Äidin menettämisen pelko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lapsen pelot
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lapsen pelot

Vieras
Minulla on 6 vuotias tytär ja tässä ihan vähälle aikaa hänellä on tullut ihan ihmeellisiä oireita.Ei päästä minua minnekkään ja jos käyn vaikka vaan tuossa ulkona tupakalla niin hän saa melkein kuin paniikkihäiriökohtauksen.E nyt ihan mutta sen tapaisia oireita.Sit kun kysyy että mikä on niin sanoo että pelottaa että äiti kuolee...kamalaa.
Ja päivällä kun on tekemistä niin näitä ei tule mutta heti kun alkaa ilta rauhottumaan niin nää alkaa.Tuntuu niin pahalta lapsen puolesta.Onko kellään kokemuksia?Kertokaa pliis ja auttakaa...

Mulla on 7 vuotias tyttö, joka joka ilta varmistaa, etten vaan yöllä lähde minnekään ja kun kysyn, että mihin minä nyt yöllä menisin, niin sanoo, että jos vaikka joudun sairaalaan. Ja yhden kerran tässä vähän aikaa sitten oltiin kaverilla kylässä ja muu perhe meni jo autoon kun minä kävin vielä sisällä...olin varmaan noin 5 minuuttia ja sillä aikaa hyvä kun tyttö ei tullut auton ovesta läpi kun oli lapsilukko päällä kun meni paniikkiin vaikka hyvin ties että tulossa olen.
Jotenkin olen ajatellut, että kuuluu vaan tähän kun kuitenkin syksyllä koulu alkaa ja onhan se iso elämänmuutos. Muitakin pelkoja on tässä kesällä nyt ilmaantunut, mutta tuossa pari esimerkkiä...

Yhteistyössä