Kertokaa mielipiteenne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voivoivoi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voivoivoi

Vieras
Asun kihlattuni, hänen 2½v tytön ja meidän yhteisen 2kk vauvan kanssa.
Olen tietty nyt kaikki päivät vauvan kanssa kotona. 2vuotiaalta päättyy kohta perhepäivähoito eripaikkakunnalla (muutettiin 4kk sitten ja ukon työt ja 2vuotiaan hoitopaikka samalla paikkakunnalla 20km päässä) Nyt kuitenkin kun ukon työt loppuu, niin otetaan päivähoitopaikka tästä ihan 50metriä meistä.

Mutta sitähän tässä mietinkin, että oonko mä velvollinen olemaan tämän 2vuotiaan ja vauvan kanssa kotona? Kaksveen äiti on ilmottanut että haluaa nähdä lapsensa vain jokatoinen viikonloppu. Ja on kieltänyt minua olemasta lapsen kanssa ilman että isä on paikalla, on tehnyt minusta ja vauvasta aiheettomia lastensuojeluilmoituksia yms. Eipä taidan akan toiminta mitään priimaa olla kun aina viikonlopun jälkeen jonka kaksvee siel viettää nii on laps ihan kuumeessa/nälissään/pelkää pimeää/vaisu.

Tehkää lastensuojeluilmoitus siitä äidistä, jos lapsi kerran oirehtii tuolla tavalla aina hänen viikonloppujensa jälkeen! Ettei tästäkin tulisi uutta Erika tapausta.

Ja toivon, että sinun sydämessäsi riittää rakkautta tuolle pienelle tytölle, aivan kuin hän olisi omasi. Jos ei löydy, niin olet ehdottoman väärässä paikassa kun olet parisuhteessa hänen isänsä kanssa.

Sulla on velvollisuuksia siihen miehesi lapseen eli olet velvollinen olemaan kotona sen kanssa jos vauvankin kanssa olet eikä lapsen isä halua sitä päivähoitoon.
Mitään oikeuksia sulla ei ole joten vastaisuudessakin palaveeraat lastensuojelun kanssa aina kun lapsen äiti sitä haluaa. Sitä se on tää uusperhe-elämä. Kärsi, hoida ja huolehdi ja aina sataa paskaa niskaan.

[QUOTE="mama";27228604]Tehkää lastensuojeluilmoitus siitä äidistä, jos lapsi kerran oirehtii tuolla tavalla aina hänen viikonloppujensa jälkeen! Ettei tästäkin tulisi uutta Erika tapausta.

Ja toivon, että sinun sydämessäsi riittää rakkautta tuolle pienelle tytölle, aivan kuin hän olisi omasi. Jos ei löydy, niin olet ehdottoman väärässä paikassa kun olet parisuhteessa hänen isänsä kanssa.[/QUOTE]

Kyllä se tuntuu ihan samalla tavalla omalta, kun on meidän kanssa jo vuoden asunut. Melkein enemmän kuin tuo vauva, joka on pärissy tässä vasta 2kk :D

Koen kuitenkin enemmän olevani siitä vastuussa, kuin se biologinen hepsankeikka. Ostan sille ruokaa vaatteita ym. samalla tavalla kuin omallenikin lapselle. Eikä ole missään vaiheessa tullut mieleenkään, että hän ois äidillään esimerkiksi viikon ja meillä viikon. Laps varmaan kuihtuis sinne. Ainiin, mutta eihän se sille äidille käviskään, "kun hänellä on muutakin tekemistä" :D

Kyllä se tuntuu ihan samalla tavalla omalta, kun on meidän kanssa jo vuoden asunut. Melkein enemmän kuin tuo vauva, joka on pärissy tässä vasta 2kk :D

Koen kuitenkin enemmän olevani siitä vastuussa, kuin se biologinen hepsankeikka. Ostan sille ruokaa vaatteita ym. samalla tavalla kuin omallenikin lapselle. Eikä ole missään vaiheessa tullut mieleenkään, että hän ois äidillään esimerkiksi viikon ja meillä viikon. Laps varmaan kuihtuis sinne. Ainiin, mutta eihän se sille äidille käviskään, "kun hänellä on muutakin tekemistä" :D

Aloitusviestistä tuli vain sellainen kuva, että koet ikäväksi velvollisuudeksi olla tämän tytön kanssa kotona. Hyvä ettei asia ole niin, mutta sitten ihmettelen että mikä tässä nyt oli sit se ongelma??

No olen kyllä sitä parhaani mukaan hoitanut alusta asti.. :(

Mutta se ongema nyt olikin se, että se akka on mua kieltäny olemasta tytön kanssa kotona. Ilmoittaa asiasta lastenvalvojalle, että mulla ei oo oikeutta tän tytön asioihin. En kyllä tiedä mitä se lastenvalvoja on sanonut sille, varmaan nauranu silmät päästään. Ja tekee musta ja vauvasta ilmotuksia, tehnyt tässä 2kk aikana jo varmaan 6. Äidin mielestä siis tytön olisi paras olla hoidossa, eikä hänellä tai minulla. Minähän olisin vain ilonen jos se täällä pyörisi ilman että siitä tulisi mitään sanomista. Kovasti se auttaa vauvan kanssa, laulaa sille ja laittaa tutin suuhun jos huomaa että se on tipahtanu rinnuksille :D

Eli mitä ihmettä nyt teen, otanko niitä lastensuojeluilmotuksia hymyssäsuin vastaan jotta voin pitää molemmat lapsoset kotona ja ootan että se tekee niitä lisää? Pystyykö lastenvalvoja tekemään jotain sopimusta siitä että voisin olla ihan rauhassa näitten kanssa kotona?

Ei se oikea äiti voi määrätä mitä teillä neljän seinän sisällä tapahtuu, kun ei mitään rikollista tapahdu tai lapsen laiminlyöntiä. Joten sinuna pitäisin lapsen kotona, kun kerran teillä ei ole hoitopaikalle tarvetta. Tämä äiti tuskin maksaa sitä hoitopaikkaa??

Ja sinuna ottaisin sinne sossuun yhteyttä tästä äidistä ja pyytäisin heidät vaikka ihan juttusille, voivat tarkistaa sinun kotisi kun siellä ei mitään epäilyttävää ole ja samalla voitte yhdessä miettiä, että mitä voisi tälle kiusanhengelle tehdä. Ja ehkä voisitte miehesi kanssa toivoa valvottuja tapaamisia äidille, jos kerran vaikuttaa siltä että äiti itse laiminlyö lastaan.

[QUOTE="mama";27228942]Ei se oikea äiti voi määrätä mitä teillä neljän seinän sisällä tapahtuu, kun ei mitään rikollista tapahdu tai lapsen laiminlyöntiä. Joten sinuna pitäisin lapsen kotona, kun kerran teillä ei ole hoitopaikalle tarvetta. Tämä äiti tuskin maksaa sitä hoitopaikkaa??

Ja sinuna ottaisin sinne sossuun yhteyttä tästä äidistä ja pyytäisin heidät vaikka ihan juttusille, voivat tarkistaa sinun kotisi kun siellä ei mitään epäilyttävää ole ja samalla voitte yhdessä miettiä, että mitä voisi tälle kiusanhengelle tehdä. Ja ehkä voisitte miehesi kanssa toivoa valvottuja tapaamisia äidille, jos kerran vaikuttaa siltä että äiti itse laiminlyö lastaan.[/QUOTE]

Kyllä täällä on käynyt jo kaikenmaailman tädit kattelemassa, kun niitä ilmotuksia satelee.. Kovasti on aina pahoitellut, että pakko niiden on asiat tarkistaa, vaikka ilmotukset kuulostaakin vähän epätodellisilta olosuhteisiin nähden.

Ne sossut voisi kipittää sinne äidin huusholliin, jossa ei ole lelun lelua tai pottaa paljastamaan että sielä vierailee lapsi silloin tällöin. Ja sekin mua sieppaa niin kovasti, että se kuljettaa tyttöä äijänsä autossa ilman istuinta. Ainakin mun mielestä ton ikäselle todellakin kuuluu turvaistuin autoon....................

Ja tolla "onko mun velvollisuus.." hommalla enemmänkin ajattelin sitä, että voinko vedota siihen, kun ei äidin mielestä todellakaan oo mun asia hoitaa hänen lasta =)

Ja onko miehellä tähän mitään sanomista? Eikö hoida asiaa mitenkään? Mä ottaisin yhteyttä sinne lastensuojeluun ja pistäisin ne päättämään meidän puolesta jos aikuiset vaan repii lasta. Sanoisin että haluan lasta hoitaa mutta onko se mahdollista vai ei? Ja kuka määrittelee mikä on lapselle paras vai mennäänkö lapsen edulla palloleikkiä jatkossakin.

Kyllä täällä on käynyt jo kaikenmaailman tädit kattelemassa, kun niitä ilmotuksia satelee.. Kovasti on aina pahoitellut, että pakko niiden on asiat tarkistaa, vaikka ilmotukset kuulostaakin vähän epätodellisilta olosuhteisiin nähden.

Ne sossut voisi kipittää sinne äidin huusholliin, jossa ei ole lelun lelua tai pottaa paljastamaan että sielä vierailee lapsi silloin tällöin. Ja sekin mua sieppaa niin kovasti, että se kuljettaa tyttöä äijänsä autossa ilman istuinta. Ainakin mun mielestä ton ikäselle todellakin kuuluu turvaistuin autoon....................

Ja tolla "onko mun velvollisuus.." hommalla enemmänkin ajattelin sitä, että voinko vedota siihen, kun ei äidin mielestä todellakaan oo mun asia hoitaa hänen lasta =)

Et voi vedota koska asut lapsen kanssa samassa asunnossa.Se huolehtii jonka huushollissa lapsi asuu.

Oonko mä näin huonosti ymmärrettävissä tänään :D

Eli ajattelin vaan sitä että voinko tavallaan äitiä vastaan vedota sillä että minulla onkin kuin onkin velvollisuus lasta hoitaa, vaikka ei samaa verta ollakkaan. :)

Yhteistyössä