Mä ymmärrän sinua. Voin kertoa, että huolesi ovat todennäköisesti suurelta osin turhia ja kuuluvat nimenomaan odotusaikaan ja uuteen elämänvaiheeseen valmistautumiseen. Itsekin olin raskaana huolissani kaikesta mahdollisesta ja mietin jopa lapsen pois antamista, sillä olin huolissani omista kyvyistäni ja jaksamisestani äitinä. Minulle tuli jopa raskausajan masennus (tosin tämä oli monelta osin seurausta muista asioista).
Minulla on jopa vähän saman tapainen tilanne kuin sinulla. Kouluttamaton mies kouluttamattomasta perheestä, jossa ainoan oikean työn katsotaan olevan nimenomaan suorittavaa. Mieheni mielestä esim. pojan JOUTUMINEN lukioon olisi paha paikka. Tempoilin pitkään oman maailmani ja lapsen isän maailman välillä. Kunnes lapsen synnyttyä tajusin, ettei meidän mielipiteillä ole väliä. Pääasia on, että lapsi on onnellinen ja tekee sitä mitä haluaa. Uskon, että näin sinäkin tulet ajattelemaan, kunhan saat sen vauvan syliisi ja elämääsi. Side rakentuu pikku hiljaa, mutta kuin huomaamattasi lapsen ehdoilla.
Hyvin se menee, ei kannata murehtia etukäteen :hug: