Pelkäätkö iltaisin/öisin yksin kotona?

• Viestiketjun aloittaja Sini
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Koira ei todellakaan auta asiaa! Meillä tuo pikkupiski vartioi kotia normaalia tarkemmin kun isäntä on poissa, ja yöllä se näkee mörköjä. On vielä pelottavampaa olla yksin kotona ja koira haukahtelee pitkin yötä kaikelle olemattomalle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Koira ei todellakaan auta asiaa! Meillä tuo pikkupiski vartioi kotia normaalia tarkemmin kun isäntä on poissa, ja yöllä se näkee mörköjä. On vielä pelottavampaa olla yksin kotona ja koira haukahtelee pitkin yötä kaikelle olemattomalle.
Peesaan! Siitä vasta vainoharhaseks tulee..

Keittiönoita
Meiän puudeli näkee mörköjä vain pääsiäisenä, jos on virpomisvitsoja kukkamaljakossa. Höyhenet on sen mielestä mörköjä.

Mä herään joskus öisin ääniin, joita luulen kuulleeni alakerrasta. Mutta jos koira nukkuu, tiedän nähneeni unta tai äänet kuuluu kotimme normaaleihin ääniin. Vain kerran on käynyt niin, että koirakin havahtui. Ja silloin kissa oli oppinut avaamaan oven ja tutki innokkaasti, mitä kivaa tuulikaapista löytyy.

...
No en kyllä ole ikinä omassa kodissani pelännyt ja paljon olen yksin ollut! Mies on tehnyt 13 vuotta kolmivuorotyötä, johon liittynyt myös muutaman päivän reissuja välillä. Ei kyllä kuulu aikuisen ihmisen omassa kodissaan pelätä mitään! Harmi, jos ette voi koiraa ottaa, jos se asiaa helpottaisi :(

Ei tuo meidän koira mörköjä näe.
Sillälailla vahtii kyllä tarkemmin jos isäntä on pois, että käy laumaa läpi useammin ("laskee" lapset ja kissat, tarkistaa kanin häkin ja pitää normaalia tarkemmin silmällä, missä päin torppaa mä liikuskelen.)

Mutta aiheetta ei ilmoittele, aiheesta kyllä.

Ja jos tänne joku hiippaisi niin, että koira huomaisi mun kokevan sen uhaksi, niin vaihtoehtoja olisi kaksi: jotakuinkin lentävä lähtö, tai jos ei hiippailijalla vauhti riitä, niin saisi niitä poliiseja odotella aika tiukassa otteessa.
Ja jonkun tovin, ei ne tänne tosiaan ihan minuutissa aja :whistle:

vieraana
En pelkää. Yh olen ja asun mun lapsuudenkodissa lasten kanssa keskellä ei mitään :D Tää on ollut mun koti lähes mun koko ikäni. Miten ihmeessä mä täällä voisin jotain pelätä :D

vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Sini:
Ehkä ei sitten koiraa... mut jotkut valonheittimet pihaan ja vartijat ovelle. =)
Ei valonheittimiäkään, siis liiketunnistimella :) Naapurin kissa tai joku rusakko laukaisee liiketunnistimen ja sinä olet sisällä paniikissa miettimässä kuka pihassa kulkee.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Jos joku ihan tosissaan haluaa kokeilla onneaan koiran kanssa, joka ihan vaan lasten kanssa leikkiessään näyttää tältä:

niin mä nostan hattua. Se tyyppi on varmaan sitten huvinsa ansainnut.
Ihana :heart: :heart:
Meiltä löytyy tällainen eikä meillekään taida kukaan tulla ilman asiaa kolkuttelemaan
Ja tää on kyllä kans ihan uskomattoman ihana =)

Alkuperäinen kirjoittaja timpalanti:
Mitä täällä keskellä peltoa pelkäisi?

Mutta sikälikin vaikea sanoa, kun on tuo koira. Ilman sitä voi olla, että olisi vähän orpo olo.
Anteeks pelottelu mut jos joku joku hullu tulee pelottelemaan, näät vaikka ikkunasta jonkun tyypin pihalla.. sehän voi tehdä vaikka mitä! Ei kukaan kuule edes sun huutoas : /

Toivottavasti et menetä yöunias mun kauhuskenaarioide takii :hug:
Et vieny mun yöunia.
Kyllä ihan tosissaan tarvii olla aivan järkijättö, jos tänne hevonkuusen viimeiseen pellonkulmaan vaivautuu pelottelumielessä. Autolla meille ei edes pääse ilman, että mä näen jo puolen kilsan päästä jonkun tulevan.

Täällä on niin pimeää, että mä en edes näkisi jos tuolla ikkunan takana joku olisi. Koira kyllä varmasti asiasta ilmoittaisi.

Ja tosiaan, se koira.
Jos joku ihan tosissaan haluaa kokeilla onneaan koiran kanssa, joka ihan vaan lasten kanssa leikkiessään näyttää tältä:

Mä en ainakaan uskalla tulla leikkimään teidän koiran kanssa.... :ashamed: Pienemmätkin sylikoirat saattavat näyttää musta välillä uhkaavilta niin mun on vaike :ashamed: uskoa että tossa kuvassa teidän koira vaan ihan iloisesti leikkii lasten kanssa.
Tosta mä voisin jopa jo nähdä painajaisia.... :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja timpalanti:
Mitä täällä keskellä peltoa pelkäisi?

Mutta sikälikin vaikea sanoa, kun on tuo koira. Ilman sitä voi olla, että olisi vähän orpo olo.
Anteeks pelottelu mut jos joku joku hullu tulee pelottelemaan, näät vaikka ikkunasta jonkun tyypin pihalla.. sehän voi tehdä vaikka mitä! Ei kukaan kuule edes sun huutoas : /

Toivottavasti et menetä yöunias mun kauhuskenaarioide takii :hug:
Et vieny mun yöunia.
Kyllä ihan tosissaan tarvii olla aivan järkijättö, jos tänne hevonkuusen viimeiseen pellonkulmaan vaivautuu pelottelumielessä. Autolla meille ei edes pääse ilman, että mä näen jo puolen kilsan päästä jonkun tulevan.

Täällä on niin pimeää, että mä en edes näkisi jos tuolla ikkunan takana joku olisi. Koira kyllä varmasti asiasta ilmoittaisi.

Ja tosiaan, se koira.

:LOL:
:LOL:

tiitu the redhead
en pelkää, mutta joskus on aika ahdistunut olo jos erehtynyt lukemaan täältä jotain kummitusjuttu-ketjua :LOL: se taas ei pelota, että joku psyko tulisi kurkkimaan ikkunasta (toinen kerros) tai murtautuisi tänne, kummitukset hirvittävät enemmän . pahinta ehdottomasti miehen yövuorojen aikaan on nukkumaan käydessä, kun päähän pyrkii järjetön pelko että yhtäkkiä sängyn vieressä seisookin hahmo.. tai että jokin tulee sängyn alta! juu noloa, tiedän.. :(

Yhteistyössä