoman paljon että tämä on merkki syövästä, en saa öisin nukuttua koska syöpä pelottaa niin paljon, tänään olen vain itkenyt koko päivän kotona kohtaloani kuolla syöpään. Alan ehkä pikkuhiljaa hyväksymään ajatuksen että minulla on syöpä ja siitäkin voi selvitä. Toivon silti niin paljon että kyse olisi jostain muusta. Juuri kun pääsin yli haimasyövän pelosta. Voi kun vain voiisn nauttia elämästä enkä vain koko ajan stressata ja elää mummoksi saakka. :(

Miksi ihmeessä se olisi juuri syöpä? Minulla on ollut jatkuvia kipuja koko selän alueella jo 8 vuotta, eikä siellä mitään syöpää ole. Lihakset ovat vain jumissa tai hermot puristuksissa. Lämmittele lihaksia ja venyttele niitä päivittäin ja tee rentoutusharjoituksia että saisit muuta mietittävää. Käy vaikka hierojalla, joka hieroo lihaksesi vetreiksi.

Voisiko olla ovulaatio tai kuukautiset alkamassa ?
Mulla on joskus tuolaisia kipuja vähän ennen menkkoja.

Viimeksi muokattu:
Hei! Juttelehan vanhemmillesi , uulaiselle tai jollekin luotettavalle aikuiselle. Pyydä heitä varaamaan sinulle lääkäriaika, että voit kertoa lääkärille tuosta kivusta ja noista peloista. Tuskin on syöpää, mutta saatat ola ahdistunut ja tarvita ihen apua.

Todennäköisesti ihan vaaratonta, mutta käväise varmuuden vuoksi lääkärillä juttelemassa. En usko, että mikään on pielessä, kroppa kun nyt vain joskus oikuttelee. Saisit ainakin mielenrauhan, kun ammattilainen kertoisi mielipiteensä. Mullakin oli usein nuorena kaikenlaisia pelkoja eri sairauksista. Hassua, että iän myötä mun pelot on laantuneet. Se kai on suht koht yleistä että nuorena tulee mieleen kaikenlaisia kauhuskenaarioita, mutta olis hyvä, että saisit kuulla sen joltain alan ammattilaiselta.

Syitä kipuiluun voi olla hyvin monia, eikä niistä syöpä ikäiselläsi onneksi kuulu listan kärkipäähän :) Mutta tuo syövän pelko on asia, mikä kannattaisi ottaa ammattilaisen kanssa puheeksi. On hyvin kuormittavaa pelätä vakavaa sairautta koko ajan ja ehkä esim. terapia voisi auttaa sinua pääsemään tuon asian yli :)

Yhteistyössä