Alkuperäinen kirjoittaja Blaah:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Minulla olisi ollut tuo edessä ja sitä jo aiemmin tehneenä ,päätin, etten siihen ryhdy. Meillä kärsi tuosta koko perhe, niin isommat koululaiset kuin pienetkin ja itselläni oli jatkuvasti huono omatunto siitä, etten ollut kotona.
Töitä teen kyllä, mutta keikkaluonteisesti, pääasiassa öisin ja viikonloppuisin. Aloin tehdä töitä, ennen kuin tuo pienin täytti vuottakaan. Ei kärsi yötöistäni, kun valvon aina vain yhden yön, enkä nuku seuraavana päivänä.
Mä olin nyt parisen viikkoa töistä ja nyt olen ahdistuksen takia sairaslomalla (siihen vaikuttaa ennen äitiyslomaa käynyt väkivaltatilanne, joka nyt laukesi kun palasin töihin). Toki töitä tekisin mielelläni, mutta ehkä ns. normaalina työaikana... tää ratkaisun teko on vaan niin pirun vaikeeta, kun muuten työstäni tykkään.
Olisiko sinulla mahdollisuus osittaiseen hoitovapaaseen? Minä olin sillä ennen äippälomaa. Se helpotti todella paljon elämää.
Meillä on mies halunnut nyt jäädä kotiin ja se hänelle suotakoon pitkän opiskelun jälkeen. Eli ei ole mahd.
Oletko hoitoalalla? Jos olet , kannattaa miettiä pelkkää keikkailua.
Olen kyllä, sosiaalipuolella. olen miettinyt tuota keikkailua, tosin nyt pitäisi toistaiseksi saada vähän pidempi sijaisuus tai varmuus että keikkoja olisi, jotta voisin irtisanoutua
Minä olen nyt tehnyt tosiaan vuoden päivät keikkaa ja voin sanoa, että sitä riittää. Kaikista keikkapaikoista on tarjottu pitempääkin pätkää, mutta niihin en ole alkanut. Tarjolla on ollut myös yksi pitkäaikainen sijaisuus ja yksi vakipaikka, joihin en kuitenkaan ole ryhtynyt. Minullahan on oma vakipaikka.
Ilmottaudu lähialueesi paikkoihin ja käy näyttäytymässä. Kotielämän pyörittäminen on huomattavasti helpompaa, kun voi itse valita ne vuorot, jotka itselle sopii parhaiten. En voi kun suositella.