Pelkään että vauva syntyy jo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lydija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lydija

Vieras
Nyt on rv 30+1 ja mua supistelee ihan kauheesti. Välillä kovenpaa ja välillä menee vaan maha kovaksi.

Mulla oli neuvola aamulla ja neuvolassa sanottiin, et juu toista odottaessa voi supistukset olla vähän kovempia.. no just kiva :/

Jos alkaa säännöllisesti supistelemaan, vaikka ei kovin kipeitäkään olisi, kannattaa mennä synnärille näytille, huolimatta siitä mitä neuvola sanoo. Noilla viikolla supparit pystytään vielä useimmiten pysäyttämään. Mulla nimittäin aukes kohdunsuu ihan kivuttomilla suppareilla ja jos en olisi mennyt näytille, olis voinut huonosti käydä.

Hmm. Toisaalta voi olla noin, että voi hyvinkin olla supistuksia, mutta onhan se kuitenkin ihan vakavasti otettava asia. Mulla on kans ollu supisteluongelmaa (ja rvt vasta 21+) ja ohjeena oli että välttää semmoisia asioita, jotka aiheuttaa supistelua (esim. imurointi), levätä ja juoda paljon. Ja sain kyllä viikon päähän ajan lääkärille. Voiko sulla olla joku tulehdus, esim. pissatulehdus? Niin onko mitään oireita, tai otettiinko sulta pissakoetta josta vois kattoo ettei oo mitään semmosia tulehduksia, kun ne voi aiheuttaa supistelua. Tämmösiä mulla tuli mieleen. Toivottavasti sulla supistelu rauhottuu!

Pissa on ihan puhdas. Sisä tutkimus tehtiin n.2 viikkoa sitten ja kaikki oli ookoo.

Ahistaa vaan kun 2 kertaa tuntunut supistukset reiden sisäpuolella.
Selviääkö vauva jos se nyt lähtee syntymään?

Näytille kannattaa mennä jos siltä tuntuu. Mulla oli sellanen tilanne viime raskaudessa (32+3?) että särki vaan selkää ja iltapäivällä alko särkee jalkojaki.
Soitin neuvolaan että mitä lääkettä kannattaa ottaa ja sieltä sanottiin että ihan rauhassa lähe käymään synnärillä. Sinne jäin niille sijoille, vauvalle keuhkoja vahvistavaa lääkettä ja itelle suppareita lopettavaa.
Synnytys oli siis käynnissä/käynnistymässä, sillon ois syntyny ellen ois sairaalaan lähteny.
Ja mä en tosiaan edes tajunnu että vois olla kyse tollasesta.

Eli mun neuvo on että aina näytille jos vähääkään epäilyttää..

Mä vaatisin saada päästä lääkärille näytille, vaikka sitten vain oman mielenrauhan vuoksi! Ja välttäisin kaikkea, mikä aiheuttaa supisteluja, mikäli rasituksesta johtuvat.....ei näin vakavalla asialla kannata pelleillä....

Mene synnärille jos huolettaa.
Mua ei otettu neuvolassa vakavasti, en saanu edes aikaa lääkärille, ja sit ku menin synnärille näytille niin sainkin kortisonipiikin kankkuun ja osastolle vuodelepoon..

Yhteistyössä