A
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
kaikillla on tuo ajatus ettei jää kitumaan. mitä jos jäätkin. suomessa kun ei armokuolemaa tunneta.
saat diagnoosin että 3kk elämää jäljellä.....
Se kolme kuukautta voi olla hyvää aikaa, ainakin suurimmaksi osaksi. Ja kukaan ei estä itse lopettamasta kärsimyksiään, jos siihen kykenee ja haluaa.
olen itse ollut tilanteessa jossa olisin vain "nukkunut" pois. en olisi tuntenut mitään, en tajunnut että nyt se on menoa.
kun heräsin tästä olin kiitollinen ettutä heräsin. mutta jotenkin se voimisti ajatustani että kuinka kamalaa on kuolla. se vaan loppuu. ei ollut valoa mitä vasten kävellä. ei ollut mitään.
tällä ajatuksella jokainen vois ottaa henkensä pois.
En pelkää. Olen kuollut kerran. Mut elvytettiin 2½-vuotiaana. En tosin muista siitä mitään. Tuo kokemus kuitenkin tuo omaan tietoisuuteeni varmuuden siitä että jokainen meistä lähtee juuri sillä hetkellä kun hänen kuuluukin ja sitä hetkeä ei tarvitse pelätä.
Yritän elää jokaisen päiväni niin ettei mitään jää kesken. Kun mies lähtee töihin, toivotan hyvää työpäivää, en päästä häntä lähtemään riidoissa. Kun lapset lähtee kouluun, toivotan hyvää koulupäivää, haluan kaikkien rakkaiden lähtevän hyvällä mielellä, koska ikinä ei voi tietää vaikka jomman kumman elämä päättyisi seuraavan minuutin aikana.
Jonkun verran olen miettinyt että miten lapseni tai mieheni selviäisi jos minä lähden. Uskon kuitenkin että he pärjäisivät. Joku aika olisi surua ja sitten elämä jatkuisi.
Olen itse menettänyt monta rakasta ihmistä ja oppinut jatkamaan menetyksen jälkeen omaa elämääni. Poikani isän kuolema sai ajattelemaan sitä, että jokainen päivä on elettävä kuin se olisi viimeinen. Tuo mies osasi sen taidon. Onneksi osasi, sillä elämä jäi niin lyhyeksi ja katkesi juuri silloin, kun hän oli saanut elämäänsä sen mitä oli eniten toivonut, oman lapsen.